تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817710407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد یک پزشک برای یادبود کیارستمی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: یک پزشک عمومی پیشنهاد کرد که برای یادبود مرحوم استاد عباس کیارستمی یک جایزه سالانه «نهال دوستی» از طرف نظام پزشکی و هنرمندان فیلمساز طراحی و اهدا شود.


پیشنهاد یک پزشک برای طراحی یک جایزه سالانه به یاد کیارستمی



دکتر حسین یعقوب پور پزشک عمومی در نوشتاری که در اختیار ایسنا قرار داد، پیشنهاد کرد: برای ایجاد پیوند محبت آمیز بین جامعه هنرمندان و پزشکان سالانه جایزه ای تحت عنوان «نهال دوستی» از طرف نظام پزشکی ، بیمارستان جم و … و هنرمندان فیلمساز (خانه سینما) برای یادبود مرحوم استاد عباس کیارستمی به بهترین فیلم کوتاه و بلند و نیز به یک پزشک که در جهت ارتقاء اخلاق و گسترش صفا و صمیمیت بین اقشار جامعه و تشویق و دلسوزی برای خدمت به همنوعان باشد اهدا گردد.

در این نوشتار آمده است:‌

«بسم الله الرحمن الرحیم

ما همه به هم پیوسته ایم

استاد ارجمند هنرمند گرانقدر و کارگردان برجسته سینمای ایران جناب آقای داریوش مهرجویی،

ضمن عرض سلام و احترام در گذشت دوست قدیمی شما، هنرمند شهیر و ارزشمند و شاعر سینمای ایران مرحوم آقای عباس کیارستمی را به جناب عالی و همه ی دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای دوستان و بازماندگان صبر جزیل مسئلت دارم.

از انجا که طول زمان دوستی نشانگر عمق صمیمیت است روشن است که این فقدان و اندوه ناشی از آن بر شما انقدر ناگوار بود که شکیبایی را از جان و عنان اختیار را از زبان گرفت و کلامی چند راجع به پزشکان (معالج) بر زبان شما جاری شد که اگر چه در این شرایط روحی چیزی دور از انتظار نیست اما موجب به آزرده خاطر شدن گروهی از پزشکان محترم گردید.

به نظر اینجانب این جملات از دلی سوخته و بی قرار از فراق یار نشأت گرفت و با همه تلخی که در آن بود نشان از حمیّت و پاسداشت دوستی دارد و به هوا خواهی یار دیرین ناخوداگاه بر زبان آورده شده است ، نمی خواهم بگویم که مستحق تمجید است اما سزاوار سرزنش هم نیست.

شما دوستی عزیز از دست داده اید که به این پرسش شاعر ارجمند مرحوم سهراب سپهری (خانه دوست کجاست؟) با بیانی شاعرانه نوجوانی را تصویر می کند که بعد از تلاش بسیار آن خانه را در قلب خویش باز می یابد و بار تکالیفش را به دوش می گیرد تا او متحمل رنج نشود.

این پرسشی است که بعضی ها با آن شادند اما کمتر به فکر جوابند ، خانه دوست آنجا است که محبت چنان بزمی بر پا کرده که شاه و گدا ، فقیر و غنی ، سیاه و سفید ، هنرمند و پزشک و … فارغ از تعلقات این دنیای دون با پوششی بس ساده که هیچ گونه تفاخری در آن نیست گردا گرد آن خانه عاشقانه طواف می کنند و چه زیبا است سخن دوست را شنیدن :

به بندگانم بگو: سخنی را که نیکوتر است بگویند زیرا شیطان میان آنان [به سبب سخنان زشت و بی منطق] دشمنی می افکند، همانا شیطان برای انسان دشمنی آشکار است، (سوره ی شریفه ی الاسرا آیه ٥٣).

در پایان پیشنهاد می کنم که برای ایجاد پیوند محبت آمیز بین جامعه هنرمندان و پزشکان سالانه جایزه ای تحت عنوان «نهال دوستی» از طرف نظام پزشکی ، بیمارستان جم و … و هنرمندان فیلمساز (خانه ی سینما) برای یادبود مرحوم استاد عباس کیارستمی به بهترین فیلم کوتاه و بلند و نیز به یک پزشک که در جهت ارتقاء اخلاق و گسترش صفا و صمیمیت بین اقشار جامعه و تشویق و دلسوزی برای خدمت به همنوعان باشد اهدا گردد.»




۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن