تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817283500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز را براي فرداي روشن‌تر قلم مي‌زنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امروز را براي فرداي روشن‌تر قلم مي‌زنيم
امروز را هم ورق مي‌زنيم و از 17 مرداد روز خبرنگار مي‌گذريم، بي‌آنكه نيم‌نگاهي به سربازان عرصه اطلاع‌رساني صورت بگيرد.
نویسنده : بيژن سوراني 


امروز را هم ورق مي‌زنيم و از 17 مرداد روز خبرنگار مي‌گذريم، بي‌آنكه نيم‌نگاهي به سربازان عرصه اطلاع‌رساني صورت بگيرد. سال‌هاست مشكلات خبرنگاران روي هم انباشته شده است، به گونه‌اي كه بسياري از خبرنگاران و فعالان اين عرصه بر اثر فشار و دسترسي كاري، در سنين جواني و ميانسالي يا كار را رها كرده و يا بر اثر فشارهاي موجود جان خود را تسليم كرده‌اند.
روز پنج‌شنبه در آستانه ورود به روز خبرنگار، يكي ديگر از فعالان اين عرصه (مهدي خوانساري‌) در خبرگزاري فارس با همه دوستان خود بدون خداحافظي رخت سفر بربست و به ديار باقي شتافت؛ روحش شاد و يادش گرامي باد. آري سال‌هاست روز خبرنگار را به ياد سختي‌هاي اين عرصه تحمل مي‌كنيم ولي همچنان مشكلات اين حرفه پا‌برجاست و متوليان در حوزه‌هاي بيمه‌اي و كاري فقط و فقط وعده مي‌دهند.

اينكه اين حرفه جزو مشاغل سخت و زيان‌آور به حساب مي‌آيد و قرار است خبرنگاران پس از 20 سال فعاليت بازنشسته شوند فقط در حد حرف و شعار گنجانده شده است، چرا كه بايد 10 سال دوندگي كنند تا شايد در مراكز بيمه‌اي و اداره كار اثبات كنند كه خبرنگار بوده‌اند؛ شغلي كه حتي نمي‌توانند با گواهي آن براي گرفتن وام همكار خود ضامن شوند. آري با همه اين مسائل خبرنگاران هرگز عرصه اطلاع‌رساني را ترك نكرده‌اند.
سرسختي در كسب خبر در دست‌اندازهاي جامعه كنوني سبب شده است خبرنگاران دائماً در معرض تهديد كاري قرار بگيرند.

مي‌نويسند از اقداماتي كه بايد انجام مي‌شد ولي مسئولان آن را فراموش يا از آن عبور كرده‌اند. يادآوري مي‌كنند موضوعات و مسائلي را كه آحاد جامعه با آن روبه‌رو هستند و از آن رنج مي‌كشند. ياد دارم وقتي از همكارم پرسيدم تيراژ روزنامه شما چه تعداد است، او در پاسخ به سؤالم گفت: يك نسخه، وقتي علت را جويا شدم جوابي داد كه برايم قانع‌كننده و جالب بود. او گفت: اگر هر يك از مطالبم براي يك نفر هم مفيد فايده باشد، برايم كافي است.
همين انگيزه سبب شده است همه فعالان اين عرصه بتوانند سختي‌ها را به جان بخرند. هرچند گاهي موجي از لايه‌هاي جامعه افراد را به اين سو و آن‌سو مي‌كشاند ولي آنان كه استوارند، استوار باقي مي‌مانند تا موج بگذرد.

مي‌نويسند، مي‌گويند، فيلم و عكس مي‌گيرند تا اتفاقات و مسائل را به آگاهي و اطلاع جامعه هدف برسانند. با ناسازگاري‌هاي روزگار مي‌سازند و از خود مي‌گذرند تا به اصل موضوع حقيقت برسند، هرچند سيلي زمانه گاه آنان را از گردونه خارج مي‌سازد ولي در جاي ديگر و به بهانه‌اي ديگر از نو شروع مي‌كنند؛ شروعي كه پايانش از ابتدا مشخص است. اين حرفه افراد بسيار حساس و دقيق را مي‌طلبد تا بتوانند از دست‌اندازها عبور كنند و ديوار بلند صبري مي‌طلبد كه هر كسي يا هر مسئولي نتواند از آن به راحتي عبور كند. خبر را تهيه مي‌كنند و منتظر بازتاب آن در لايه‌هاي جامعه هستند تا شايد مرهمي باشد براي محرومان جامعه. در حقيقت بخش زيادي از دردهاي جامعه از كانال‌هاي خبرنگاران عبور مي‌كند و گاه خبرنگاران سپر بلاي ديگران مي‌شوند تا حقي ناحق نشود. براين اساس است كه آحاد جامعه از فعالان اين حوزه انتظار بالايي دارند. وقتي آنان را مي‌بينند مي‌گويند از درد و رنج ما بنويسيد، وقتي آنان به سراغ مسئولان مي‌روند آنان نيز مي‌گويند بنويسيد كه فلان كار يا اقدام را انجام داده‌ايم. مي‌نويسند با كلمات و جملات، مي‌گويند با حرف‌هاي بسيار و به تصوير مي‌كشانند صحنه‌هاي بسياري را تا نقش‌آفرين باشند؛ نقشي كه اگر به درستي انجام شود نتايج آن بي‌شمار خواهد بود. براين اساس امروز را كه روز خبرنگار است براي آينده روشن ورق مي‌زنيم تا در برابر انتظارات جامعه پاسخگو باشيم و بتوانيم مطالبه‌گر حقيقت از مسئولان باشيم، همراهان روزتان مبارك.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن