تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 24 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829391270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چتر حمایتی مسؤولان و تکرار هنجارشکنی‌ها تکرار چندباره ترویج عقاید باطل در دانشگاه صنعتی اصفهان / زیرسؤال بردن متن صریح قرآن در نشریه دانشجویی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چتر حمایتی مسؤولان و تکرار هنجارشکنی‌هاتکرار چندباره ترویج عقاید باطل در دانشگاه صنعتی اصفهان / زیرسؤال بردن متن صریح قرآن در نشریه دانشجویی
خبرگزاری فارس: تکرار چندباره ترویج عقاید باطل در دانشگاه صنعتی اصفهان / زیرسؤال بردن متن صریح قرآن در نشریه دانشجویی
دانشگاه صنعتی اصفهان طی روزهای گذشته شاهد اقدام غیرقانونی و تعرض مجدد یک نشریه دانشجویی به ارزش‌ها و مقدسات دینی و القای شبهات اعتقادی در سایه برخی حمایت‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان که طی سه سال گذشته شاهد بروز و نشر دیدگاه‌ها و عقاید مغایر با ارزش‌های دینی و ملی بوده است، طی روزهای گذشته نیز شاهد اقدام غیرقانونی و تعرض مجدد یک نشریه دانشجویی به ارزش‌ها و مقدسات دینی و القای شبهات اعتقادی در سایه برخی حمایت‌ها بود. ** برگزاری کنسرت‌های موسیقی و نشر مطالب مغایر با ارزش‌ در دانشگاه صنعتی اصفهان پس از انتشار اخبار متعددی از ناهنجاری‌های فرهنگی، برگزاری اردوها و کنسرت‌های موسیقی مختلط و نشر مطالب مغایر با ارزش‌ها در دانشگاه صنعتی اصفهان، 7 اردیبهشت ماه سال جاری یک سایت خبری با انتشار گزارشی از ارائه اظهارات شبهه انگیز، ایجاد تشکیک در مصائب ام‌ابیها(س) و دعوت حضار به رقص و حرکات موزون در جشن روز زن در این دانشگاه پرده برداشت. از تاریخ انتشار این خبر تاکنون و به‌ رغم اعلام آمادگی رسانه‌ها و پیگیری خبرگزاری فارس به‌ منظور نشر پاسخ‌های مسؤولان دانشگاه صنعتی اصفهان در این باره و به دنبال سکوت ایشان و عدم ارائه هیچ گونه پاسخ و عکس‌العمل در قبال این خبر؛ این بار، نشریه دانشجویی سلام، مجدداً اقدام به انتشار مطالبی در راستای ایجاد شبهه در اعتقادات مسلم دینی و قرآنی و ترویج باورهای انحرافی کرد. ** نشریه سلام و ایجاد شبهه در اعتقادات مسلم دینی و قرآنی اواخر بهمن ماه سال گذشته خبرگزاری فارس با ارائه گزارشی، از زیر پا گذاشتن خطوط قرمز قانونی، انتشار تصاویر سران فتنه، اهانت به امام خمینی(ره) و شورای نگهبان در نشریه دانشجویی سلام وابسته به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد. در این گزارش، معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: این معاونت یکی از اعضای کمیته ناظر بر تشکل‌های دانشجویی است و طبیعتاً این کمیته در زمان مربوطه تشکیل می‌شود و به مواردی لازم رسیدگی می‌کند؛ با توجه به مضمون و نوع مطالب در نشریات و آن چیزی که از آن مطالب توسط هیئت‌منصفه برداشت می‌شود، بررسی انجام شده و بسته به نوع آن‌ها در حد تذکر و یا احیاناً تعطیلی نشریه تصمیم‌گیری خواهد شد. اما تنها به فاصله چند هفته از این اظهارات، کمیته نظارت بر نشریات دانشگاه صنعتی اصفهان در اقدامی طنزگونه، مدیر مسئول نشریه سلام را به دلیل انتشار مطالب ذکر شده به محرومیت موقت شش ماهه از تصدی سمت مدیر مسئولی محکوم کرد. ** انتشار شبهات و عقاید باطل در خصوص حکومت اسلامی و حجاب با استمرار و انتشار مجدد نشریه دانشجویی سلام انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان، این نشریه سیاسی در شماره 37 ام خود در اردیبهشت ماه سال جاری، مجدداً به انتشار شبهات و عقاید باطل در خصوص حکومت اسلامی و حجاب پرداخت.

این نشریه که به استناد اخبار موثق دریافتی از دانشجویان، عهده‌دار نشر مطالب و دیدگاه‌های نیابتی و از پیش نگارش یافته سران سیاسی خود در تهران است، این بار در مطلبی با عنوان «حجاب؛ اخلاق یا احکام» با ارائه آیاتی از قرآن کریم ضمن محکوم ساختن بزرگان دینی به ایجاد ساختاری منزوی برای مردم، می‌آورد: «سال‌هاست که بیشتر بزرگان ما، با کمتر از 100 آیه از قرآن‌ که به احکام اسلامی پرداخته است، ما را از بینش و تفکر قرآنی دور نگه داشته‌اند»! ** وجود یا عدم وجود نظام اخلاقی در اسلام؟/ آیا نگرش اسلام ناقص است؟ این مطلب در ادامه، برخی آیات مربوط به حجاب و عفاف در قرآن کریم را مربوط به زمان نزول قرآن، مردم عرب و جامعه جاهلیت آن زمان عنوان می‌کند و می‌افزاید: «البته حقیقت این است که به سختی می‌توان یک نظام اخلاقی واحد تحت عنوان اخلاق اسلامی یافت». «بنابراین نظام اخلاقی – قرآنی برآیندی است از ارزش‌های بنیادین و ارزش‌های متناسب با جامعه اعراب در دوره تنزیل وحی»! موضوع « عدم وجود نظام اخلاقی واحد تحت عنوان اخلاق اسلامی» در حالی در این نشریه مطرح شده است که آیت‌الله مصباح در کتاب مکاتب اخلاقی، صفحه 352 - 357 در این رابطه مطالبی را بیان کرده که در بخشی از آن آمده است: «در بسیاری از مکاتب یا مسأله ارتباط انسان با خدا مطرح نمی‌شود و یا منحصرا تمامی ارزش‌ها را در ارتباط انسان با خدا مطرح می‌کنند و ارتباط با دیگران را ضد ارزش می‌دانند. اما در اسلام تمامی ارتباطات مناسب و مفید، مورد نظر قرار گرفته‌اند، ارتباط انسان با خدا، با خلق، با خود، خانواده، جامعه و حتی روابط بین الملل، ارزش‌های ثابت و معینی دارند؛ یعنی هیچ مسأله‌ای از مسائل زندگی انسان نیست که تحت پوشش ارزش‌های اخلاقی اسلام قرار نگیرد. آن زمانی که آدمی با دشمن خونی خود در گیر است، یعنی در موقعیتی که در هیچ عرف بین المللی ارزش اخلاقی مطرح نیست، اسلام حکم و قانون و ارزش اخلاقی دارد. اگر شما تا سر حد مرگ با دشمن جنگ کردید و در آخرین لحظه‌ای که دشمن به مرز هلاکت رسیده است، امانتی را به دست شما سپرد که به کسی برسانید و شما هم پذیرفتید، به هیچ بهانه‌ای، حق خیانت کردن به آن را ندارید». تهاجم به حجاب؛ استدلالی در مورد حجاب برخی از اجزای بدن در قرآن نیامده است! نویسندگان این مطلب در نهایت با ذکر آیاتی از سوره‌های مبارکه نور و احزاب و القای شبهات متعددی در این خصوص، می‌آورند: «نتیجه بررسی این آیات این است که مردان و زنان مؤمن موظف به پاکی چشم و دور نگه‌داشتن نگاهشان از آلودگی است و زنان علاوه بر این موظف‌اند که از گردن تا زانو و از بازو تا آرنج را بپوشانند و این‌که با پوشاک مناسب سینه خود را نیز بپوشانند. در مورد بقیه اعضای بدن از جمله دست از آرنج به پایین و پا از زانو به پایین و گردن و موی سر و صورت هیچ استدلال قرآنی وجود ندارد»! سوال این جاست که دقیقا کدام آیه به صورت صریح به حجاب بخش بالای آرنج و پاها تا زانو اشاره دارد که بر مبنای آن حجاب بخش پائین پا و دست در این مطلب رها و بدون توجه دانسته شده است. این مطلب در حالی بیان شده که در آیه 30 سوره نور آمده است: ای پیامبر! به زنان با ایمان بگو چشم‌های خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند، و زینت خود را ـ جز آن مقدار که نمایان است ـ آشکار نسازند، و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشیده شود) و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان و سایر افراد محرمشان ...». در این آیه به پنج موضوع اشاره شده است: 1ـ زنان باید دیدگان خود را از نگاه به نامحرم فرو خوابانند. 2ـ زنان باید دامن خود را از هر نوع عامل بی‌عفتی حفظ نمایند. 3ـ زنان باید زینت خود را جز آن مقدار که به طور قهری طبیعی است، پنهان سازند. 4ـ زنان باید روسری‌های خود را بر گردن و سینه بیفکنند. 5ـ زنان باید زینت خود را جز برای افراد محرم آشکار نسازند. همچنین در آیه 31 سوره نور در رابطه با حجاب برخی دیگر از اجزای بدن آمده است: و به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینت‌هاى خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه ‌هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینت‌هاى خود را آشکار نکنند، جز براى محارم.... و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده‌‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار گردید. در این آیه نیز با اشاره به زینت معمول زنان عرب که به مچ پای خود می‌آویختند؛ اشاره به تاکید قبلی در آیه 30 سوره نور دارد مبنی بر مرز حفظ زینت زنان جز بخشی که به صورت طبیعی قابل مشاهده است. شهید مطهری در مورد انواع پوشش می‌نویسد: استفاده زنان از روپوش‌های بزرگ که بر سرافکنده‌اند، دو جور بوده است: یک نوع صرفاً جنبه تشریفاتی و اسمی داشته است همان‌گونه که در عصر حاضر، بعضی از بانوان چادری را می‌بینیم که چادر داشتن آن‌ها صرفاً جنبه تشریفاتی دارد؛ با چادر هیچ جای بدن خود را نمی‌پوشانند، بلکه آن را رها می‌کنند. وضع چادر بر سر کردنشان نشان می‌دهد که اهل پرهیز از معاشرت با مردان نامحرم نیستند و از اینکه مورد بهره‌برداری چشم‌ها قرار بگیرند، امتناعی ندارند. نوع دیگر بر عکس بوده و هست که زن آن‌چنان با مراقبت، جامه‌های خود را می‌گیرد، و آن را رها نمی‌کند که نشان می‌دهد که اهل عفاف و حفاظ است. خود به خود دورباشی ایجاد می‌کند و ناپاک دلان را مأیوس می‌سازد.» (مسئله حجاب، ص176 و 175) ** برخورد قاطع با ناهنجاری‌ها چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ در دیگر مطلب انتشار یافته در این نشریه با عنوان «راه رسالت رسول»، با اشاره به دو دیدگاه «ارشاد و هدایت جامعه» و «برقراری حکومت اسلامی» به‌عنوان دیدگاه‌های متقابل در خصوص علل بعثت پیامبر، در نهایت با ذکر آیاتی از قرآن کریم، نتیجه اولیه خود را به مخاطب تلقین می‌کند.

نشریه انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان در این خصوص می‌نویسد: «در نگاه مقابل اما پیامبر اسلام (ص) اصلاً و اساساً پیام‌آور حکمت است نه مأمور به حکومت. از این منظر پیامبر اکرم(ص) برای ارشاد مردم و فراخواندن آنان به آرمان‌های انسانی و اخلاقی آمده است؛ نه برای اجرای مو به موی احکام. پیامبر چنان‌که از نامش پیداست یعنی آن‌که پیامی می‌برد و یعنی کسی که پیام خدا را برای مردم می‌آورد. (و ما علی رسول الا‌البلاغ) پس پیامبر(ص) قوه مجریه و قوه حکومت نیست. چنانکه از آیات و احادیث نیز درست همین استنباط می‌شود»! و بازهم این مطلب خلاف واقع در حالی مطرح شده است که بر اساس آیات قرآن کریم هدف اصلی بعثت پیامبر اکرم(ص) و همه انبیا هدایت و تزکیه نفوس عامه است که این محور اصلی یعنی همان هدایت نمودن جامعه و بازداشتن آن‌ها از گمراهی و ضلالت است، پیرامون بعثت همه انبیاء صادق است. چنانچه خداوند تعالی نیز در سوره بقره آیه 285 در بیان اشتراک هدف و خطوط اصلی بعثت انبیا می‌فرماید: «همه انبیاء ایمان به خدا و ملائکه و کتب آسمانی و رُسُل و رسالت دارند و ما فرقی (در اصل رسالت و هدف) بین آن‌ها قائل نشدیم». همه بر محور ایمان به خدا مبعوث شدند و هدفی جز هدایت جامعه بر اساس خاستگاه اجتماعی و مقتضیات زمان ندارند. بنابراین راه و هدف و مسیر آن‌ها مشترک است و این همان محور هدایت است جز آنکه در زمان‌های مختلف ظهورهای مختلفی داشته است. این فقط بخشی از مطالبی است که سعی در شبهه افکنی و سوءاستفاده از کم اطلاعی برخی از دانشجویان دارد. با استمرار اقدامات مغایر با اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی در مجموعه مهمی چون دانشگاه صنعتی اصفهان و به دنبال سکوت مسؤولان این دانشگاه در قبال سؤالات مکرر مخاطبان و رسانه‌های گروهی، باید دید این بار نیز بی‌توجهی مسؤولان در قبال این اقدامات ادامه خواهد یافت یا مسؤولان وزارت علوم را به واکنش مقتضی با این بحران فرهنگی در حال گسترش وادار خواهد کرد. انتهای پیام/63058/صا40

95/03/05 :: 14:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن