تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805386998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیوه جدید دریافت پول سوخت از هواپیما


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به تازگی به ایرلاین ها اعلام شده که باید بهای سوخت هر هواپیما را با کارت بانکی و قبل از پرواز در فرودگاه بپردازند.


به گزارش مهر، حمل و نقل هوایی ایران از سالها پیش به بیماری های مزمنی دچار شده که این بیماری ها نفس صنعت را به شماره انداخته است. هرچند که در سالهای اخیر سعی شد با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کمکی به افزایش توان ایرلاین ها شود اما همچنان سوء تدبیر در برخی بخش ها زیان هایی را به این صنعت وارد می کند.


البته این صنعت با مشکلاتی خارج از حوزه داخلی روبرو است که حتی شرایط را برای بزرگترین ایرلاین های کشور هم دشوار کرده است اما جدا از این مشکلات برخی موانع هم داخل کشور وجود دارد که می تواند شرایط را برای کار سخت تر کند.  


در واقع از آنجایی که بخش حمل و نقل ارتباط مستقیمی با مردم دارد، هرگونه سوء تدبیر در آن می تواند نارضایتی مسافرانی را به دنبال داشته باشد که هدفشان از انتخاب هواپیما سرعت در رسیدن به مقصد است.


اما می بینیم که جدا از مسائلی مانند کمبود هواپیما، سوخت رسانی به ایرلاین ها هم در این سالها به یکی از چالش های جدی این بخش تبدیل شده و روند پروازها را مختل کرده است.  


در واقع دعواهای شرکت پخش فرآورده های نفتی با ایرلاین ها بر سر پرداخت بهای سوخت، یک جنجال همیشگی است که گاهی اوقات با طرح هایی جدید، چالش های جدی را به وجود می اورد.


براین اساس به تازگی طرحی از سوی شرکت پالایش و پخش فرآوره های نفتی به ایرلاین ها داده شده که طبق آن هر هواپیما باید در فرودگاه به صورت نقد، بهای سوخت را بپردازد.  


از آنجایی که این رقم به صورت اسکناس قابل پرداخت نیست، وزارت نفت اعلام کرده که باید هر کدام از هواپیماها یک عابر بانک در اختیار داشته باشند و در فرودگاه پول را بپردازند. این در حالی است که چنین اقدامی تاکنون در هیچ یک از فرودگاه های دنیا سابقه نداشته و معمولا پس از انجام پروازها، ایرلاین پول را به حساب سوخت رسان پرداخت می کند.  


بنابراین طرح جدیدی که به ایرلاین ها داده شده نه تنها قابل اجرا نیست بلکه مانع دیگری بر سر راه خدمات رسانی به شرکت هایی محسوب می شود که به طور مستقیم با مردم در ارتباطند و در شرایط کنونی با مشکلاتی برای تامین هواپیما و قطعات مواجه اند.


البته نمی توان از این موضوع گذر کرد که باید هزینه سوخت به مرقع از سوی ایرلاین ها پرداخت شود چرا که شرکت ها باید در قبال خدماتی که دریافت می کنند بهای آن را بپردازند اما اینکه چرا شیوه های غیرمعمول برای آن انتخاب می شود، جای بحث و بررسی دارد.  


کمبود سیاست‌های حمایتی از ایرلاین‌ها


مدتی پیش بود که مقصود اسعدی سامانی در گفتگو  با مهر اعلام کرده بود با مذاکراتی که میان شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و سازمان هواپیمایی در جریان است، پرداخت بدهی‌ها در حال پیگیری است.


وی با اشاره به اینکه هم اکنون به صورت اقساط بدهی‌ها در حال پرداخت است، گفت: سوخت جاری که ایرلاین‌ها دریافت می‌کنند، به صورت نقد پرداخت می‌شود و اکنون بدهی جاری انباشته‌ای ندارند اما از قبل حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارد.


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه در دنیا با توجه به اینکه ایرلاین‌داری سودآور نیست، دولت‌ها سیاست‌های حمایتی را اعمال می‌کنند، گفت: برخی کشورها حتی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های هواپیمایی در نظر می‌گیرند.


وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما سیاست های حمایتی کمتری داشته ایم، افزود: عوارض متعددی که برای ایرلاین‌ها تعیین شده مانند عوارض شهرداری و فرودگاهی و یا هلال احمر که وزارت راه قصد دارد این عوارض را بردارد.


یکی از فعالان صنعت حمل و نقل هوایی با گلایه نسبت به این طرح به مهر گفت: ما نمی توانیم دست هر خلبان یک کارت بانکی بدهیم تا پول سوخت را بپردازد.


وی با بیان اینکه چنین موضوعی عملا امکان پذیر نیست، افزود: در سایر فرودگاه های دنیا هم وقتی هواپیما سوخت گیری می کند، ایرلاین پول را می پردازد و در صورتی که پول پرداخت نشود، در پرواز بعدی سوخت رسانی انجام نمی گیرد.  


۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن