تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819454226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش آمار ميانسالان به 44 درصد و كاهش جمعيت جوانان به 3/26 درصد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: افزايش آمار ميانسالان به 44 درصد و كاهش جمعيت جوانان به 3/26 درصد
مديركل آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور از افزايش آمار ميانسالان به 44 درصد و كاهش جمعيت جوانان به 26/3 درصد در كشور تاپايان سال 94 خبر داد.
علي‌اكبر محزون گفت: در سال جاري «پايگاه اطلاعات جمعيت كشور» براي نخستين بار اين قابليت را پيدا كرده است كه بتوان علاوه بر آمار چهار واقعه حياتي، تركيب و ساختار جمعيت را نيز به سرعت از آن استخراج كرد؛ به گونه‌اي كه در آماري كه به تازگي از اين پايگاه استخراج كرده‌ايم 5/2 درصد از سهم جمعيت جوان كاسته و 4/7 درصد به جمعيت ميانسال و يك درصد به جمعيت سالمندان اضافه شده است.

اين در حالي است كه براي به دست آوردن چنين آماري از طريق سرشماري بايد ميلياردها تومان هزينه و ميزان زيادي وقت صرف كرد، هر‌چند در اجراي سرشماري‌ها اهداف آماري ديگري نيز مانند مسكن و ساير ويژگي‌هاي جمعيتي براي اجراي هر چه بهتر برنامه‌ريزي‌هاي توسعه‌اي كشور دنبال مي‌شود.  
 
مديركل آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور افزود: يكي از چالش‌هاي موجود نيز افزايش سرعت در به روزرساني آدرس قانوني افراد در پايگاه اطلاعات جمعيت كشور و تبادل اطلاعات با پايگاه‌هاي اطلاعاتي ساير دستگاه‌هاي اجرايي است تا بر اساس آن بتوانيم با مكان محوركردن اين اطلاعات، آمارهاي روزآمد را به تفكيك تمامي سطوح جغرافيايي در اختيار مسئولان، برنامه‌ريزان و همچنين محققان قرار دهيم.
 
وي درباره تركيب جمعيتي كشور در سال 1394 بر اساس آمار پايگاه اطلاعات جمعيت كشور اظهار كرد: بر اين اساس 23/1 درصد جمعيت كشور كودك و نوجوان و 3 درصد جو­­­­انان بوده كه با توجه به اينكه در بين سال‌هاي 1385 تا 1390 شاهد آغاز كاهش سهم جمعيت جوان كشور بوده‌ايم، آمار جديد نشان دهنده تداوم اين روند كاهشي از سال 1390 تا سال 1394 است.
 
محزون افزود: با توجه به تعاريف جهاني كه 60سالگي را آغاز سالمندي تعريف كرده‌اند ما دو آمار از جمعيت سالمندان استخراج مي‌كنيم كه بر اساس آمار سال 1394، سالمندان بالاي 60 سال 8/7 درصد و سالمندان بالاي 65 سال 6/5 درصد بوده است.





تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن