تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820098601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخاذی با ‌سایت‌‌جعلی‌ثبت‌نام‌دفاع‌ازحرم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افرادی که با راه اندازی سایت های جعلی و غصب عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کلاهبرداری و اخاذی از جوانان اقدام می کردند با هوشیاری و تلاش بی وقفه مأموران سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در چنگ قانون گرفتار شدند.

به گزارش خراسان، معاون دادستان مشهد با تأیید این خبر گفت: مأموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام رصد سایت ها و فضاهای مجازی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد سایتی جعلی با غصب عنوان سپاه پاسداران اقدام به ثبت نام برای اعزام به سوریه و عراق می کند.

 «قاضی حیدری» افزود: با به دست آمدن این سرنخ، رصدهای اطلاعاتی غیرمحسوس، با صدور دستورات ویژه قضایی در این باره آغاز و مشخص شد که جاعلان این سایت، با گرفتن مشخصات کامل افراد  و سوء استفاده از این اطلاعات، اقدام به کلاهبرداری می کنند.

سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی مشهد ادامه داد: تحقیقات گسترده مأموران بیانگر آن بود که متهمان مذکور به بهانه گرفتن شناسنامه اتباع خارجی برای ایرانیان از آنان اخاذی می کردند و در برخی از موارد نیز با پوشیدن لباس های شبیه مدافعان حرم به دروغ خاطره هایی را از مناطق جنگی در سوریه و عراق نقل می کردند تا اعتماد جوانان را به خود جلب کنند.

 این مقام قضایی تصریح کرد: یکی از این افراد داخل یک کارواش در مشهد حتی خاطره های دروغینی را از سردار سرافراز ایران سردار سلیمانی بر زبان می راند در حالی که مرز را هم ندیده بود.

 «قاضی حیدری» با اشاره به این که در عملیات هماهنگ و غافلگیرانه مأموران سپاه، 4 تن از این افراد در مشهد دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: بررسی های مقدماتی بیانگر آن است که این افراد به صورت باندی و به منظور اخاذی و کلاهبرداری از جوانان، از احساسات و عواطف پاک آنان برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) سوء استفاده می کردند و حتی در مواردی نیز به دیدار خانواده شهدای حرم رفته اند.

معاون دادستان مشهد با بیان این که تحقیقات برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باند ادامه دارد، اضافه کرد: افراد دستگیر شده هم اکنون در بازداشت هستند و بررسی ها درباره جرایم احتمالی دیگر آنان همچنان ادامه دارد.

 وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: فریب سایت ها و فضاهای مجازی را نخورند و در صورتی که به اطلاعاتی در این باره نیاز دارند از طریق مراجع رسمی و قانونی، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.



۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن