تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813205727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهلت 7 روزه براي تهيه ديه 50 ميليون‌توماني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مهلت 7 روزه براي تهيه ديه 50 ميليون‌توماني
پسر جواني كه هفته آينده براي اجراي حكم قصاص پاي چوبه دار حاضر مي‌شود در صورت تهيه ديه 50 ميليون توماني به زندگي بازخواهد گشت.


پسر جواني كه هفته آينده براي اجراي حكم قصاص پاي چوبه دار حاضر مي‌شود در صورت تهيه ديه 50 ميليون توماني به زندگي بازخواهد گشت. او متهم است هفت سال قبل پس از مشاجره با يكي از دوستانش مرتكب قتل شده است.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 13 و 50 دقيقه 14 بهمن ماه سال 88 كاركنان بيمارستان امام جعفر صادق (ع) در ساوجبلاغ، مرگ مشكوك پسر جواني را به مأموران پليس خبر دادند. مأموران پليس وقتي براي تحقيق به بيمارستان رفتند با جسد خونين پسر 20 ساله‌اي به نام فريدون روبه‌رو شدند كه با اصابت چاقو به گردن و سينه به قتل رسيده بود.

   شناسايي قاتل
همان ابتداي تحقيقات مشخص شد قاتل پسر 23 ساله‌اي به نام طالب است كه پس از حادثه از محل گريخته است. بررسي‌ها حكايت از آن داشت كه تعدادي از رهگذران شاهد ماجرا بوده‌اند كه پس از حادثه مقتول را به بيمارستان رسانده اما وي ساعتي بعد بر اثر خونريزي شديد فوت مي‌كند. يكي از شاهدان گفت: من بچه محل مقتول هستم. دقايقي قبل از حادثه دوچرخه‌ام را براي تعميرات به دوچرخه‌سازي بردم. دوچرخه‌سازي بسته بود به همين دليل جلوي مغازه منتظر بودم كه صداي درگيري از باغ انگور كنار مغازه به گوشم رسيد كه ديدم طالب با فريدون در حال كتك‌كاري هستند. ثانيه‌هايي از درگيري آنها نگذشته بود كه ناگهان طالب چاقويي از جيبش بيرون آورد و ضربه‌اي به فريدون زد و از محل گريخت. سپس من به كمك چند نفر از اهالي محل فريدون را براي درمان به بيمارستان رسانديم. مأموران در ادامه براي دستگيري قاتل راهي خانه او شدند كه فهميدند وي پس از حادثه به مكان نامعلومي فرار كرده است.
 
  دستگيري قاتل
 در حالي كه تحقيقات براي دستگيري متهم فراري ادامه داشت يك روز بعد از حادثه طالب خودش را به مأموران پليس معرفي كرد.  متهم با اظهار پشيماني به قتل فريدون اعتراف كرد. وي گفت: من و مقتول از مدت‌ها قبل با هم دوست بوديم. مدتي قبل از طريق بچه‌هاي محل متوجه شدم او پشت سر من حرف مي‌زند. پس از اين، ما با هم اختلاف پيدا كرديم تا جايي كه چند بار با هم مشاجره لفظي داشتيم. روز حادثه وقتي با هم روبه‌رو شديم به خاطر همين موضوع با هم مشاجره كرديم. لحظاتي بعد درگيري ما بالا گرفت و يكديگر را كتك زديم. من خواستم او را بترسانم و چاقويم را از جيبم بيرون آوردم و ضربه‌اي به طرفش پرتاب كردم كه مقتول خونين نقش بر زمين شد. وقتي چشمم به پيكر خونين فريدون افتاد، از ترس فرار كردم. من شب را در بيابان‌ها سپري كردم تا اينكه فهميدم او فوت كرده است. من قصد كشتن او را نداشتم به همين خاطر عذاب وجدان داشتم و خودم را به پليس معرفي كردم.
 
  محاكمه قاتل
متهم پس از تحقيقات تكميلي در شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد. اولياي دم در جلسه محاكمه براي متهم درخواست قصاص كردند و هيئت قضايي هم طالب را به جرم قتل عمد به قصاص محكوم كردند. رأي دادگاه پس از تأييد در ديوان عالي كشور براي سير مراحل اجراي حكم به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي فرستاده شد.

   جلسات صلح و سازش
همزمان با سير مراحل قانوني اجراي حكم، هيئت صلح و سازش دادسراي جنايي تهران به سرپرستي قاضي محمد شهرياري، سرپرست دادسرا جلسات متعددي را براي جلب رضايت از اولياي دم برگزار كردند. در حالي كه متهم پس از گرفتن استيذان حكمش از رئيس قوه قضائيه در يك قدمي چوبه دار قرار داشت، تلاش‌هاي تيم صلح و سازش نتيجه داد و اولياي دم به دادسراي جنايي آمدند و اعلام كردند چنانچه قاتل 50 ميليون تومان پرداخت كند، رضايت مي‌دهند.

   مهلت يك هفته‌اي به قاتل
قاضي شهرياري به خبرنگار ما گفت: اولياي دم به قاتل يك هفته مهلت دادند تا اين مبلغ را فراهم كند و گرنه در اولين فرصت حكم قصاص را اجرا مي‌كنند. بنابراين افراد خيري كه قصد دارند به متهم كه در يك قدمي چوبه‌دار قرار دارد، كمك كنند به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران مراجعه كنند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن