تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815181913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاپورمحمدی کیست؟ سکاندار بورس از باب همایون آمد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پس از انتشار خبری ویژه در تابناک اقتصادی مبنی بر وداع یک مقام ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار ، محمد فطانت از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار کنار رفت تا شاپور محمدی، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد جانشین او شود.
اوایل خردادماه امسال تابناک اقتصادی گزارش داد:يكي از مقامات ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار تهران به زودي تغيير مي‌كند. گفته شده كه اين مقام سازمان بورس داراي تابعيت دوگانه ايراني – كانادايي است و احتمال مي‌رود فرد ديگري جانشين او شود.  این خبر فردای همان روز توسط روابط عمومی سازمان بورس تکذیب شد تا اینکه دیروز خبر تابناک مهر تایید خورد.
البته در خبر تابناک اقتصادی اشاره شده بود که یکی از دلایل کناره گیری فطانت از ریاست بر سازمان بورس ناشی از عمل قلب باز وی بوده که روز گذشته شبکه اطلاع رسانی رسمی وزارت اقتصاد این خبر را تایید کرد. متن خبر تابناک اقتصادی درباره وداع يك مقام ارشد سازمان بورس داراي تابعيت دوگانه را بخوانید.
دیروز و پس از بازگشت علی طیب نیا از سفر کنیا، اعضای شورای عالی بورس در دفتر وزیر اقتصاد جمع شدند تا ضمن موافقت با استعفای فطانت، با سکاندار جدید سازمان بورس آشنا شوند.شورای عالی بورس ضمن پذیرش استعفای محمد فطانت به اتفاق آراء شاپور محمدی را بعنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب کرد. گفتنی است فطانت که طی ماههای اخیر چند بار استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد کرده بود هم اکنون با حکم طیب نیا به عنوان مشاور وی منصوب گردید. همچنین لازم به توضیح است که اعضای جدید هیت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار شامل آقایان محمدی، امیری، فلاح پور، سعیدی و عراقچی توسط شورای عالی بورس منصوب گردیدند.
این گزارش می افزاید، شورا،با استعفای محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار را پس از استماع توضیحات وی بدلیل عارضه قلبی و عدم قبول مسئولیت برای دوره های آتی، ضمن تشکر از خدمات و زحمات ارزنده وی در دوره تصدی خود، موافقت و برای ایشان آرزوی سلامتی نمود.
بر پایه این گزارش، در ادامه شاپور محمدی به عنوان گزینه پیشنهادی هیت مدیره جدید، بعنوان گزینه نهایی ریاست سازمان بورس به شورا معرفی و به اتفاق آرا از سوی اعضا به عنوان رییس جدید سازمان  بورس و اوراق بهادار انتخاب گردید.
گفتنی است فطانت که طی ماههای اخیر چند بار استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد کرده بود هم اکنون با حکم طیب نیا به عنوان مشاور وی منصوب گردید. همچنین لازم به توضیح است که اعضای جدید هیت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار شامل آقایان محمدی، امیری، فلاح پور، سعیدی و عراقچی توسط شورای عالی بورس منصوب گردیدند.
شاپور محمدی کیست
سکاندار جدید بورس از شاگردان علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و دارایی به شمار می آید که پس از آغاز صدارت علی طیب نیا بر وزارتخانه یادشده، جزو اولین انتصاب های وزیر بود که معاونت اقتصادی این وزارتخانه را برعهده گرفت.
شاپور محمدی  42 ساله متولد۱۳۵۳ درشهرستان خدابنده از توابع استان زنجان است. محمدی که استاد دانشگاه تهران هم هست در رشته اقتصادسنجی و توسعه تحصیلات دارد و در این رشته دکترای اقتصاد گرفته است. سکاندار جدید سازمان بورس البته برای فعالان بازار سرمایه چهره ای کاملا آشنا به شمار می رود. چه اینکه او نخستین مدیرعامل بورس انرژی،دومین دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، عضو هیات داوری بازار سرمایه  و البته عضو کمیته شاخص سازمان بورس و اوراق بهادار هم بوده است.
برخی دیگر از مسئولیت های شاپور محمدی عبارتند از :
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس،
عضو هیئت مدیره شرکت‌های تولید فرومولیبدن کرمان، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، کارگزاری بانک تجارت، ارزش پرداز آریان
معاون پشتیبانی پردیس علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران،
عضو هیئت داوری بازار سرمایه،
قائم مقام مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری هیمر،
عضو شورای سرمایه‌گذاری بیمه ایران،
عضو شورای عالی تحقیقات بانک سپه،
رئیس کمیته امتحانات سازمان بورس و اوراق بهادار،
مشاور مدیرعامل و عضو کمیته عالی اعتبارات بانک تجارت،
عضو شورای تحقیقات سازمان تأمین اجتماعی،
عضو کمیته شاخص سازمان بورس و اوراق بهادار

۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن