تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819424513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح کتابخوانی در مدارس با همکاری دو وزارتخانه اجرایی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: طرح کتابخوانی در مدارس با همکاری دو وزارتخانه اجرایی می‌شود
هزینه خرید کتاب در طرح کتابخوانی در مدارس بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وزارت آموزش و پرورش کارهای بسترسازی طرح را انجام می دهد.

طرحی که با همکاری دو وزارتخانه اجرایی می شود
ناهید شهیدی، مجری طرح کتابخوانی در مدارس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در طرح کتابخوانی در مدارس با معلم های نویسنده کار می کنیم. این افراد  بازنشسته هستند. هزینه خرید کتاب در این طرح با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و کارهای بسترسازی شامل آماده سازی دانش آموزان و هزینه اسکان را وزارت آموزش و پرورش برعهده دارد. در این طرح به استان های محرومی چون سیستان و بلوچستان و سنندج می رویم.
 
وی افزود: ابتدا طرح کتابخوانی در مدارس را در استان تهران آغاز کردیم و به این منظور به رباط کریم و شترخار رفتیم. برای انجام این کار حدود صد کیلومتر از شهر تهران خارج می شدیم. کار بسیار سنگینی است . برای اجرای طرح کتابخوانی در مدارس را حدود 15 سال است که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داد می بندیم هدف ما این است که کودکان را از سنین پیش دبستانی و دبستان  عادت بدهیم با کتاب آشنا شوند.  
 
مجری طرح کتابخوانی در مدارس با اشاره به آنکه نویسنده و تصویرگر با کتاب اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدارس حضور می بابند اظهار داشت: کودکان به طرح کتابخوانی در مدارس علاقه نشان دادند و بسیاری از آنها دوست دارند با نویسنده کتاب ملاقات کنند گاهی اوقات برای دانش آموزان انتخاب شغل را رقم زدیم. نویسنده و تصویر گر کتاب نیز مراحل چاپ اثر را به طور کامل توضیح می دهند درباره چگونگی انتخاب کتاب نیز به کودکان توضیحاتی می دهیم طریقه رفتن به نمایشگاه های کتاب را نیز به انها می آموزیم.
 
شهیدی ادامه داد: در ضمن درباره شناسنامه کتاب نیز برای کودکان در طرح کتاخوانی دار مدارس توضیح می دهیم. مسئله ای که بزرگسالان به راحتی از کنار آن می گذرند به عنوان مثال به معنا کردن واژه ( شابک ) می پردازیم. به عنوان مجری طرح به نویسندگان کودک و نوجوان می گویم چه کتابی را برای آنها بنویسند به عنوان مثال درباره مسائلی چون کمبود آب و محیط بانان کتاب نوشتیم هم اکنون نیز کتابی با موضوع « نه گفتن » را برای کودکان و نوجوانان زیر چاپ داریم.







۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن