تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816156775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سایپا می‌تواند مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سایپا می‌تواند مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه شود
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سایپا نیوز به نقل از ایسنا؛ عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تولید صادرات محور و با اولویت حضور گسترده در بازارهای منطقه و جهان باید به عنوان شرط اصلی همکاری در دستور کار قرار گیرد که به نظر می رسد نگاه شرکت سیتروئن به سایپا نیز به همین شکل است و سایپا می تواند به مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه تبدیل شود.

شهرام آزادی اظهار کرد: با توجه به اظهار نظرات مختلف مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران گروه خودروسازی سایپا، انتظار می رود که قرارداد جدید سایپا و سیتروئن ویژگی هایی شامل تولید چندین محصول به روز و برخوردار از فناوری‌های پیشرفته و قیمت های مختلف، انتقال گسترده فناوری و تولید صادرات محور را در بر گیرد.

وی با بیان این که مطالبه امروز مشتریان خودرو، تولید محصولات دارای فناوری روز است که همزمان در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود، افزود: تجربیات گذشته در همکاری با شرکای اروپایی می‌تواند منجر به یک قرارداد بسیار خوب همکاری با شرکت سیتروئن شود.
این کارشناس صنعت خودرو در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: انتقال فناوری از سوی شرکت سیتروئن به داخل کشور نباید به تولید قطعات ساده مانند قطعات بدنه و تزئینی خودرو اکتفا شود، بلکه تولید قطعاتی در دستور کار قرار گیرد که از فناوری‌های پیچیده و بالا برخوردارند تا از این طریق دانش فنی قطعه سازان نیز ارتقا یابد. هرچند که در انتخاب این نوع قطعات باید به گونه‌ای عمل شود که توجیه اقتصادی نیز داشته باشد. یک راه برای اقتصادی کردن این موضوع وارد شدن در زنجیره تامین شرکت پژو سیتروئن است.


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در ادامه گفت: قرارداد با سیتروئن باید به گونه ای باشد که مسائل و اختلاف نظرات جزئی سیاسی نتواند آن را تحت تاثیر خود قرار داده و روند کار را با اختلال مواجه کند.

وی در خصوص تولید محصولات مورد توافق در سایه این قرارداد خاطرنشان کرد: باید سطوح مختلفی از محصولات با قیمت ها و ویژگی های متفاوت در سایپا تولید شود زیرا تولید خودروهای صرفا لوکس و گران قیمت سیتروئن نمی تواند توجیه اقتصادی داشته باشد، زیرا عرضه این محصولات با تیراژ کم خواهد بود و انتقال تکنولوژی برای این تعداد امکان‌پذیر نیست.

آزادی ادامه داد: باید تولید خودروهای دارای قیمت اقتصادی و رقابتی در سطوح پایین و متوسط در تیراژ بالا در دستور کار قرار گیرد و تولید خودروهای گران قیمت و لوکس نیز در تیراژ پایین تر هدف‌گذاری شود. راه اندازی خطوط تولید برای مونتاژ خودروهای لوکس تنها موجب ضرر و زیان برای اقتصاد کشور خواهد بود و هیچ ارزش افزوده ای را برای صنعت خودروسازی به همراه نخواهد داشت.

وی اولویت اصلی سایپا در فرایند همکاری با سیتروئن را انتقال دانش فنی و تولید خودرو با برند مشترک عنوان کرد و گفت: باید استفاده از ظرفیت های سیتروئن برای توسعه محصول و تولید خودرو با برند مشترک در دستور کار گروه خودروسازی سایپا قرار گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو با یادآوری قراردادهای گذشته خودروسازان داخلی با شرکت های اروپایی تصریح کرد: در گذشته این قراردادها تنها با هدف تولید یک نوع خودرو منعقد می شد و هیچ برنامه ای برای توسعه محصول وجود نداشت؛ بر همین اساس به نظر می‌رسد این بار سایپا با استفاده از تجربیات گذشته اقدام به یک برنامه‌ریزی برای توسعه محصول و تولید خودروهای متنوع با همکاری سیتروئن کرده است.
آزادی با اشاره به نحوه همکاری شرکت های اروپایی با ایران در شرایط کنونی پسا برجام، اظهار کرد: شرکت های اروپایی در تمامی قراردادهای خود با ایران، همه چیز را موکول به گذر زمان کرده اند و این موضوع فقط مختص صنعت خودرو نمی‌شود، بنابر این در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار داشت تمامی مفاد قراردادهای خودروسازان به صورت دقیق اجرا شود، اما به نظر می‌رسد در صورت ادامه همین روند، در دراز مدت موفقیت های بسیار خوبی نصیب خودروسازان داخلی به ویژه گروه خودروسازی سایپا خواهد شد.



۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن