تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821291167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان جدایی مصلحتی احمدی‌نژاد و مشایی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


دور تازه فعالیت رئیس دولت سابق آغاز شد
پایان جدایی مصلحتی احمدی‌نژاد و مشایی
احمدی‌نژاد: فعلا نمی خواهم فضا انتخاباتی شود- همدلی - «یار علی(ع) در نهروان، سکوت رو بشکن قهرمان» این شعار طرفداران محمود احمدی‌نژاد بود که به هواداری از رئیس محبوب‌شان سر می‌دادند. اما این شعار در حالی است که سفرهای استانی احمدی‌نژاد و سخنرانی‌های او به بهانه‌های مختلف از آمار و ارقام خارج می‌شود. احمدی‌نژاد در این سخنرانی هم مانند سخنرانی‌های قبلی خود به داستان خلقت انسان و اهمیت مردم پرداخت، سپس در ادامه سخنانش با بیان اینکه ثروت مردم متعلق به خداست، به حقوق مساوی مردم تاکید کرد.
روز نو :  
احمدی‌نژاد: فعلا نمی خواهم فضا انتخاباتی شود- همدلی - «یار علی(ع) در نهروان، سکوت رو بشکن قهرمان» این شعار طرفداران محمود احمدی‌نژاد بود که به هواداری از رئیس محبوب‌شان سر می‌دادند. اما این شعار در حالی است که سفرهای استانی احمدی‌نژاد و سخنرانی‌های او به بهانه‌های مختلف از آمار و ارقام خارج می‌شود. احمدی‌نژاد در این سخنرانی هم مانند سخنرانی‌های قبلی خود به داستان خلقت انسان و اهمیت مردم پرداخت، سپس در ادامه سخنانش با بیان اینکه ثروت مردم متعلق به خداست، به حقوق مساوی مردم تاکید کرد.

به گزارش روز نو، حمله به دموکراسی، نظام‌های حزبی، تقسیم‌بندی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و سخن گفتن از توده‌ها از دیگر نکات آخرین سخنرانی احمدی‌نژاد بود. اما او پیش از این جلسه‌ای انتخاباتی در دانشگاه ایرانیان برگزار کرد که در آنجا گفت که به هر استانی که اخیرا سفر کرده، با درخواست‌های بسیار برای کاندیداتوری مواجه شده است. اما نکته مهم در این جلسه حضور دوباره اسفندیار رحیم مشایی در کنار محمود احمدی‌نژاد بوده است. چهره‌ای جنجالی که گفته می‌شود دیگر در سیاست دخالت نمی‌کند و محمود احمدی نژاد نیز از او دوری جسته است. اما ظاهرا این جدایی تاکتیکی به پایان
رسیده است.
داستان خلقت و کرامت مردم
احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود خطاب به مردم شرق تهران گفت که می‌خواهد در سخنانی کوتاه درباره جایگاه، عظمت، نقش و مسئولیت مردم سخن بگویم. اوکه در سالهای پس از ریاست جمهوری اش هیچ گاه حاضر نشد نسبت به عملکرد هشت ساله اش پاسخ گو باشد در جملات بعدی باز هم مثل همیشه به داستان خلقت بشر اشاره کرد. « توده‌های مردم، بندگان خدا، عائله خداوند،جلوه کامل تری از او و مورد عنایت ویژه و لطف خاص و بالاتر خداوند هستند.» جمله دیگر او این بود که «به یک تعبیر و به نوعی می‌توان گفت که مردم، خلیفه خدا در زمین هستند.» او در ادامه گفت: «به چند نکته درباره حقوق و جایگاه مردم اشاره میکنم :« خداوند حکیم و خالق دانا که حاکم اصلی عالم است،انسانها را بر سرنوشت خودشان حاکم قرار داده و این حق را به آنان سپرده است. همین امر یکی از دلایل کرامت انسانی است.» او سپس جملات دیگری در همین رابطه به کار برد: «بدون رضایت و خواست ملت‌هاهر نوع مدیریت و حکومت، در هر سطح و رده ای فاقد مشروعیت است.» «حکومت‌ها در اصل خادم مردمند.» «امام (ره) فرمودند: به من خدمتگزار بگویند بهتر از آن است که رهبر بگویند.» «مقام معظم رهبری نیز فرمودند‌: ما نوکر مردمیم.»
ثروت مردم متعلق به خداوند است
او در بخش دیگر سخنرانی‌اش به حقوق مساوی مردم تاکید کرد و گفت: «کسی که در آفریقا یا آسیا و یا سایر نقاط جهان و یا در خانواده فقیر به دنیا می‌آید باید با کسی که در آمریکا و اروپا و یا خانواده‌های مرفه و ثروتمند و یا طبقه به اصطلاح کله گنده‌ها به دنیا می‌آید، از حقوق مساوی برخوردار باشد. هر نوع تبعیض در بهره‌برداری، تخصیص و توزیع منابع و ثروت‌ها، یک تحمیل از ناحیه شیاطین و مستکبران است که در نتیجه آن فاصله طبقاتی، فقر و صدها مشکل دیگر بروز می‌کند. ثروت عالم متعلق به خداوند و با اراده خداوند در اختیار و متعلق به همه بندگان خدا و توده‌های مردم است. او با بیان آنکه «مشکل جوامع بشری ناشی از زیاده‌خواهی مستکبران و دست‌اندازی خودخواهان به ثروت عمومی و تبعیض ومحروم کردن مردم از حقوق طبیعی و خدادادی‌شان است ادامه داد:«عده‌ای دیگر مردم را به دو طبقه عوام و نخبگان تقسیم می‌کنند و برای نخبگان، حقی بسیاربیشتر از توده‌های مردم فرض کرده و با ترفند‌های گوناگون از جمله تحقیر توده‌های مردم، آنان را از حقوق مسلم شان محروم می‌کنند و حاکمیت و مدیریت را حق نخبگان می‌شمارند.»
حمله به دموکراسی
احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش دموکراسی و نظام‌های حزبی را در برابر مردم و توده‌ها خواند و گفت: «به نام دموکراسی و یا عناوین دیگر و با وضع قانون یا مقررات، هر روزه اختیارات مردم را کاهش می‌دهند و به دایره اختیارات و دخالت خودشان در زندگی مردم اضافه می‌کنند. با نظام حزبی، عملاً مردم را از دایره تصمیمات اساسی حذف و یا محدود می‌کنند و خود جانشین مردم می‌شوند. آنان برای این عمل خلاف و حق کشی بزرگ، ده‌ها توجیه و دلیل به ظاهر عقلایی هم سرهم‌بندی می‌کنند.
دمکراسی و نظام‌های حزبی تنها موضوعی نبود که به سیبل حملات احمدی‌نژاد بدل شده بود. او در ادامه گفت: عده‌ای دیگر با حاکم کردن نظام سرمایه داری و اصالت دادن به سرمایه عملاً انسانها و مردم را درجه 2 می‌نامند و سرمایه‌داران را به جایگاه درجه یکی منصوب و از این طریق علاوه بر تحمیل محرومیت‌های وسیع اقتصادی و اجتماعی به مردم، آنان را از جایگاه اصلی مدیریت و تصمیم گیری خلع و حذف می‌کنند. تقسیم بندی ملت‌ها به توسعه یافته، در حال توسعه و عقب مانده نیز از توطئه‌های شیطان و برای ادامه سلطه و چپاول و توجیه خودخواهی‌های یک اقلیت محض حاکم بر جهان است.
مردم بلدند
رئیس دولت مهای نهم و دهم در ادامه صحبت‌های خود گفت: برخی افراد به واسطه خودخواهی یا انحصار طلبی، مردم را محجور، صغیر و فاقد فهم و توانایی می‌شمارند و تلاش می‌کنند که حق و ثروتمردم را هم از دستشان در آورند . با زبان بی‌زبانی و هزار ترفند می‌گویند؛ مردم نمی توانند و بلد نیستند ثروت متعلق به خودشان را اداره کنند و باید خود را خلع ید کنند و به دولت‌ها بسپارند تا دولت‌ها به جای آنان تصمیم بگیرند.
بگم بگم جدید احمدی‌نژاد
رفتار خاصی که در طی دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد از او شاهد بوده ایم در ادبیات سیاسی «بگم بگم» نام گرفته است. او در در پایان سخنرانی اش در مسجد مسعودیه تهران برای باری دیگر از این رفتار استفاده کرد و به مخاطبانش وعده داد که درباره حقوق مردم و حقوقی آنان در قانون اساسی سخن بگوید.
سکوت را بشکن قهرمان
از حواشی سخنرانی احمدی‌نژاد شعارهای برخی از طرفداران او بود. یکی از این شعارها، شعار «مرگ بر غارتگر بیت المال» بود که در زمان کنایه‌هاى او درخصوص اداره ثروت و پول مردم داده شد. از دیگر شعارهاى این همایش که جنبه‌هاى انتخاباتى پر رنگ داشت مى توان به «احمدى قهرمان، برس بداد ایران»، «یار على در نهروان، سکوت را بشکن قهرمان» و «شعار هر چى مرده، احمدى بر مى گرده» اشاره کرد.
جلسه انتخاباتی با محوریت مشایی
اما پیش از جلسه سخنرانی در مسجد مسعودیه احمدی‌نژاد در دانشگاه ایرانیان با یاران سابقش جلسه گذاشت، جلسه ای که تحت تدابیر حفاظتی و با سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی برگزار شد. مشایی مردی که یاران احمدی‌نژاد می‌گویند از عالم سیاست خداحافظی کرده، در این جلسه سخنران کلیدی بود. شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد، نیکزاد وزیر سابق مسکن و خسرو معتضد از دیگر سخنرانان این جلسه بودند. در این نشست که احمدی‌نژاد نیز به سخنرانی پرداخت، در مورد فعالیت دولت یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری آینده بحث و گفتگو شد. انتخاب در این باره به نقل از یکی از حضار داخل جلسه که نامی از او نبرده است نوشت: احمدی‌نژاد در این جلسه گفت که به هر استانی که اخیرا سفر کرده، با درخواست‌های بسیار برای کاندیداتوری مواجه شده است. وی با این حال گفته است که فعلا نمی خواهد فضا را با اظهار نظر رسمی در مورد کاندیداتوری خود انتخاباتی کند. لازم به ذکر است که این نشست در ساختمان دانشگاه ایرانیان برگزار شده است.

روزنامه همدلي




تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن