تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804437286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه‌ ابدی دغدغه این روزهای ورامینی‌ها/ضرورت احداث آرامستان جدید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: موضوعی که ذهن مدیران را مشغول کرده است؛
خانه‌ ابدی دغدغه این روزهای ورامینی‌ها/ضرورت احداث آرامستان جدید

قبر


شناسهٔ خبر: 3720116 - جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
استانها > تهران

.jwplayer{ display: inline-block; } ورامین-قبر خانه ابدی مردگان محسوب می‌شود، مکانی که همه انسان‌ها دیر یا زود در آن جای می‌گیرند و موضوعی که این روزها، ذهن مدیران شهری در ورامین را به خود معطوف ساخته، احداث آرامستان جدید است. خبرگزاری مهر، گروه استان ها-سید محمدحسن محمودی: قبر خانه ابدی مردگان محسوب می‌شود، مکانی که همه انسان‌ها دیر یا زود در آن جای می‌گیرند. امروز یکی از موضوعاتی که ذهن بسیاری از تصمیم گیران و برنامه ریزان شهری در کلان‌شهرها و شهرهای پرجمعیت را به خود مشغول ساخته، کمبود مکان دفن اموات است. کارشناسان شهری طی سال‌های اخیر نسبت به کمبود فضا برای دفن اموات هشدار داده‌اند و بسیاری از برنامه ریزان شهری نیز می‌کوشند تا قبل از تبدیل‌شدن این موضوع به یک بحران جدی، فکری برای آن بیندیشند. اگرچه طی روزهای اخیر برخی اخبار حکایت از بحران کمبود فضا برای دفن اموات در ورامین داشت اما پیگیری خبرنگار مهر نشان داد که  دفن اموات در این منطقه به درجه بحران نرسیده است. گلزار حسین رضای ورامین خانه ابدی بسیاری از مردگان منطقه بر اساس اعلام مسئولان شهری ورامین، در این منطقه تا چند سال آینده هیچ مشکلی برای دفن اموات وجود ندارد و مردم در این زمینه نگران نباشند. موضوعی که ذهن برنامه ریزان و مدیران شهری در ورامین را به خود معطوف ساخته، احداث آرامستان جدید بوده و در این زمینه سازمان آرمستان های شهرداری ورامین در حال تدارک برنامه‌های گوناگون است. امروز قبور موجود در امامزادگان واجب‌التعظیم در ورامین  یا تکمیل یا پیش‌فروش شده‌ است .

گلزار شهدای حسین رضا(ع) مکانی است که امروز بیشترین میزان دفن اموات در ورامین را انجام می‌دهد و خانه ابدی بسیاری از مردگان این خطه محسوب می‌شود. شهروندان ورامینی نیز اعتقاددارند که علاوه بر کاهش قیمت قبر در این منطقه باید فکری به حال ایجاد آرامستان جدید در ورامین کرد. برنامه‌ریزی برای ایجاد آرامستان جدید در ورامین یک ضرورت است مجید مجیدی یکی از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که حسین رضای ورامین یکی از مراکز اصلی دفن اموات در برهه کنونی به حساب می آید، اظهار داشت: امروز منطقه حسین رضای ورامین به‌عنوان مرکز اصلی دفن اموات به‌حساب می‌آید اما ظرفیت این مکان نیز محدود است و طی چند سال آینده تکمیل می‌شود. وی برنامه‌ریزی برای احداث آرامستان در ورامین را یک ضرورت دانست و افزود: بدون تردید برنامه‌ریزی برای ایجاد آرامستان جدید در ورامین یک ضرورت انکارناپذیر محسوب می‌شود و باید از سوی مسئولان شهری موردتوجه ویژه قرار بگیرد. مجیدی کاهش نرخ قبر در برخی از امکان ورامین را نیز خواستار شد و ادامه داد: در برخی از اماکن دفن اموات در ورامین که دارای ظرفیت محدودی نیز برای دفن هستند، قیمت‌های قابل‌توجهی برای دفن اموات اعلام می‌شود و باید در این زمینه فکری نیز به حال جیب مردم کرد. وی با اشاره به درگیر بودن برخی از کلان‌شهرها با کمبود فضای قبر بیان داشت: امروز برخی شهرهای پرجمعیت با مشکل کمبود قبر مواجه هستند و باید تا وقتی‌که دیر نشده، اقدامی اساسی برای ایجاد آرامستان جدید در ورامین کرد. وی با اشاره به این نکته که باید از نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده متوفی در ورامین کاست، تأکید کرد: بدون تردید ایجاد آرامستان جدید و کاهش قیمت قبور، می‌تواند از نگرانی خانواده متوفی بکاهد که خدمت بزرگی به شهروندان خواهد بود. شهر ورامین با بحران کمبود قبر مواجه نیست علی حیدریان شهردار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که سازمان آرامستان ها زیر نظر مدیریت شهری در حال فعالیت است، اظهار داشت: سازمان آرامستان های شهرداری ورامین برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه تأمین قبور موردنیاز اندیشیده است.

وی با اشاره به این نکته که شهر ورامین با بحران کمبود قبر مواجه نیست، افزود: بنده به‌عنوان متولی مدیریت شهری ورامین قول می‌دهم که حداقل تا پنج سال آینده، هیچ‌ مشکلی در زمینه دفن اموات در حسین رضای ورامین وجود نداشته باشد. طرحی که تا ۱۰۰ سال مشکل قبر در ورامین را حل می‌کند شهردار ورامین با اشاره به این نکته که مدیریت شهری در حال رایزنی برای اختصاص زمینی برای ایجاد آرامستان جدید در منطقه است، ادامه داد: سازمان آرامستان های شهرداری ورامین در این زمینه وارد عمل شده است. وی اضافه کرد: به‌منظور ایجاد آرامستان جدید در شهر ورامین، به دنبال زمینی هستیم که مکان مناسبی برای دفن اموات باشد. حیدریان گفت: اگر طرحی که مدنظر سازمان آرامستان های شهرداری ورامین است به نتیجه برسد، این منطقه تا ۱۰۰ سال آینده هیچ گونه مشکلی در زمینه دفن اموات نخواهد داشت. از ظرفیت های مختلف برای ایجاد آرامستان جدید در ورامین استفاده خواهیم کرد شهردار ورامین با تأکید بر این نکته که مدیریت شهری در این زمینه به آینده فکر می کند، یادآور شد: از ظرفیت های موجود برای به نتیجه رسیدن این طرح استفاده خواهیم کرد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید. وی متذکر شد: زمینی نیز به همین منظور دیده شده اما به دلیل پاره ای ملاحظات از بیان مختصات جغرافیایی آن خودداری می کنم. بدین ترتیب اگرچه ورامین هم اکنون با بحران کمبود قبر مواجه نیست اما اگر زمینی به منظور احداث آرامستان جدید در این منطقه مهیا نشود، بدون تردید در آینده ای نه چندان دور، این موضوع به مشکلی بزرگ تبدیل خواهد شد. شهرداری ورامین در تلاش است زمینی مناسب را برای احداث آرامستان جدید در منطقه مهیا کند و مردم ورامین نیز منتظرند تا ببینند، آینده طرح مدنظر شهرداری به چه سرانجامی می رسد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن