تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798288033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات نماینده فرانسه در سازمان ملل با برجام تناقض دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قاسمی مطرح کرد؛
اظهارات نماینده فرانسه در سازمان ملل با برجام تناقض دارد

قاسمی 12


شناسهٔ خبر: 3718090 - سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
سیاست > سیاست خارجی

.jwplayer{ display: inline-block; } سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه نماینده فرانسه در سازمان ملل تصریح کرد: این اظهارات با نص برجام و اظهارات وزیرخارجه آنها در تناقض است. به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای  وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات اخیر «فرانسوا دولاتر» نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت این سازمان درخصوص فعالیت های هسته ای، موشکی وسیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، اینگونه اظهارات را مغرضانه و در تناقض با مواضع سایر مقامات فرانسوی ارزیابی کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بر اساس گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود طبق برجام پایبند بوده است، اما هنوز انتظارات ما از سوی طرف های مقابل برآورده نشده است و ضرورت دارد طرف های غربی نیز پایبندی خود را به انجام تعهداتشان درعمل نشان دهند. بهرام قاسمی با رد اظهارات مغرضانه «دولاتر» در مورد سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اظهارات سفیر فرانسه  عاری از واقعیت و به منظور سرپوش گذاشتن بر مداخله همه جانبه فرانسه درامور سوریه عنوان شده که این امر خسارات عظیم انسانی و مادی به مردم سوریه تحمیل نموده است. وی اضافه کرد: مسئول پیچیده تر شدن اوضاع سوریه کشورهایی هستند که با ارسال سلاح به گروه های مسلح و بی مسئولیت موجب گسترش ناآرامی ها در این کشور هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از توقف خشونت و اصلاحات در سوریه حمایت نموده است و راه حل بحران این کشور را انجام گفت و گوهای ملی در چهارچوب مذاکره سوری سوری می داند. بهرام قاسمی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم است به طور فعال برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه در مواجهه با تهدید فزاینده‌ ای تروریسم و افراط گرایی خشونت بار کمک کند، تصریح کرد: ایران نقش پیشرو خود را در مبارزه با این خطر ادامه خواهد داد و آماده است با همسایگان خود و جامعه بین‌المللی در پرداختن به این تهدید مشترک جهانی بطور کامل همکاری کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تعجب از اظهارات نماینده دائم فرانسه نزد سازمان ملل متحد در مورد برنامه موشکی کشورمان که با نص برجام و اظهارات قبلی وزیر امور خارجه این کشور در مجلس ملی فرانسه در تناقض است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم برای تقویت توانمندی‌های دفاعی خود به منظور حراست از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود در مقابل هر گونه تجاوز و هم‌چنین مقابله با تهدید تروریسم در منطقه را ادامه خواهد داد. وی ادامه داد: در این چارچوب، توانمندی‌های نظامی ایران از جمله موشک ها، منحصرا برای دفاع مشروع هستند و این تجهیزات برای حمل سلاح‌های هسته‌ای طراحی نشده‌اند.  بنابراین، خارج از حیطه یا صلاحیت قطعنامه شورای امنیت و پیوست‌های آن هستند. بهرام قاسمی بیان چنین مواضعی از سوی سفیر فرانسه را مصداق بارز غرض ورزی آگاهانه نسبت به واقعیت ها ارزیابی نمود و افزود: همانگونه که قبلاً اعلام کرده ایم، هیچ چیزی در برجام نباید به نحوی تعبیر و تفسیر شود که به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم به معنای پذیرش یا مماشات جمهوری اسلامی ایران نسبت به مشروعیت، اعتبار یا قابل اجرا بودن تحریم‌ها و اقدامات محدودیت‌ساز تصویب شده توسط شورای امنیت، اتحادیه اروپا یا دولت‌های عضو اتحادیه اروپا، ایالات متحده یا هر کشور دیگری علیه ایران باشد؛ هم‌چنین نباید به معنای چشم پوشی یا محدودیت در اعمال هر گونه حقی که جمهوری اسلامی ایران وفق قوانین ملی، اسناد بین‌المللی یا اصول حقوقی مربوطه دارد، تعبیر و تفسیر شود. سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان  خاطر نشان ساخت : اظهارات این مقام فرانسوی در زمینه ابراز نگرانی از سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و سفرهای سردار قاسم سلیمانی در حالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی به عنوان کانون بحران و اصلی ترین مانع دستیابی به صلح منطقه ای و جهانی به صورت آگاهانه از دید رهبران و مقامات فرانسوی به دست فراموشی سپرده شده است. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه فرانسه علاوه بر تلاش مستمر در جهت بی ثبات سازی منطقه از طریق همسویی با بانیان و حامیان داعش، اخیراً میزبان تجمع گروهک های تروریستی از جمله گروهک تروریستی منافقین و گردانندگان طالبان، القاعده و داعش بود که این اقدامات در کنار تلاش برای تطهیر منافقین از جنایات ارتکابی از جمله شهادت ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولانی ایران با تعهدات این کشور و مواضع اعلامی مقامات فرانسوی همخوانی ندارد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن