تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816658453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردش تجاری کشور الکترونیکی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا از الکترونیکی شدن گردش تجاری کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،قاسم خورشیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده شدن آئین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا گفت: با اجرایی شدن این آئین نامه همه فرآیند و گردش تجاری و تولیدی کشور کاملا الکترونیکی، قابل رهگیری و مشاهده و همچنین شفاف خواهد شد.
 سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اجرای این آئین نامه قرار است چندین سامانه جامع نظیر سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، سامانه جامع تجارت، سامانه جامع حمل و نقل کشور، سامانه جامع ارزی کشور و سامانه جامع انبارهای کشور ایجاد و راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه هم اینک برخی از این سامانه ها راه اندازی شده و برخی در حال راه اندازی است ، گفت: در مجموع قرار است 7 سامانه جامع با 37 زیرسامانه تشکیل شود.وی با بیان اینکه با اجرای کامل این آئین نامه رفتار عامل انسانی در فرآیند تجاری کشور شفاف و به حداقل می رسد، گفت: اگر خطایی نیز سر بزند به سهولت قابل رصد و پیشگیری است.


خورشیدی با بیان اینکه مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا مربوط به پیشگیری از قاچاق است ، گفت: با اجرای آئین نامه این دو بند قاچاق سازمان یافته به حداقل خواهد رسید.


سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه هم اینک سامانه جامع حمل و نقل کشور با زیرسامانه بارنامه برخط در حال فعالیت است ، گفت: پنجره واحد امور گمرکی نیز زیرسامانه طرح جامع تجاری کشور است و بیش از یکسال است که در حال فعالیت است.


خورشیدی گفت: با ایجاد این پنجره برغم کاهش 20 درصدی واردات کشور در سال 94 درآمد گمرکی کشور نسبت به سال 93 حدود 57 درصد افزایش نشان می دهد.وی گفت: در دو ماهه نخست امسال نیز واردات کشور 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت ولی درآمدهای گمرکی 33 درصد افزایش نشان می دهد.


خبرنگاری پرسید اگر چنین اتفاقی بیفتد عملا کار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پایان یافته تلقی می شود ، موضع ستاد در این باره چیست ؟ که خورشیدی پاسخ داد: جمع شدن ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستلزم قانون است و اگر قانون گذار تصمیم بگیرد که ستاد جمع شود مسائل مربوط به آن را نیز تعیین تکلیف خواهد کرد.

*رشد 880 درصدی کشفیات قاچاق

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه کشفیات قاچاق تحویلی به سازمان جمع آوری اموال تملیکی در سه ماهه اول سال 94 ، 181 میلیارد تومان بود گفت: این رقم در بهار امسال به هزار و 631 میلیارد تومان رسید که رشدی 880 درصدی را نشان می دهد.

خورشیدی  گفت: در بهار سال 94 مجموعا 10 هزار و 700 پرونده درباره قاچاق در کشور تشکیل شد که این رقم در بهار سال 95 به 18 هزار و 197 پرونده افزایش یافت.وی افزود: در این مدت همچنین چندین پرونده مهم ارزی نظیر کشف 2 میلیون و 600 هزار دلار، 2 میلیون یورو و 972 هزار دینار عراقی کشف و ضبط شد.

وی گفت: در بهار امسال فقط از دو طلا فروشی در یزد معادل 20 میلیارد تومان مصنوعات طلای خارجی و در مورد دیگری 230 کیلوگرم طلای قاچاق کشف شد.وی افزود: عمده فعالیت ما در این مدت مقابله با قاچاق سازمان یافته و باندهای بزرگ بوده است و توانستیم در این باره ضربات بزرگی بر قاچاقچیان وارد کنیم.

خورشیدی افزود: در این مدت 14 لنج لوازم خانگی و مواد غذایی در سواحل میناب،‌ 2 لنج در سواحل عسلویه، 9 کانتینر البسه گران قیمت در بندرعباس، 57 هزار دستگاه لوازم خانگی در اشتهارد،‌ 22 هزار تخته پتو در پاکدشت، 593 تن لوازم چینی آلات و کریستال در یزد، 8 کامیون لوازم خانگی بهداشتی و اسباب بازی در بندر عباس کشف و ضبط شد.وی گفت: همچنین نیروی انتظامی متعهد شده است در 19 استان مرزی یا عبوری کالای قاچاق قرارگاههای مبارزه با قاچاق کالا راه اندازی کند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با سپاه پاسداران نیز که در برخی از مرزها مستقر هستند توافق شد که در امر مبارزه با قاچاق کالا ظرفیت بیشتری بکار گرفته شود و دولت را کمک کنند.وی با انتقاد از اینکه بیش از 67 معافیت تجاری و گمرکی در قوانین کشور وجود دارد گفت: این معافیت ها باید بازنگری شود.

خورشیدی افزود: بعنوان مثال از محل معافیت ملوانی حجم قابل ملاحظه ای کالا وارد کشور می شود .وی افزود: از 10 هزار تن برنج مکشوفه ای در بهار امسال ،اکثر قریب به اتفاق آن از محل این معافیتها بوده است.

*ریجستری تلفن همراه به صورت آزمایشی از اول مرداد آغاز می شود

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ریجستری تلفن همراه مصوب 28 اردیبهشت امسال ستاد است، گفت: قرار است این طرح به صورت آزمایشی از اول مرداد آغاز شود.

خورشیدی در ادامه نشست با خبرنگاران افزود: بعد از حدود دو ماه از آغاز آزمایشی این طرح قرار است عملیات اجرایی آن در کل کشور آغاز شود.

وی گفت: مردم در خرید تلفن همراه مانعی ندارند و وقتی که طرح آغاز شود فروشنده ها در این باره توجیه خواهند شد.

خورشیدی افزود: به مصرف کنندگان و توزیع کنندگان تلفن همراه اطمینان می دهم که با اجرای ریجستری هیچگونه هزینه جدیدی بر مجموعه مصرف کنندگان  و توزیع کنندگان تحمیل نخواهد شد.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف تلفن های آیفون در این طرح چه خواهد بود؟ پاسخ داد: براساس قانون نظام امور صنفی و حمایت از مصرف کنندگان هر کالای توزیعی در کشور باید نمایندگی و زنجیره خدمات پس از فروش داشته باشد.

خورشیدی گفت: گوشی آیفون که محصول شرکت اپل آمریکاست فاقد نمایندگی رسمی و زنجیره تامین قطعات و پشتیبانی خدمات پس از فروش در جمهوری اسلامی ایران است بنابراین سرویس گیری از اپراتورهای ایرانی با این گوشی با قانون مغایر است.وی افزود: چون عملیات ریجستری تلفن همراه فعلا انجام نمی شود بنابراین اپراتورها انگیزه ای برای خدمت رسانی نکردن به این تلفن ها ندارند اما با آغاز عملیات ریجستری به طور کاملا رسمی و قانونی سرویس دهی به این نشان تجاری ممنوع خواهد شد.

خورشیدی با بیان اینکه البته سرویس دهی به گوشی هایی که تا قبل از قانون ریجستری دردست مردم است ادامه خواهد داشت، گفت: اپراتورها به گوشی های جدیدی که می خواهد وارد ایران شود نمی توانند سرویس دهند مگر آنکه نمایندگی آن به طور مستقیم در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شود و زنجیره خدمات پس از فروش داشته باشد.وی در پاسخ به سوالی که چه منعی برای تاسیس نمایندگی و خدمات پس از فروش شرکت اپل در ایران وجود دارد؟ پاسخ داد: ظاهرا در ایران منع قانونی نداریم اما آمریکا را نمی دانم. 

*ستاد مبارزه با قاچاق کالا با حذف کارت سوخت مخالف است

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سامانه هوشمند کارت سوخت قابلیت قابل ملاحظه ای در اختیار اقتصاد کشور و بخصوص وزارت نفت قرار داده است، گفت: چشم پوشی از این قابلیت به راحتی امکانپذیر نیست و ستاد با حذف کارت سوخت مخالف است.

خورشیدی  یادآور شد: ستاد معتقد است این سامانه به اندازه کافی هزینه های مادی و معنوی برای کشور داشته است و خدمات قابل ملاحظه ای در قبال این هزینه ها به کشور ارائه می دهد.وی گفت: معتقدیم این سامانه دقیق ترین، بهترین و مستندترین آمارهای حمل و نقل کشور را به سیاست گذاران ارائه می دهد لذا حذف آن مناسب نیست.

خورشیدی با اشاره به قانون مجلس افزود: معتقدیم نظام دونرخی سوخت فسادانگیز است و ما با آن مخالفیم و اگر مصوبه مجلس اصلاح شود سازوکارهایی تمهید خواهد شد که بدون استفاده از نظام دونرخی، سامانه هوشمند کارت سوخت را حفظ کنیم.وی همچنین با اشاره به اجرای سامانه جامع ارزی کشور، گفت: براین اساس قرار است تمام معاملات صرافی ها در این پورتال انجام شود و اگر ارزی بدون منشاء دردست اشخاص کشف شود قاچاق خواهد بود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: با اجرای این سامانه جلوی بسیاری از مفاسد در حوزه ارزی گرفته خواهد شد.

۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن