تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806236072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيطره يأس بر تروريست‌ها در حلب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سيطره يأس بر تروريست‌ها در حلب
محاصره كامل مناطق تحت كنترل گروه‌هاي مخالف در حلب با تغيير احتمالي در سياست خارجي تركيه نسبت به بحران سوريه و همچنين توافق امريكا و روسيه همزمان شده است و همين مسئله موجي از نااميدي را در ميان تروريست‌ها ايجاد كرده است.
نویسنده : محمد بابايي 


تسلط نيروهاي مقاومت بر بخش‌هايي از جاده ارتباطي كاستيلو علاوه بر اهميت نظامي، دستاوردهاي سياسي و نظامي مهمي را در پي دارد. كاستيلو مهم‌ترين مسير كمك‌رساني به مناطق شرقي و شمال شرقي حلب از مرز تركيه محسوب مي‌شود. نيروهاي مقاومت اوايل ماه جاري  عمليات خود را براي قطع كردن اين جاده بر اساس استراتژي «عمليات تصرف موريانه‌اي» آغاز كردند و سرانجام موفق شدند پس از گذشت دو هفته به صورت گام به گام مواضع تروريست‌ها را به تصرف خود در آورند و با كمترين تلفات به نسبت ميزان آتش و حجم و شدت درگيري، مزارع شمالي، مياني و جنوبي «ملاح» در شمال شهر حلب را آزاد كنند تا كنترل آتشباري بر شاهراه «كاستيلو» در شمال شهر حلب مهيا شود و در نهايت نيروهاي مقاومت روز يك‌شنبه (26 تير) با تسلط بر بخش‌هايي از اين جاده به صورت كامل گروه‌هاي تروريستي را در حلب تحت محاصره قرار دادند.  تحليلگران بر اين باورند كه قطع كاستيلو ضربه بزرگي به شورشيان در حلب محسوب مي‌شود. كريم بيتار، تحليلگر در مؤسسه فرانسوي «روابط بين‌المللي و استراتژيكي» به فرانس 24 گفت: «خارج از فاجعه انساني كه در جريان است تحولات اخير در شرق حلب از نظر سياسي بسيار مهم است. هم اكنون اين به يك عمليات غيرممكن براي شورشيان سوري تبديل شده، چرا كه تمامي راه‌هاي تنفس براي آنان مسدود شده است.»
محاصره كامل بخش شرقي و شمال شرقي با تحولات مهم ديپلماتيك درباره بحران سوريه همزمان شده است. گزارش‌ها و مواضع رهبران تركيه طي چند روز اخير حاكي از تغيير موضع آنكارا درباره اين بحران است. در همين حال، روسيه و امريكا اعلام كردند به توافق مهمي براي پايان دادن به بحران سوريه دست يافته‌اند.

هر چند جزئيات اين توافق محرمانه اعلام شده اما بعضي از رسانه‌ها اين گمانه‌زني را مطرح كرده‌اند كه احتمالاً با اين توافق روسيه بشار اسد را تحت فشار خواهد گذاشت تا بمباران مناطق تحت كنترل شورشيان را متوقف كند و در مقابل براي هدف گرفتن گروه جبهه النصره، وابسته به القاعده، حملاتي هماهنگ ترتيب داده خواهد شد. مهم‌ترين گروه‌ فعال در مناطق شرقي حلب جيش الفتح است كه رهبري آن عمدتاً دست جبهه النصره قرار دارد و تخمين‌زده مي‌شود كه در مناطق شرقي و شمالي شهر حلب 10 تا 15 هزار شبه نظامي حضور داشته باشند.   رسانه‌هاي غربي گزارش دادند تحولات ديپلماتيك همزمان با تحولات ميداني در حلب موجي از نااميدي را در ميان شورشيان ايجاد كرده است. وب سايت انگليسي گاردين در گزارشي با تأكيد بر اهميت محاصره حلب نوشت: «اين تحول باعث ايجاد نااميدي در ميان صفوف مخالفان شده كه اصرار دارند توافق بين مسكو و واشنگتن باعث تقويت رهبر سوريه خواهد شد... علاوه بر اين آشتي روسيه و تركيه در اين هفته و همچنين اظهارات نخست وزير تركيه مبني بر اينكه آنكارا براي صلح با دمشق علاقه‌مند است، به يأس شورشيان افزوده است. گاردين در ادامه به نقل از يك مقام ارشد در اپوزيسيون تحت حمايت غرب آورده است: «همه اينها به معناي آن است كه اسد ديگر در خطر نيست و او برنده شده است.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن