تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820609722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ محصول کشاورزی در فارس علامت استاندارد ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: هیچ محصول کشاورزی در فارس علامت استاندارد ندارد استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: در حالی که بیش از 4 سال از صدور اولین پروانه استاندارد محصولات کشاورزی برای محصول خیار میگذرد اما متاسفانه نه تنها تاریخ آن علامت ها منقضی شد بلکه هیچ پروانه دیگری صادر نشده است.

مديركل استاندارد فارس با بيان اينكه در حال حاضر هيچ پروانه استاندارد معتبري در فارس براي محصولات كشاورزي وجود ندارد، گفت: استاندارد محصولات كشاورزي اجباري نيست و تشويقي است اما به محض آنكه پروانه استاندارد تشويقي صادر شود، رعايت كيفيت مطابق با ضوابط و آئين نامه ها الزامي است و كارشناسان استاندارد بر آن نظارت خواهند كرد و هيچ تفاوتي براي ما با استاندارد اجباري ندارد.
وي با بيان اينكه مهلت پروانه هاي استانداردي كه چند سال پيش صادر شد به اتمام رسيده است، افزود: اين پروانه ها ديگر اعتباري ندارد و چنانچه فردي متقاضي دريافت پروانه است بايد مجدداً درخواست بدهد.
مديركل استاندارد فارس پيرامون دلايل عدم صدور پروانه استاندارد جديد در اين استان، گفت: دلايل متعددي براي اين چالش وجود دارد از جمله آنكه قوانين قبلي براي صدور اين پروانه سختگيرانه بود و آزمايش هايي براي تعيين باقي مانده سموم الزامي شده بود كه نيازي به آنها نبود.
رهنما كمبود آزمايشگاه هاي تعيين بقاياي سموم در فارس را از ديگر مشكلات در اين زمينه برشمرد و افزود: هر دو مشكل در حال مرتفع شدن است و تعدادي آزمايشگاه براي اين منظور در حال تجهيز مي باشد ضمن آنكه با بازنگريهاي صورت گرفته، تعداد آزمايشهاي مورد نياز جهت تعيين باقي مانده سموم، كارشناسي شده تر خواهد بود و روند دريافت علامت استاندارد براي محصولات كشاورزي سهل تر شده است.
وي با بيان اينكه اداره كل استاندارد و سازمان جهاد كشاورزي عزم خود را براي صدور پروانه استاندارد جزم كردهاند، گفت: گوجه فرنگي، خيار و ميوههاي درختي در اولويت صدور پروانه استاندارد هستند و اين مهم به زودي با برگزاري جلسات مختلف بين اداره كل استاندارد و سازمان جهاد كشاورزي كليد خواهد خورد.
مديركل استاندارد فارس تاكيد كرد: البته صدور پروانه استاندارد به معناي ارگانيك بودن محصولات و نداشتن بقاياي سموم نيست بلكه به معناي آن است كه ميزان سموم باقي مانده برروي محصولات از حد مجاز فراتر نيست.
وي با اعلام آمادگي براي حمايت و صدور مجوز جهت راه اندازي آزمايشگاههاي تعيين بقاياي سموم كشاورزي در فارس، گفت: به نظر ميرسد بخش عمده اي از محصولات كشاورزي فارس مشمول دريافت علامت استاندارد بشوند.

کلید واژه ها: استان فارس -




یکشنبه 27 تیر 1395 - 06:32:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن