تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798348862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی اولويت رسانه در توليدات محتوايی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اقتصاد مقاومتی اولويت رسانه در توليدات محتوايی است
همايش سراسری مديران صداوسيمای مراكز امروز با حضور رئيس رسانه ملی در مشهد برگزار شد.


به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، رئيس سازمان صداوسيما در اين همايش گفت: اولويت اول ما در پرداختن به موضوعات مختلف موضوع اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل است و از سويي ديگر، رسانه ملي بايد به سمت رسانه توسعه محور حركت كند.
 
دكتر عسكري همچنين بر ضرورت توجه به برنامه‌ريزي و برنامه‌سازي در زمينه اشتغال در روستاها، رونق‌بخشي به مساجد و استفاده از كالاهاي ايراني در زمينه اقتصاد مقاومتي تأكيد كرد. وي افزود: مراكز استان‌ها با توجه به ظرفيت‌هاي خود بايد با توليدات ارزشمند در زمينه فيلم، سريال، انيميشن و مستند در جهت رضايت‌مندي بيش‌تر مخاطبان حركت كنند.
 
دكتر عسكري در ادامه با تشريح جايگاه و رسالت رسانه ملي در برابر رقباي رسانه‌اي و هجمه فرهنگي آن‌ها گفت: غرب با پشتوانه مطالعاتي روي جامعه ايران، از طريق جريان رسانه‌اي خود درصدد ايجاد انحراف و انحطاط فرهنگي است. وي افزود: غرب با بهره‌گيري از سلاح رسانه عملاً به جنگ هويتي با ما برخاسته است. دكتر عسكري تصريح كرد: مديران كل صداوسيماي مراكز استان‌ها نماينده رسانه ملي در استان‌ها و عهده‌دار جبهه مقاومت‌اند كه بايد با سياست‌ها و راهبردهاي جديد و برنامه‌هاي تحول‌گرا، اقدامات نويني را انجام دهند.
 
رئيس صداوسيما با بيان اينكه ده‌ها شبكه فارسي زبان در اين مسير فعالند، يادآور شد: خودسازي رسانه‌اي، تقويت تحقيقات و توليد فكر و ايده، فرهنگ‌سازي و توجه ويژه به اقتصاد مقاومتي و همچنين برجسته‌سازي نقش مساجد در ارتقاي باورهاي معنوي از جمله اقداماتي است كه اصحاب رسانه و به‌خصوص صداوسيما بايد در دستور كار خود داشته باشند. وي تأكيد كرد:  جذب نيروهاي نخبه و انقلابي و ضرورت توجه به نخبگان از جمله راهكارهاي مناسب در جهت ايجاد نهضت توليد محتواي رسانه‌اي است.
 
رئيس رسانه ملي با اشاره به اهميت فضاي مجازي در دوران كنوني يادآورد شد: بهره‌گيري از فضاي مجازي در تحقق وظايف و رسالت رسانه‌اي مؤثر است و به‌همين دليل به زودي با ايجاد معاونت فضاي مجازي در ساختار تشكيلاتي رسانه ملي، سازوكار ورود جدي به اين عرصه فراهم مي‌شود.
 
دكتر عسكري در بخشي ديگر از سخنانش به پديده زشت قاچاق كالا در از بين‌بردن اقتصاد جامعه اشاره و تأكيد كرد: مديران رسانه در مراكز استان‌ها به ويژه استان‌هاي مرزي بايد بيش از پيش به اين مسأله توجه نشان دهند و با تأكيداتي كه مقام معظم رهبري درخصوص مبارزه با پديده قاچاق كرده‌اند، مراكز بايد براي مقابله جدي با اين مهم كه يكي از دلايل ركود اقتصادي در كشور است، برنامه‌سازي كنند.
 
رئيس رسانه ملي همچنين توجه شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني ملي و استاني را در پرداختن به موضوع كارگاه‌هاي كوچك و زودبازده كه تاثيرات مهمي در رونق اقتصادي و جلوگيري از مهاجرت به شهرها دارند را از ضروريات رسانه‌اي دانست و بر توجه ويژه به اين موضوع تأكيد كرد.
 
در اين همايش كه با حضور مديران كل مراكز استان‌ها برگزار شد، دكتر دارابي معاون جديد امور استان‌ها معرفي و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمين موسوي‌مقدم تجليل شد.
 
ديدار رئيس رسانه ملي با توليت آستان قدس رضوي
 
حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي توليت آستان قدس رضوي نيز در ديدار با رئيس رسانه ملي بر اهتمام جدي رسانه در تقريب مذاهب و گفت‌وگوي اديان با محوريت فرهنگ رضوي تأكيد كرد.
 
وي در اين ديدار بر توجه به محرومان و ضرورت تعميق وحدت بين فرق اسلامي و تعامل دو نهاد فرهنگي آستان فرهنگي قدس و صدا وسيما در جهت ترويج فرهنگ رضوي تأكيد كرد.
 
رئيسي همچنين با بيان زوايايي از اشتراكات فرهنگي – مذهبي كشورهاي مسلمان افزود: با توجه به ورود و خروج خيل عظيمي از زائران بارگاه ملكوتي حضرت ثامن‌الحجج (ع) به مشهد، راه‌اندازي استوديوي تلويزيوني حرم مطهر رضوي از جمله راهكارهاي ملكوتي مؤثر در ترويج ارزش‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگي است.
 
رئيس صداو سيماي جمهوري اسلامي ايران هم در اين ديدار از مشهد به‌عنوان مهم‌ترين قطب معنوي كشور ياد كرد و گفت: ايجاد زمينه‌هاي اتحاد و تقريب مذاهب اهميتي دو چندان دارد و لازم است مساجد به‌عنوان كانون‌هاي مردمي تقويت و حمايت شوند.
 
دكتر عسكري اهتمام ويژه رسانه ملي به ترويج فرهنگ رضوي و عترت و نقش مساجد در ارتقاي باورها و اعتقادات مردم را يادآور شد و تصريح كرد: اگر مساجد فعال شوند و جايگاه محوري مساجد احيا و محقق شود، كشور مصونيتي دو چندان مي‌يابد.
 
رئيس رسانه ملي همچنين مشاركت افزايي عموم مردم به‌ ويژه جوانان را در آيين‌هاي معنوي مساجد مفيد دانست و گفت: غبار روبي مساجد و معرفي فعالان عرصه مساجد از جمله اقدامات مؤثر است.
 
وي توليدات در قالب مستند، فيلم، نمايش‌هاي كوتاه را زمينه مناسبي در گسترش همكاري‌ها عنوان كرد و افزود: در شرايط امروز كه فرهنگ جامعه تحت هجوم سنگين رسانه‌اي معاند است، حركت در اين راه همتي مضاعف مي‌طلبد. دكتر عسكري در عين حال نسبت به پوشش رسانه‌اي رخدادهاي معنوي و آئين‌‌هاي ويژه حرم مطهر رضوي اعلام آمادگي كرد.
 
در اين ديدار درخصوص توليدات آستان قدس رضوي و پخش از شبكه‌هاي قرآن و معارف و شبكه‌هاي سراسري تبادل‌نظر شد.








۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن