تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806911793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاداش‌هاي نجومي مصیبت بزرگ‌تر از حقوق‌هاي نجومي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پاداش‌هاي نجومي مصیبت بزرگ‌تر از حقوق‌هاي نجومي
در حالي كه اذهان عمومي روي مقوله فيش‌هاي نجومي مديران دولتي معطوف است اين روزها اعضاي هيئت مديره شركت‌هاي بورسي دولتي در رهگذر برگزاري مجامع شركت‌ها در حال دريافت «پاداش‌هاي نجومي» هستند.
نویسنده : هادی غلامحسینی 


در حالي افكار عمومي و بزرگان نظام از پرداخت «حقوق‌هاي نجومي» به برخي از مديران دولتي خشمگين هستند كه برخي از مديران دولتي، اين روزها علاوه بر دريافت دستمزد معمولشان در رهگذر برگزاري مجامع شركت‌هاي بورسي كه همه ساله در تيرماه برگزار مي‌شود، در حال دريافت پاداش‌هاي نجومي با عنوان پاداش اعضاي هيئت مديره شركت‌هاي دولتي بورسي هستند.
مديران دولتي كه عضو موظف شركت‌هاي دولتي بورسي هستند، همه ساله در تيرماه كه فصل برگزاري مجامع شركت‌هاي بورسي است، در صورت سودآوري شركت از پاداش بهره‌مند مي‌شوند، ‌منتهاي مراتب گاهي اين پاداش‌ها آنقدر قابل ملاحظه است كه دستمزد مديران اصلاً به چشم نمي‌آيد.
در شرايطي كه اين روزها كارگران حداقل دستمزد‌بگير سعي مي‌كنند با دستمزد 812 هزار توماني خود هزينه‌هاي بيش از 2 ميليون توماني را مديريت كنند، در مجامع شركت‌هاي زيرمجموعه تأمين اجتماعي مديران براي عملكردي كه به مراتب از سال‌هاي گذشته ضعيف‌تر بوده است، پاداش‌هاي نجومي مي‌گيرند.
 
پاداش 170 میلیونی شرکت سیمان فارس‌نو
به طور نمونه پاداش هيئت مديره شركت سيماني فارس‌نو (فيروزآباد) كه زيرمجموعه هلدينگ سيماني فارس و خوزستان است و اين هلدينگ نيز زيرمجموعه سازمان تأمين اجتماعي است، در مجموع سال 95 بالغ بر 170ميليون بوده است كه اگر بين پنج عضو هيئت مديره تقسيم كنيم به هر يك از اعضا 34 ميليون پاداش مي‌رسد كه تقريباً معادل 43 برابر حقوق يك كارگر حداقل‌بگير در جامعه است. جالب آنكه سود هر سهم سال 94 شركت سيماني فارس‌نو نسبت به سال ما قبل با افت 43 درصدي به 86 تومان رسيده است و سهامداران منتقد عملكرد ضعيف مديران بوده‌اند، پاداش هيئت مديره نسبت به سال ماقبل در كمال تعجب بيشتر شده است!
  
پاداش 250 میلیونی شرکت سیمان قائن
از سوي ديگر سيمان قائن وابسته به سيمان تأمين است كه سيمان تأمين نيز وابسته به سازمان تأمين اجتماعي است. همانطور كه مي‌دانيم تأمين اجتماعي هم يكي از زيرمجموعه‌هاي وزارت كار، تعاون و امور اجتماعي است و در اصل دولتي به شمار مي‌رود.
شركت سيمان قائن در مجمع ارديبهشت ماه سال 95 خود به رغم كاهش سود و كاهش قيمت سهام روي تابلوي بورس مبلغ 230 ميليون تومان پاداش بين اعضاي هيئت مديره تقسيم كرد، اين در حالي است كه سيمان قائن يكي از شركت‌هاي كوچك سيماني كشور به شمار مي‌آيد و تصويب چنين پاداش بالايي حيرت‌انگيز است.
در واقع شركت سيمان قائن كه يكي از زيرمجموعه‌هاي سازمان تأمين اجتماعي است به هر عضو هيئت مديره خود به طور ميانگين 46ميليون تومان پاداش پرداخت كرده كه تقريباً معادل 57 برابر حقوق ماهانه يك كارگر است.
ميزان پاداش هيئت مديره شركت سيمان قائن حيرت‌انگيز‌تر از سيمان فارس‌نو (فيروز آباد) است زيرا شركت سيمان قائن در بين شركت‌هاي سيماني چندان بزرگ نيست. به عنوان نمونه سيمان تهران كه يكي از سه غول صنعت سيمان در كشور به شمار مي‌رود در مجمع 15تيرماه سال 95 خود فقط 60 ميليون تومان به هيئت مديره پاداش داد.
  
پاداش 144ميليوني براي سقوط آزاد 90 درصدي سود شرکت سیمان صوفیان
همچنين شركت سيمان صوفيان يكي ديگر از شركت‌هاي متعلق به سازمان تأمين اجتماعي است. بدين ترتيب اين شركت را بايد دولتي به شمار آورد و به ياد داشت كه سرمايه اين شركت از محل حق بيمه دهها ميليون كارگر تأمين شده است. پاداش هيئت مديره شركت سيمان صوفيان در تاريخ برگزاري مجمع، در سال 94 حدود 144ميليون تومان مصوب شد، اين در حالي است كه اين پاداش هيچ تناسبي با عملكرد شركت نداشته است. شركت‌هاي سيماني مدعي هستند به شدت با مشكل فروش و دپوي محصولات در انبارهايشان روبه‌رو هستند اما حالا در مجامع اين شركت‌ها مي‌بينيم كه پاداش‌هاي نجومي پرداخت مي‌كنند و حتي از افكار عمومي كه تحت تأثير فيش‌هاي نجومي مديران دولتي به خشم آمده‌اند حيا نمي‌كنند. موارد فوق تنها سه مورد از زيرمجموعه‌هاي هلدينگ فارس و خوزستان متعلق به سازمان تأمين اجتماعي بود كه قطره‌اي از درياي شركت‌هاي دولتي به شمار مي‌رود، گفتني است شستا در 9 گروه داراي دهها شركت است كه بررسي هر يك از آنها شايد در گزارش‌هاي آتي امكانپذير باشد.
همانطور كه مي‌دانيم سازمان تأمين اجتماعي به عنوان يكي از زيرمجموعه‌هاي وزارت كار، تعاون و امور اجتماعي به شمار مي‌رود و اين سازمان به همراه تمامي شركت‌هاي تابعه‌اش از جمله شركت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي (شستا) به طور كل دولتي به شمار مي‌روند و بايد تحت ضوابط، قوانين، آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي محاسبات عمومي كشور به فعاليت بپردازد.
وزارت كار به همراه زيرمجموعه‌هايي چون سازمان تأمين اجتماعي با نماد كار و كارگر شناخته مي‌شود و اين وزارتخانه وظايف قابل ملاحظه‌اي چون تأمين اجتماعي (پايه و عمومي) و درمان را بر عهده دارد كه انجام اين وظايف نيازمند مديريت صحيح دارايي‌ها و اموال تأمين اجتماعي است اما متأسفانه اين سازمان به همراه شركت‌هاي زيرمجموعه‌اش به نوعي به روش بچه پولداري مديريت مي‌شود.
 
فیش‌ حقوقی کل مجموعه وزارت کار منتشر شود
بايد از علي ربيعي خواست دستور دهد تا مديران و هيئت مديره تمامي شركت‌هاي سازمان تأمين اجتماعي و مجموعه شستا اعم از هلدينگ سيماني فارس و خوزستان، سيمان تأمين و... فيش‌هاي حقوقي خود را براي تنوير افكار عمومي منتشر كنند. گفتني است دستمزدهاي نجومي در شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت كار و امور اجتماعي مرسوم است و از اين گذشته مقوله «پاداش‌هاي نجومي» مديران مجموعه‌هايي چون بانك‌ها و بيمه‌ها، تأمين اجتماعي و تمامي شركت‌هاي زيرمجموعه براي خود سرفصل جدايي است كه جاي بررسي دارد، البته مقوله فوق در بخش‌هاي ديگر دولتي بايد مورد بررسي قرار بگيرد تا ببينيم پاداش‌هايي كه مديران دولتي كه عضو هيئت مديره شركت‌هاي دولتي بورسي هستند، اصلاً بايد پرداخت شود يا خير.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن