تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815317828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجار: درصددیم از روند افزایش سکونت‌گاه‌های غیر رسمی جلوگیری کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نجار: درصددیم از روند افزایش سکونت‌گاه‌های غیر رسمی جلوگیری کنیم
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در تلاشیم از روند افزایش سکونت‌گاه‌های غیر رسمی که تاکنون اقدامی موثر برای نظارت بر آنها صورت نگرفته، جلوگیری کنیم.

یونسی
اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساخت و ساز‌های غیر مجاز اطراف کلان‌شهرها اظهار داشت: بسیاری از ساختمان‌ها در این مناطق اجباری ساخته می‌شود که سندیتی ندارند، متاسفانه سازمان مهندسین شهرداری‌ها هم نظارتی بر آنها نمی‌کند.


وی در ادامه گفت: معمولا وعده تخریب این ساختمان‌ها داده می‌شود اما در عمل اقدامی صورت نمی‌گیرد.


نجار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وقوع سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی چه تدابیری برای این ساختمان‌ها در نظر دارید خاطرنشان کرد: مقوله سکونت‌گاه‌های غیررسمی، اساسی و ریشه‌ای است بنابراین باید گفت در اطراف شهرها به دلیل پدیده مهاجرت‌، تصرف‌های غیرقانونی انجام و در نتیجه ساخت و سازهای غیر قانونی شکل می‌گیرد.


رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه ساخت وسازهای غیرقانونی در واقع سکونت‌گاه‌های پیچیده‌ای هستند متذکر شد: با توجه به طرح جامع شهرها و روستاها همچنین طرح هادی، در تلاشیم از روند افزایش سکونت‌گاه‌های غیر رسمی که تاکنون اقدامی موثر برای نظارت بر آنها صورت نگرفته، جلوگیری کنیم.


وی با تاکید بر اینکه با وجود نظارت و ساماندهی بر برخی ساخت‌وسازها بازهم شاهد فعالیت‌های غیرقانونی هستیم، تصریح کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری این مسئله هستند. معتقدم با به کارگیری 5 محور می‌توان در برابر حوادث ایمن شد اما باید بدانیم حوادث به تنهایی بلا نیستند بلکه حادثه اقدامی است که باید صورت میگرفته اما به هر دلیلی انجام نشده از این رو دچار خسارت می‌شویم.


نجار با بیان اینکه اولین مبحث در ساختمان‌سازی مقوله مکان‌یابی است، افزود: نمی‌توان در مسیل مکانی را برای ساخت و ساز جانمایی کرد و انتظار وقوع سیل و خسارات آن را نداشت همچنین نمی‌توان ساختمان را روی گسل بنا کرد و انتظار وقوع زلزله را نداشت. باید بدانیم با به کارگیری تمهیدات لازم در دنیا حتی می‌توان ساختمان را روی گسل ساخت بسیاری از کشورها خصوصا ژاپن که جزیزه‌ای دائم الزلزله است با چنین راه کاری ساخت و سازهای خود را ایمن کرده است.


وی با اشاره به برخی عوامل تاثیرگذار در ساخت و سازهای ایمن اظهار داشت: آزمایش خاک از جمله موارد موثر در این زمینه است و اگر بدانیم پایه و اساس ساختمان مورد نظر بر روی چه خاکی قرار می‌گیرد کمک کننده خواهد بود. مسئله دیگر در این میان علاوه بر مصالح استاندارد و کارگر ماهر، نظارت دقیق نظام مهندسین است که از این طریق می‌توان حتی با وجود مشکلات به سوی نتایج مطلوب پیش رفت.





۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن