تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816291507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي هنر هفتم به كمك كتاب مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقتي هنر هفتم به كمك كتاب مي‌آيد
رسانه يكي از اصلي‌ترين وجوه سينماست و به نظر مي‌رسد تا به حال در جامعه ظرفيت‌هاي آن به سود بسياري از جنبه‌هاي فرهنگ‌سازي با غفلت مواجه بوده است...
نویسنده : جواد محرمي 


رسانه يكي از اصلي‌ترين وجوه سينماست و به نظر مي‌رسد تا به حال در جامعه ظرفيت‌هاي آن به سود بسياري از جنبه‌هاي فرهنگ‌سازي با غفلت مواجه بوده است، ولي مدتي است كه تعدادي از جوانان فعال در بخش كتاب و نشر به طور جدي به موضوع استفاده از سينما به سود كتابخواني ورود كرده و تجربه موفقي را نيز از سر گذرانده‌اند.

ساخت تيزر سينمايي براي معرفي و ترويج كتابخواني تجربه تازه‌اي است. اين تجربه براي بار دوم در قالب مسابقه كتابخواني با عنوان «كتاب و زندگي» صورت گرفته است. رويكردي كه برخي از آن به عنوان واقعه‌اي بزرگ براي نشر كشور ياد مي‌كنند. پس از تجربه موفق ساخت تيزر سينمايي براي كتاب «دختر شينا» كه با توفيق نسبي همراه بود، اينبار و براي بار دوم تلاش براي استفاده از ظرفيت سينما به سود كتاب با توليد تيزر سينمايي براي كتاب «رؤياي نيمه شب» تجربه تازه‌اي را رقم ‌زده است.
احمد ذوعلم، تهيه‌كننده تيزر سينمايي رؤياي نيمه شب از بانيان و پيشقراولان توليد تيزر سينمايي به نفع كتاب است كه در گفت‌و‌گويي با «جوان» جزئياتي از فعاليت خود و همكارانش را تشريح كرده است. وي با بيان اينكه نمونه مشابهي از توليد تيزر سينمايي براي معرفي كتاب را در ايران و حتي جهان سراغ ندارم، گفت: ما تلاشمان اين بود كه به شكلي حرفه‌اي در اين حوزه فعاليت و براي بالا بردن كيفيت كارمان از عوامل حرفه‌اي سينما استفاده كنيم كه تجربه موفقي را هم از سر گذرانديم. اين فعال عرصه كتاب به صرف دو ماه و نيم زمان براي توليد تيزر سينمايي 7دقيقه‌اي كتاب «رؤياي نيمه شب» اشاره مي‌كند و مي‌گويد كه اميدوار است تا تأثير مناسب بر روند معرفي اين اثر داشته باشد.

دبير چهارمين مسابقه كتابخواني كتاب و زندگي مي‌افزايد: تا قبل از ساخت تيزر سينمايي «دختر شينا» 70هزار نسخه از اين اثر فروش رفته بود، اما بعد از پخش تيزر سينمايي آن 80هزار نسخه ديگر افزايش فروش را شاهد بوديم. بنابراين اثر اين تيزرهاي سينمايي محسوس است.
وي توضيح داد: اين اتفاق يك تجربه جديد در معرفي كتاب خواهد بود و ما در زمينه توليد يك قدم جلوتر رفته‌ايم. براي ما سؤال بود كه چگونه سينما مي‌تواند در خدمت كتاب قرار بگيرد و با مشورت‌هايي كه انجام داديم به اين نتيجه رسيديم كه بايد تيزر برشي از يك فيلم سينمايي باشد. لازم است كه افق‌هاي دورتري را ببينيم و به جايي برسيم كه سريال‌ها و فيلم‌هاي سينمايي در فروش كتاب تأثيرگذار باشند. 70 هزار نسخه از كتاب «رؤياي نيمه شب» تاكنون به فروش رفته و با رونمايي از تيزر سينمايي اين كتاب اميد مي‌رود كه اين فروش رقم بالاتري را شامل خود كند.

اين فعال فرهنگي از توجه بيشتر صدا و سيما به مسئله كتاب اشاره كرد و ادامه داد: تلويزيون تا به حال در پخش تيزرها همكاري خوبي از خود نشان داده و سال گذشته بيش از 40 تيزر در اين رابطه از سيما پخش شده است. نكته مهمي كه تهيه‌كننده تيزر سينمايي كتاب «رؤياي نيمه شب» به آن اشاره مي‌كند، اين است كه در مسابقه كتابخواني رسماً فروش سازماني كاهش پيدا كرده و اگر سازماني هم كتاب را بخواهد به او پيشنهاد مي‌شود كه از كتابفروشي‌ها خريداري کند و حتي توصيه مي‌شود به جاي خريد كتاب در جوايز مسابقه شركت كند. يكي از ويژگي‌هاي مهم توليد اين آثار وابسته نبودن هزينه آن به نهاد‌هاي دولتي است؛ چرا كه گفته مي‌شود هزينه توليد آن از اختصاص درصدي از قيمت پشت جلد كتاب و خريد آن توسط مردم تأمين مي‌شود.
ايده‌ ساخت تيزر سينمايي براي معرفي كتاب را به نوعي مي‌توان در قالب توليد «پيوست فرهنگي» براي آثار فرهنگي ارزيابي كرد. به نظر مي‌رسد براي ترويج كالاهاي فرهنگي بايد قالب‌هاي مختلف هنري هم‌افزايي كنند. نتيجه چنين رويكردي اين است كه علاوه بر ترويج كالاي فرهنگي به اقتصاد فرهنگ نيز كمك مي‌شود. هنرهاي مختلف مي‌توانند به اقتصاد يكديگر كمك كنند و لازم است كه براي شكل‌گيري قابليت‌هاي مختلف هنري به سود يكديگر افكار خلاق وارد ميدان شوند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن