محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827562619
نقد و بررسی ارکسترهای دولتی در گفتمان «ضرب اصول»/2 کامکار: با دروغ نمیتوان رهبر ارکستر شد/ مهدوی: خانه موسیقی عامل تفرقه شده است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نقد و بررسی ارکسترهای دولتی در گفتمان «ضرب اصول»/2کامکار: با دروغ نمیتوان رهبر ارکستر شد/ مهدوی: خانه موسیقی عامل تفرقه شده است
هوشنگ کامکار گفت: آقای رهبری موزیسین خوبی هستند و احترامشان واجب است، اما اینکه گفتهاند من به خاطر بچهها جنگیدهام و... تماماً دروغ است. تا آنجایی که من اطلاع دارم ایشان تا آخرین یوروی دستمزدشان را هم گرفتند.
به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، ششمین جلسه از سلسله مباحث گفتمان «ضرب اصول» عصر روز گذشته با موضوع بررسی ارکسترهای تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از اهالی موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. رهبری تا آخرین یوروی دستمزدش را هم گرفت هوشنگ کامکار در این نشست با اشاره به مسائل اخیر پیشآمده ارکستر سمفونیک تهران گفت: «آقای رهبری موزیسین خوبی هستند و احترامشان واجب است، اما اینکه گفته شد من به خاطر بچهها جنگیدهام و... تماماً دروغ است. تا آنجایی که من اطلاع دارم ایشان تا آخرین یوروی دستمزدشان را هم گرفتند.» وی افزود: «در زمانی که ارسلان در ارکستر حضور داشت، ایشان را مدام نصیحت کردند و گفتند این نوع برخورد و خودخواهی درست نیست. یک رهبر فقط باید وظیفه خود را انجام دهد. اولین کنسرت ارکستر سمفونیک با علی رهبری، اجرایی درخشان بود، اما بسیاری از بچههایی که در آن کنسرت بودند که اتفاقاً خود جناب رهبری هم از آنان تعریف میکردند، از مجموعه ارکسترها خارج شدند. ارسلان کامکار، آیدین احمدینژاد، ناژفر، ظهیرالدینی، کیارس و ... ازجمله این نوازندگان بودند. یا ما توانایی تشخیص فنی افراد را نداریم یا دروغ میگوییم. اینکه ما بخواهیم همهچیز از نظافت سالنها گرفته تا دیگر موارد اینچنینی در اختیار ما باشد، کار درستی نیست و نکته دیگر اینکه چرا ایشان همیشه اصرار داشتند خود رهبر ارکستر باشند؟ چرا ما نمیگذاریم رهبران جوان و بااستعدادی که اتفاقاً تعدادشان کم هم نیست، وارد ارکستر شوند.» با دروغ نمیتوان رهبر ارکستر شد این آهنگساز ادامه داد: «مشکل ارکستر طی این یکی، دو سال اخیر این بوده که وضعیت پایدار و ثابتی نداشته است. وقتی یک بودجه معین برای یک سازمان تعریف میشود، بر اساس آن دستمزدهای مشخص به افراد مشخص باید تعلق بگیرد، اما در مجموعه ارکستر هر ماه یک عده میآمدند و یک عده هم میرفتند. این آمدورفتهای بسیار مسائل بیمهای و مالی نوازندگان را دچار مشکل کرد. به هر جهت باید گفت که با دروغ نمیشود رهبر ارکستر شد. من در قبل از حضور ایشان در ایران به آقای مرادخانی گفتم اگر میخواهید یک کارنامه خوب از ارکستر سمفونیک در دوران مدیریتتان بهجا بگذارید، از علی رهبری برای همکاری دعوت کنید، اما متأسفانه هرچه که از حضور ایشان در ایران گذشت، رفتارها تغییر کرد. همانطور هم که اشاره کردم ارسلان هم در این زمینه با آقای رهبری صحبتهای بسیاری کرد.» ایده بازگشایی ارکستر سمفونیک یک اقدام تبلیغاتی و مناسبتی بود مانی جعفرزاده نیز در این نشست گفت: «در تاریخ ارکستر سمفونیک تهران این اتفاق که رئیسجمهور بهطور واضح از بازگشایی ارکسترها صحبت بکند، استثنایی است. بهزعم من مشکل آقای رهبری و دیگر دوستان که درباره ارکستر سمفونیک اظهارنظر میکنند، این است که فکر میکنند بازگشایی ارکستر، اساساً یک مقوله فرهنگی بود، اما در حقیقت اتفاق دیگری افتاد. برنامه بررسی جامع اقدام مشترک یا همان برجام نشان داد که نظام سیاسی ایران به این نتیجه رسیده که باید با جهان تعامل کند. تجربه و سبقه سایر کشورها هم نشان داده برای برونرفت از بنبستهای سیاسی باید به مسائل فرهنگی رجوع کرد.» وی افزود: «ایده دولت هم این بود که اگر قرار است مذاکرات به نتیجه برسد و باب مفاهمه با سایر کشورها باز شود، ما نیازمند ارکستری هستیم که به دیگر کشورها سفر کند و در راه برونرفت بنبستهای سیاسی بتواند اثربخش باشد. درواقع ایده بازگشایی ارکستر سمفونیک یک اقدام تبلیغاتی و مناسبتی بود، اما بعد از مذاکرات ظاهراً تصمیم گرفته شد که تفاهمها در همین حد باقی بماند مرز تعاملات بیشتر نشود. بر همین اساس دیگر نیازی به سفر ارکستر سمفونیک به کشورهایی مثل آمریکا نبود.» ارشاد به خاطر نظارت در بسیاری از جریانات ورود میکند این منتقد موسیقی ادامه داد: «در سازوکار نظام فرهنگی و سیاسی ایران امکان ندارد یک نهاد فرهنگی بهعنوان سیستم پشتیبان در نظر گرفته شود، ورود وزارت ارشاد به مقولات فرهنگی بهقصد پشتیبانی نیست. ارشاد تنها به خاطر نظارت است که در بسیاری از جریانات ورود میکند. بر همین اساس هم شورایی تشکیل شد برای نظارت. اینجا بود که آقای سریر، نوربخش، گنجهای و سایر اسامی که در سایر شوراها بهکرات شنیدهایم به مسئله ارکسترها ورود کرد.» این آهنگساز در ادامه ضمن اشاره به حضور افرادی ثابت در شوراهای موسیقی کشور گفت: «آقای رهبری خودشان فکر میکنند که این شورا به دلیل مسائل هنری است که شکل گرفته، اما اینها قرار بود فقط نظارت کنند. این افراد مورد وثوق سیستم هستند، به همین خاطر هم مدام اسم آنها را در شوراهای مختلف میشنویم. وقتیکه این 5 نفر در همهجا هستند و میدانند که حضورشان قطعی است و از بودن خود خاطرجمع هستند، همین مورد تبدیل به رانت میشود، یعنی منی که در همه شوراها حضور دارم، توانایی انجام هر کاری را دارم و هر کاری دلم میخواهم انجام میدهم» وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «از همان زمان که جشنواره موسیقی فجر به آلبوم آقای روحانی جایزه داد، میشد بهراحتی حدس زد که ایشان جایگزین آقای رهبری در ارکستر سمفونیک تهران خواهند بود» دعوای بین پیشکسوتان دامن جوانهای موسیقی را میگیرد باربد بیات یکی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در این نشست گفت: «طی چند ماه گذشته آقای رهبری پشت بچههای ارکستر بودند و در همه جلسات از آنها دفاع کردند، اما در پاسخ به آقای کامکار باید بگویم که اول باید در خصوص رفتن نوازندگان تحقیق کرد و بعد در مورد آن نظر داد. آقای احمدینژاد که اسمشان عنوان شد به دلایل شخصی ارکستر را ترک کردند یا آقای کیارس یک سال تمام مایستر ارکستر بودند. پس بهتر است که اول تحقیق کنیم و با علم سخن بگوییم. ضمناً مباحثی در خصوص رقم دستمزد آقای رهبری مطرح شده که به اعتقاد من حقوق ماهانه هزار و 500 یورو برای یک رهبر ارکستر بینالمللی رقم اصلا زیادی نیست» بهجای «فریاد»، «گفتمان» را انتخاب کردیم رضا مهدوی مجری و کارشناس این برنامه ضمن اشاره به چالشهای نقد در فضای موسیقی ایران، گفت: «ما در سلسله جلسات گفتمان ضرب اصول، سعی میکنیم زمینهو بسترهای لازم نقد و بررسی جدی را فراهم کنیم، اما ازآنجاکه آنچه بهجایی نمیرسد، فریاد است، ما بهجای فریاد «گفتمان» را انتخاب کردیم. امیدواریم طی این جلسات نقدهایی با عدل و انصاف مطرح بشود که درنهایت بتواند به پیشبرد هنر موسیقی ایران کمک کند. اما متأسفانه ما هنوز این قابلیت را پیدا نکردهایم که مثل انسانهای بالغ روبروی هم بنشینیم و مباحث را رودررو مطرح کنیمو از بودن در این جلسات به نحوههای مختلف طفره میرویم.» خبرنگاران خریدنی نیستند وی در ادامه ضمن اشاره به موضوع قبلی گفتمان ضرب اصول که در ارتباط با سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بود، گفت: «متأسفانه سوءبرداشتی در خصوص مبحثی که در ارتباط با عملکرد خبرنگاران در جشنواره که در جلسه پیش مطرح شد، به وجود آمده که من مایلم توضیحاتی را در این ارتباط ارائه دهم. خبرنگاران خریدنی نیستند، اگر مدیر جشنواره هم حرفی دراینارتباط زده، باید مستند صحبت کند و حرف خود را بر اساس این ثابت کند. خوشبختانه علیرغم همه رقمهای درشتی که در جشنواره موسیقی فجر رد و بدل شد، خبرنگاران پاک ماندند. من از جامعه موسیقی خواهش میکنم تا در صورت عدم اطمینان قطعی و وجود مدرکی مستند دراینباره اظهارنظر نکنند» این کارشناس موسیقی در ادامه با اشاره به عدم حضور محمد سریر در این جلسه گفت: «آقای سریر متأسفانه نتوانستند در این جلسه حضور داشته باشند و ظاهراً تصمیم هم گرفتهاند که دیگر در هیچ شورایی شرکت نکنند. آقای مرادخانی هم ظاهرا در سفربودند و نتوانستند حضور پیدا کنند. ضمن این که از آقای پیروزپی هم برای حضور در این جلسه دعوت شده بود که ایشان هم مانند بسیاری از مسولان نیز دعوت ما را برای پاسخگویی اجابت نکردند.» خانه موسیقی ما خود امروز عامل تفرقه شده است وی ادامه داد: «ما اگر یک نهاد صنفی داشتیم که صرفاً کارش سیاستبازی نبود، میتوانستیم قدمهای بسیار مؤثری در حوزه موسیقی برداریم، اما متأسفانه خانه موسیقی ما خود امروز عامل تفرقه شده است و تا زمانی که آنجا اصلاح نشود، وضعیت به همین شکل خواهد بود. متناسفانه در وضعیت فعلی موسیقیدانها و اهالی موسیقی متوجه شدهاند که طی دو سه سال اخیر نه اعتدالی حاکم بوده و همان اندک امید هم رفتهرفته کمرنگ میشود. امروز ما ناراحتیم که چرا یک نامه محرمانه لو رفته است، اما من باید بگویم که هنر چیز محرمانهای ندارد. بیتفاوتی جامعه موسیقی هم نسبت به اتفاقات از بیاعتمادی که در جامعه هنر شکل گرفته، نشأت میگیرد. هنرمندان وقتی در جایی خودشان به مشکل برمیخورند، شتابان به دنبال خبرنگاران و رسانهها برای بیان اعتراض و طرح مسئله میگردند، اما وقتی این اتفاق در قبال دیگر همکارانشان میافتد، سکوت میکنند. تا مدیران بالادستی ما نفهمند که حرف واحد نیست بلکه حرف یک صنف و جامعه است، وضعیت به همین شکل خواهد بود.» انتهای پیام/
95/02/28 :: 01:08
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]
صفحات پیشنهادی
نقد و بررسی ارکسترهای دولتی در گفتمان «ضرب اصول»/1 فخرالدینی:من باید رهبر دائمی و مدیر هنری ارکستر ب
نقد و بررسی ارکسترهای دولتی در گفتمان ضرب اصول 1فخرالدینی من باید رهبر دائمی و مدیر هنری ارکستر باشم رهبری جلال مشفق حرف اول و آخر را میزد فرهاد فخرالدینی گفت صحبتی بین بعضی دوستان شده که من در رأس شورای هنری ارکسترها قرار بگیرم من باید رهبر دائمی و مدیر هنری ارکستر باشم وبررسی«وضعیت ارکسترهای وزارت ارشاد» در «گفتمان ضرب اصول»
بررسیوضعیت ارکسترهای وزارت ارشاد در گفتمان ضرب اصول در ششمین نشستگفتمان ضرب اصول علی رهبری فرهاد فخرالدینی هوشنگ کامکار اسماعیل تهرانی ارسلان کامکار باربد بیات مانی جعفرزاده و رضا مهدوی دربارهوضعیت ارکسترهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن خواهند گفت به گزارش خبرگزاری فارسنقد و بررسی فیلم « هنگامه» در سینما روایت اگر به جذابیت توجه نکنیم سینما را باختهایم/ ۴ سال است در
نقد و بررسی فیلم هنگامه در سینما روایتاگر به جذابیت توجه نکنیم سینما را باختهایم ۴ سال است در سوریه حضور داریم اما دریغ از تولید یک فیلم فیلم داستانی هنگامه با حضور کارگردان تهیهکننده تصویربردار و محمدتقی فهیم در هشتادمین برنامه سینما روایت مورد نقد و بررسی کارشناسی قرار گرنقد عملکرد دفتر موسیقی در «گفتمان ضرب اصول»
نقد عملکرد دفتر موسیقی در گفتمان ضرب اصول تهران - ایرنا - هفتمین برنامه از سلسله نشست های گفتمان ضرب اصول با موضوع نقد و بررسی عملکرد دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود به گزارش گروه فرهنگی ایرنا هفتمین نشست گفتمان ضرب اصول روز دوشنبه 31 خرداد ماه ساعت«ثریا» آسیبهای خصوصیسازی آموزش و پرورش را بررسی میکند
ثریا آسیبهای خصوصیسازی آموزش و پرورش را بررسی میکند برنامه ثریا در اولین برنامه خود در سال 95 به چالشها و آسیبهای خصوصی سازی در آموزش و پرورش میپردازد به گزارش خبرگزاری فارس با توجه به تاکیدات قانون اساسی مبنی بر گسترش آموزش و پرورش رایگان و در آستانه بررسی لایحه مدارس وپاسخ علی مرادخانی به اتفاقات و جابهجاییهای اخیر ارکسترهای دولتی همه چیز عالی است!/ همچنان در خدمت آقای فخرال
پاسخ علی مرادخانی به اتفاقات و جابهجاییهای اخیر ارکسترهای دولتیهمه چیز عالی است همچنان در خدمت آقای فخرالدینی هستیم معاون امور هنری وزارت ارشاد گفت ما همچنان در خدمت آقای فخرالدینی هستیم در بین هنرمندان این اتفاقها طبیعی است قبلا هم مشابه موارد این چنینی را داشتهایم دردر نشست نقد و بررسی آلبوم بهروز الوندیپور عنوان شد ناهید: نی سادهترین ساز است اما از نظر تکنیک بسیار قابلیت
در نشست نقد و بررسی آلبوم بهروز الوندیپور عنوان شدناهید نی سادهترین ساز است اما از نظر تکنیک بسیار قابلیت دارد مهدوی دانشجویان تفاوت سبکهای نینوازی را بشناسند نشست بررسی ردیف موسیقی ایران به روایت محمود کریمی با اجرای بهروز الوندی پور در مکتب تهران برگزار شد به گزارش خبرننقد «دونده زمین» پس از جنجالهای «هفت»/انتقاد از مردم به معنای توهین نیست، یادآوری بخشی از
نقد دونده زمین پس از جنجالهای هفت انتقاد از مردم به معنای توهین نیست یادآوری بخشی از تاریخ است فرهنگ > سینما - جلسه نقد و بررسی فیلم دونده زمین عصر روز گذشته یکشنبه 30 فروردین ماه در خانه هنرمندان با حضور کمال تبریزی علیرضا شجاعنوری سحر دولتشاهی حبیب رضنقد حمیدرضا شکارسری بر مجموعه «خوابنما» اشعاری محتواگرا و اندیشمندانه در مجموعه رباعیهای مرادی
نقد حمیدرضا شکارسری بر مجموعه خوابنمااشعاری محتواگرا و اندیشمندانه در مجموعه رباعیهای مرادی امیر مرادی در رباعیات خود به این استقلال قائل است چرا که دائما در جست و جوی این حقیقت سرگردان است درونمایه جست و جوی این ذات ثابت گمشده از رباعیات مجموعه خواب نما اشعاری محتواگرا و انمیزگرد مجازی نقد کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» مکالمه روحانی با اوباما جرقه تولید کتاب شد/ کتاب از آمری
میزگرد مجازی نقد کتاب تاریخ مستطاب آمریکامکالمه روحانی با اوباما جرقه تولید کتاب شد کتاب از آمریکا متنفر نیست ولی خواننده را متنفر میکند تیر خلاص در مقدمه هفتمین میزگرد مجازی نقد کتاب با محوریت کتاب تاریخ مستطاب آمریکا با حضور چهرههای رسانهای برگزار شد خبرگزاری فارس - گروه-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها