تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805142206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف آسانسورهای زنجان در طبقه استاندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: توقف آسانسورهای زنجان در طبقه استاندارد استان‌ها > زنجان - روزنامه همهشر زنجان نوشت: استاندارد همواره یکی از گزینه‌های مصرف کننده برای انتخاب محصول مورد نظرش است. نشانه و برچسبی که ضمانتی مطمئن برای تایید محصولات تولیدی از لحاظ کیفیت است. ا

اما این‌که چقدر محصولات تولیدی زنجان از استانداردهای لازم برخوردارند، موضوعی بود که در تازه ترین جلسه استانداری باعنوان «استاندارد‌سازی و ارتقای کالا و خدمات» میان مدیر کل استاندارد سازی استان، معاون عمرانی استاندار و رئیس صنعت، معدن و تجارت استان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
به گزارش همشهری، در ابتدا اعضای این جلسه تعیین استاندارد برای بسیاری از کالاها را مهم ارزیابی کردند و خواستار کلیت استاندارد در حوزه کالا و خدمات شدند.
معاون عمرانی استاندار در ابتدای سخنانش گفت: برخی استاندارد را تنها نشان مرغوبیت کالا و اجناس می دانند اما این نشان تنها مربوط به کالا نیست بلکه بسیاری از خدمات دیگر را نیز در بر می گیرد. ضرورت رعایت این استانداردها به ویژه در ادارات که با ارباب رجوع در ارتباط هستند بیشتر احساس می‌شود.
«جواد رحمتی» در خصوص با استاندارد نبود آسانسورهای دارای نقص در برخی ادارات و مجتمع‌های مسکونی زنجان افزود: گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم که آسانسورهای مجتمع‌های مسکونی در آخرین روزهای کار ساختمان و حتی گاهی پس از ساکن شدن افراد در این مکان‌ها نصب و راه‌اندازی می‌شود که این باعث بروز خطراتی برای ساکنان مجتمع می‌شود. با این‌که پیمانکاران در هنگام ساخت تعهد می‌دهند که اگر اتفاقی رخ دهد مسئولیت آن را قبول می‌کنند اما این تعهدات از نظر قضایی قابل قبول نیست.
وی با بیان این‌که بسیاری از افراد بنا به خواسته خود و با اصرار قبل از اتمام صد درصدی کار در ساختمان‌ها ساکن می‌شوند، ادامه داد: پس از مدتی همین افراد برای اعتراض به دلیل نبود آسانسور جلوی استانداری جمع می‌شوند. این رویه پیمانکاران که پس از اتمام ساختمان به دنبال نصب آسانسور می‌روند رویه ای اشتباه است و باید با زیر فشار گذاشتن این افراد برای نصب آسانسورهایی استاندارد در ساختمان‌ها قبل از اتمام نازک کاری اقدام کرد. اخطار
معاون عمرانی استاندار به سودجویی برخی از افراد در نصب و راه‌اندازی آسانسورها اشاره کرد و گفت: کارشناسان اداره استاندارد استان باید روی پروسه نصب آسانسور در مجتمع‌های مسکونی و ادارات نظارت داشته باشند تا از سودجویی افراد و تحمیل هزینه بر دوش ادارات و ساکنان جلوگیری به عمل آید. رحمتی خطاب به اداره استاندارد بیان کرد: در خصوص آسانسورهای دارای نقص در ادارات و مجتمع‌های مسکونی فرصتی 2ماهه به مسئولان امر دهید و در صورت برطرف نکردن نقص اقدام به پلمب آسانسورها کنید تا هر مسئول با جدیت به مساله ایمنی‌سازی آسانسورها بپردازد. صدور مجوز ساخت
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان از صدور مجوز ساخت آسانسور و نصب آن به افراد دارای امتیازات تعیین شده در آیتم‌های سازمان خبر داد و گفت: این افراد باید به خرید تجهیزات و کالاهای دارای استاندارد اقدام کنند. سپس بعد از بررسی فرایند تجهیزات اجازه بهره‌برداری به آنها داده می‌شود.
«ناصر فغفوری» با بیان این‌که در برخی از مجتمع‌های مسکونی بدون داشتن تاییدیه پایان کار اقدام به نصب و استفاده از آسانسور می‌کنند، اظهار کرد: در برخی از مواقع استفاده از آسانسور قبل از تاییدیه پایان کار از سوی سازنده ساختمان است و برخی از مواقع نیز مردم اصرار دارند که قبل از اتمام کار از آسانسورها بهره‌برداری کنند. در مواردی هم شاهد آن هستیم که سازنده آسانسور اظهار می‌کند که قبل از تسویه حساب با وی ساکنان از آسانسور استفاده کرده و حتی اجازه ورود وی به ساختمان را نمی‌دهند که باید برای اینگونه از مسائل و مشکلات موجود راهکاری در نظر گرفت.
وی اضافه کرد: اداره استاندارد به ما نامه‌ای ارسال کرد که بخشی از آسانسورهایی که در ادارات استفاده می‌شود استاندارد لازم را ندارند. ما نیز در این زمینه شرکت سازنده آسانسور را زیر فشار قرار می‌دهیم که کار را به صورت صفر تا صد و استاندارد انجام دهد اما آنها بیان می‌کنند با شرکت تسویه حساب کامل انجام نگرفته است و شرکت نیز از تحویل سر باز می‌زند. در این خصوص از مسئولان استانی خواهشمندیم دستور العملی را مشخص کنند. تشکیل کارگروه تخصصی استاندارد سازی
مدیر کل استاندارد استان نیز در ابتدا از عرضه و فروش محصولات غیر استاندارد و بی کیفیت در سطح مراکز عرضه در استان گلایه کرد و گفت: با توجه به این‌که بیش از هزار استاندارد تدوین شده است اما فقط بیش از 600 قلم کالای استان مشمول استاندارد اجباری هستند.
«داود کارگر زاده» از تشکیل کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات سخن گفت و ادامه داد: این کارگروه دارای 3 کمیته نظام استانداردسازی، کمیته آموزش، ترویج و تدوین استانداردها و کمیته نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی، صادراتی و داخلی عرضه شده در استان است.
وی با بیان این‌که طی سال گذشته 50 دستگاه آسانسور منصوبه در دستگاه‌ها و مراکز دولتی استان مورد بازرسی قرار گرفت و تمامی این دستگاه‌ها مورد بازدید مغایر با استانداردهای ملی مربوطه بودند، اضافه کرد: گزارش مکتوب آنها برای اطلاع و رفع نواقص به ارگان‌های ذی‌ربط ارسال شد. در حال حاضر تنها 2 مورد از آسانسورهای مربوطه موفق به دریافت تاییدیه ایمنی و کیفیت شده‌اند. در حالی که هم اکنون 6 دستگاه از آسانسورهای مذکور در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.
مدیرکل استاندارد به فضاهای بازی موجود در زنجان نیز گریزی زد و بیان کرد: نبود استانداردسازی تجهیزات موجود در پارک‌ها مانند پارکت نبودن زمین بازی، زنگ زدگی تجهیزات و بیرون بودن پیچ و مهره وسایل بازی که سبب گیر کردن لباس کودک می‌شود و بتنی بودن زمین بازی از جمله ایراداتی است که در برخی از پارک‌های شهر دیده می‌شود.
کارگرزاده با اشاره به این‌که شهرداری در زمینه شهربازی همکاری خوبی با اداره استاندارد داشت و اقدام به جمع‌آوری وسایل بازی غیر‌استاندارد از این مکان کرد، گفت: موضوعی که نمی‌شود به این راحتی از آن عبور کرد غیر استاندارد بودن برخی از پارک‌هاست.
وی در پایان از نامه نگاری اداره بهزیستی در خصوص جمع‌آوری وسایل بازی غیر استاندارد در مهدهای کودک خبر داد و اظهار کرد: اداره بهزیستی تاکنون مدرکی را برای صحت گفته‌های خود ارائه نکرده است.  

کلید واژه ها: استان زنجان - زنجان -




دوشنبه 14 تیر 1395 - 14:00:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن