تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799684449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با صدای بلند می‌گویم جهان غرب تشنه و خواهان محتوای ایرانی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: با صدای بلند می‌گویم جهان غرب تشنه و خواهان محتوای ایرانی است
باید خودمان را بشناسیم و طرف مقابل را هم خیلی بزرگ و دست بالا نگیریم. من جهان شرق و غرب و ایرانی را می‌شناسم.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز امضای تفاهم‌نامه پروژه vod بین موسسه رسانه های تصویری٬ نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان و شرکت های تجمیع کننده محتوا و خدمات ویدئویی با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی٬ سید مصطفی ایطحی مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری٬ علیرضا داودنژاد و نمایندگان شرکت‌های ویدئویی در محل موسسه رسانه های تصویری برگزار شد.


سید مصطفی ابطحی بیان کرد: تلاش‌های ما که در خصوص اجرایی و عملیاتی کردن vod به ثمر می‌رسد‌‌، با توسعه رسانه‌های تصویری با حجم بالا در بستر اینترنتی فراهم شده است. با این تحول تکنولوژیک، تجارت خوبی صورت گرفته و ما هم در پی پیوند بین حوزه محتوا و تکنولوژی هستیم. 


وی افزود: با وجود تاخیر ایجاد شده اما ما هم پیوند تکنیک و محتوا را خواهیم داشت. تولید محتوای ایرانی در جهان طرفدار دارد.
 
ابطحی با اشاره به ایجاد سرور در این سامانه گفت: چرا باید محتوای خودمان را از خارج از ایران به دست بیاوریم؟ محتوای ایرانی را باید به دست جوانان ایرانی و تکنولوژی خودمان آپلود کنیم و در تمام جهان ارائه کنیم‌. ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد نظارت بر تمام محصولات فرهنگی و محتوا از قبیل تصویری و دیجیتالی و برخط است. 


مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری گفت: وزارت ارشاد و مرکز رسانه های دیجیتال و موسسه رسانه های تصویری یک مثلث موفق تشکیل داده اند. مجالی برای گزارش و ارائه جزئیات طرح vod در این مراسم نیست. اما کمیته نظارت بر محتوا تشکیل شده و این موسسه نیز در این خصوص سیاستگذاری می کند. قیمت گذاری محتوا و ارزش افزوده٬ نسبت میان محتوای داخلی و خارجی٬ بازار یابی محتوای داخلی در خارج از کشور و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.


وی در پایان از پیگیری و همراهی و تلاش رئیس سازمان سینمایی تقدیر کرد.


حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این مراسم اظهار داشت: یک اتفاق مهم و بزرگ در یک روز مبارک انجام می‌شود و حاصل خرد جمعی است. مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با مشورت و تحقیق به این اتفاق مهم دست یافت. 


وی افزود: حل این دل نگرانی و دل‌مشغولی‌هایی که از آن حرف می‌زنیم و دلواپس ولنگاری فرهنگی هستیم، راهش همین است‌. ما توان استفاده از این تکنولوژی را داریم. تمدن و فرهنگ دیرینه ما پشتوانه این حرکت است. 


ایوبی بیان کرد: راه  مقابله با تهاجم فرهنگی تولید و توزیع فرهنگ و محتوای ایرانی است. ما حتی دل نگران جوانان ایرانی مقیم خارج از کشور هستیم. آنها هم باید از محتوای اصیل ایرانی استفاده کنند. صف های مقابل سینماها در ساعات نیمه شب نشان یک موفقیت است. مردم ماهواره ها را خاموش کرده اند و برای تماشای فیلم و تولید و محتوای ایرانی آمده اند.


وی با اشاره به کارکرد vod گفت: قرار نیست هر محتوایی در این سامانه توزیع و آپلود شود. محتوای مجاز و به قول معروف حلال. vod رقیب رسانه ملی نیست؛ یار و همراه آن است. 


رئیس سازمان سینمایی با انتقاد از اختلاف های موجود گفت: برای پیشرفت و تکنولوژی باید هزینه پرداخت کرد. نباید هزینه و انرژی را صرف درگیری و از بین بردن همدیگر کنیم. این اقدامات مسئولیت می‌خواهد. هرکس ایران و اسلام و توانایی های ایران را بشناسد و استیصال و عجز غرب را هم می‌فهمد. با صدای بلند می‌گویم جهان غرب تشنه و خواهان محتواهای ایرانی است. آنها عاشق و شیفته متن «مثنوی» و کتاب «حافظ» و «سعدی» هستند و محتوای غنی ایرانی را بر روی سر می گذارند. باید خودمان را بشناسیم و طرف مقابل را هم خیلی بزرگ و دست بالا نگیریم. من جهان شرق و غرب و ایرانی را می‌شناسم و از توانایی و ظرفیت کشورمان در عرصه فرهنگ و هنر و گنجینه های فرهنگی  با خبر هستم.


علیرضا داود نژاد با شرح سینما رفتن در زمان قدیم گفت: وقتی سینما رفتیم دیگر آدم قبل نبودیم. دیگر سینما به ما خیره شده بود و ما به صحنه سینما پا گذاشتیم. دیجیتال قدرت را توزیع کرده و ساختارهای سنتی و قدیمی جوابگو نیستند.


وی افزود: الان قدرت در دست محتوای کلیک خور است. دانایی سینمایی و مهارت جذب در موفقیت موثر است. ما نه نیروی انسانی خوش قریحه و‌نه مردم فیلم دوست کم داریم. پس چرا در عمل تعداد مخاطبان سینما و فیلم کشور ما با سایر کشورها قابل مقایسه نیست. 


داود نژاد گفت: ما صنعت خودرو نیستیم که در حد استانداردهای جهانی نباشد. فیلم های ما در جشنواره های جهانی در حد استاندارد است.


وی اظهار داشت: باید نهضت تولید محتوا را راه اندازی کنیم. اگر سینما را نداشتیم، در هنرمان به چه چیزی می‌خواستیم اتکا کنیم. باید برای محتوای ایرانی در تمام جهان میلیون‌ها کلیک خور داشته باشیم.






ادامه دارد/






۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن