تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814671933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسيج مانع سرقت از خانه‌هاي حادثه‌ديده شهران شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بسيج مانع سرقت از خانه‌هاي حادثه‌ديده شهران شد
سه سارق فرصت‌طلب لحظاتي بعد از حادثه انفجار منطقه شهران، مشغول دستبرد به خانه‌هاي تخليه شده بودند كه با هوشياري يكي از بسيجيان محل گرفتار شدند.


به گزارش خبرنگار ما، ساعت 4 و 30 دقيقه بامداد روز جمعه 28 خردادماه ساكنان خيابان كوهسار در منطقه شهران با شنيدن صدای  انفجار هولناك از خانه بيرون ريختند. لحظاتي بعد خودروهاي پليس، آتش‌نشاني و امدادگران آژيركشان در محل حاضر شدند. همان ابتدا مشخص شد كه حادثه در يكي از ايستگاه‌هاي در حال ساخت مترو رخ داده است و از آنجايي كه احتمال خطر براي اهالي وجود داشت، مأموران و امدادگران با هشدار از اهالي محل خواستند تا خانه‌هايشان را ترك كنند. لحظاتي بعد هم نيروهاي بسيج منطقه براي امدادرساني و برقراري امنيت وارد عمل شدند. يكي از نيروهاي بسيج در حال گشت‌زني بود كه متوجه موتورسيكلت پارك شده‌اي جلوي در خانه‌اي در نزديكي محل حادثه شد. كنار موتورسيكلت پسر جواني ايستاده بود و كوچه را تحت نظر داشت. مرد بسيجي وقتي متوجه تخريب در ساختمان شد، بيشتر به ماجرا مشكوك شد و كوچه را تحت‌نظر گرفت تا اينكه دقايقي بعد مشاهده كرد دو پسر جوان در حالي كه تعداد زيادي لوازم در دست دارند، سراسيمه از ساختمان خارج و سوار موتورسيكلت شدند. مرد بسيجي همان لحظه فهميد كه سه پسر جوان سارق هستند و بدين ترتيب براي دستگيري آنها وارد عمل شد. سارقان با ديدن بسيجي فرار كردند، اما مرد بسيجي آنها را تعقيب كرد تا اينكه در يكي از كوچه، راننده موتورسيكلت كنترلش را از دست داد و همگي به زمين خوردند. بعد از آن بود كه مرد بسيجي با كمك همسايه‌ها  سارقان را بازداشت و به اداره پليس منتقل كرد‌.
 
مرد بسيجي هنگام تحويل سارقان به مأموران كلانتري كن گفت: وقتي متوجه انفجار شديد شدم، همراه تعداد ديگري از نيروهاي بسيجي براي كمك به منطقه آمديم. مأموران پليس و نيروهاي امدادي زيادي در محل و مشغول اطفاي حريق بودند. اهالي محل به خاطر هشدارهاي نيروهاي امدادي خانه‌هايشان را ترك كرده بودند و به همين دليل من براي حفاظت از خانه‌ها از كوچه‌ها سركشي مي‌كردم كه متوجه موتورسيكلتي كنار در خانه تخريب شده‌اي شدم كه پسر جواني در حال ديده‌باني بود. به او مشكوك شدم و او را تحت نظر گرفتم كه لحظاتي بعد همدستانش با لوازم سرقتي از خانه خارج شدند. وقتي متوجه من شدند، اقدام به فرار كردند و من هم آنها را تعقيب كردم. سارقان تمامي لوازم سرقتي كه شامل لپ‌تاپ، كفش‌هاي كتاني، لباس، پول و مقدار ديگري لوازم كوچك بود، كنار خيابان رها كردند تا من از تعقيب آنها منصرف شوم، اما من با درخواست كمك از اهالي محل آنها را تعقيب كردم تا اينكه به زمين خوردند و دستگيرشان كردم.
     
حرف‌هاي صاحبخانه
صاحبخانه هم در تحقيقات گفت: وقتي انفجار رخ داد همه اهالي محل به داخل خيابان آمدند و با هشداري كه امدادگران دادند، همه خانه‌هايشان را ترك كردند و به محل امني رفتند. پس از اين، من هم همراه اعضاي خانواده‌ام چند ساعتي را به داخل پاركي رفتيم و وقتي به خانه برگشتم، مشاهده كردم در خانه‌ام تخريب شده است و تمام وسايل داخل خانه به هم ريخته است. ابتدا فكر كردم، انفجار دومي رخ داده است و در خانه‌ام تخريب شده است، اما همسايه‌ها گفتند سه پسر جوان وسايل خانه‌ات را سرقت كرده‌اند كه از سوي مرد بسيجي دستگير شده‌اند.
     
اقرار به سرقت
يكي از سارقان گفت: ما سه نفر بچه يكي از شهرك‌هاي اطراف شهرستان پاكدشت هستيم. شب گذشته سه نفري در قهوه‌خانه‌اي در حال كشيدن قليان بوديم كه تصميم گرفتيم، روز جمعه را براي تفريح به حوالي فرحزاد در تهران برويم. تا نيمه‌هاي شب در قهوه‌خانه مانديم و پس از آن روانه تهران شديم. وقتي به اين منطقه رسيديم، ناگهان صداي انفجاري به گوشمان رسيد و دود آتش در نزديكي ما به آسمان بلند شده بود. وقتي به نزديكي آتش رفتيم، با صحنه عجيبي روبه‌رو شديم. مغازه‌ها و خانه‌هاي اطراف در اثر انفجار آسيب جدي ديده بودند. اهالي محل همه از خانه‌هايشان بيرون آمده بودند و با هشداري كه مأموران پليس و امدادگران به آنها دادند همه خانه‌هايشان را ترك كردند. در حالي كه همه حواسشان به حادثه بود ما تصميم گرفتيم به چند خانه دستبرد بزنيم و با پول‌هاي سرقتي به خوشگذراني برويم. ما فكر كرديم كه مأموران پليس سرگرم حادثه هستند و ما به راحتي مي‌توانيم نقشه‌مان را عملي كنيم. به همين دليل خانه‌اي را در نزديكي محل حادثه تخريب كرديم و وارد آنجا شديم. پس از سرقت مقداري لوازم، وقتي از خانه خارج شديم با مرد بسيجي روبه‌رو شديم كه ما را دستگير كرد.  يكي ديگر از سارقان هم گفت: ما براي تفريح و خوشگذراني روز جمعه به تهران آمديم، اما وقتي با حادثه انفجار در اين منطقه روبه‌رو شديم، احساس كرديم بهترين فرصت براي سرقت از خانه‌هاي محل است. چون اكثر اهالي محل حادثه، از ترس خانه‌هايشان را ترك كرده بودند، اما پس از سرقت بدشانسي آورديم و از سوي مرد بسيجي دستگير شديم. سارق سوم هم در بازجويي‌ها حرف‌هاي دو همدستش را تأييد كرد.  متهم به دستور قاضی عموزاده بازپرس دادسرای ناحیه 34 برای تحقیقات بیشتر دراختیار کارآگاهان اداره پلیس قرار گرفت.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن