تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821149810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست اضطراري 5 وزیر پس از نشستن غبار بر میز دولت!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نشست اضطراري 5 وزیر پس از نشستن غبار بر میز دولت!
هجوم ريزگردها به آسمان استان‌هاي غربي و جنوبي كشور كه عمدتاً منشأ خارجي و ناشي جنگ‌هاي داعشي- امريكايي در كشورهاي عربي دارند...
نویسنده : بيژن يانچشمه 


هجوم ريزگردها به آسمان استان‌هاي غربي و جنوبي كشور كه عمدتاً منشأ خارجي و ناشي جنگ‌هاي داعشي- امريكايي در كشورهاي عربي دارند نزديك به يك دهه است شهروندان اين استان‌ها را با مشكلات جدي تنفسي و پوستي روبه‌رو كرده است. در روز‌هاي اخير تشديد ريزگرد‌ها در بسياري از استان‌ها  كشور و رسيدن غبار به پايتخت سبب شده تا نشست اضطراري به منظور بررسي وضعيت پديده ريزگردها با حضور پنج وزير، پنج استاندار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و ديگر مسئولان در وزارت كشور تشكيل شود تا شايد بتوانند غبار را از چشم مردم استان‌ها  بزدايند بايد ديد كه مسئولان دولتي براي حل اين معضل و ميز غبار گرفته دولت چه خواهند كرد تا ديگر غبار در چشم مردم نرود !
با گذشت چندين سال از هجوم ريزگردها در مقاطع مختلف سال به استان‌هاي مختلف كشور و افزايش و تشديد بيماري‌ها همچنان دولت و سازمان محيط زيست به وعده‌ها براي كاهش گرد و غبار دل‌خوش كرده‌اند چراكه گفته مي‌شود كشور ايران روي كمربند گرد و خاك جهان قرار دارد و منشأ گردوخاك هم صحراهاي عربستان، شمال آفريقا و جنوب عراق است، به گونه‌اي كه مدير ملي مقابله با پديده گرد و غبار سازمان محيط زيست مي‌گويد: ‌با توجه به اينكه منشأ گرد و غبار روزهاي اخير در كشور، خارج از مرزها قرار دارد و با توجه به شرايط امنيتي كشورهاي منطقه، مردم اميدي به حل مشكل ريزگردها تا ۵۰ سال آينده نداشته باشند. ضياءالدين شعاعي با اشاره به موج جديد گرد و غبار به كشور مي‌افزايد: در برخي از استان‌ها ميزان غلظت آلاينده‌ها به 2 هزار و 600 و حتي 3 هزار هم رسيد كه حدود 20 برابر حد مجاز رسيده است.

 اين درحالي است كه به دليل شدت و افزايش گرد و غبار و رسيدن آن به پايتخت نشست اضطراري به منظور بررسي وضعيت پديده ريزگردها در استان‌هاي كشور با حضور پنج وزير، پنج استاندار، معصومه ابتكار معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و ديگر مسئولان ذي ربط كشوري صبح روز گذشته در وزارت كشور تشكيل شد تا تصميمات لازم براي مقابله با اين پديده از سوي مسئولان ذي‌ربط ارائه شود.
اين جلسه با حضور معصومه ابتكار معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست، وزراي كشور، ‌بهداشت، جهاد كشاورزي، دفاع، راه و شهرسازي و تني چند از مسئولان ذي‌ربط تشكيل شده است. در خصوص اين جلسه رئيس سازمان مديريت بحران كشور با بيان اينكه منشا حداقل 80 درصد ريزگردها در خارج از كشور است، از تأكيد رئيس‌جمهور بر حل اين موضوع و پيگيري آن از سوي وزارت امور خارجه خبر داد.
اسماعيل نجار با اشاره به اقدامات انجام شده براي مهار ريزگردها اظهار كرد: يكي از مواردي كه در اين جلسه مورد تأكيد قرار گرفت، ورود سازمان‌هاي بين‌المللي براي مهار ريزگردها در كشورهاي خارجي است. متأسفانه سه كشور عراق، سوريه و عربستان منشأ ريزگردهايي هستند كه وارد كشور ما مي‌شوند كه هركدام از اين كشورها مشكلات خاص خود را دارند و كشور عربستان نيز اهتمام جدي در مقابله با ريزگردها ندارد.
   
توپ ريزگرد‌هاي خارجي در زمين وزارت خارجه
به گفته نجار، كانون ريزگردهايي كه از كشور عراق به سمت ايران مي‌آيند، عمدتاً جزو مناطقي است كه تحت اشغال داعش است. از اين رو طبيعي است كه اين كشور موضوع امنيت را اولويت اول خود قرار داده و چندان فرصتي براي رسيدگي به مهار ريزگردها نداشته باشد. به همين دليل تصميم بر اين شد كه با پيگيري‌هاي وزارت امور خارجه و همراهي سازمان‌هاي بين‌المللي براي مهار ريزگردها تلاش شود.
  
هواي تهران در «شرايط ناسالم» قرار گرفت
 محمد رستگاري، معاون پايش و نظارت اداره‌كل محيط زيست استان تهران به گرد و غبار روزهاي اخير استان‌هاي غربي و جنوب‌غربي كشور اشاره كرد و گفت: متأسفانه اين گرد و غبار تهران را نيز تحت تأثير قرار داده و كيفيت هوا براي گروه‌هاي حساس در شرايط «ناسالم» است.
   
نمايندگان جنوبي و غربي مجلس در صف معترضان
 همچنين تعدادي از نمايندگان استان‌هاي غربي و جنوبي كشور انتقاد كردند كه دولت تاكنون هيچ برنامه‌اي در جهت رفع گردوغبار به ويژه ريزگردها ارائه نداده است.
 عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در مجلس دهم نيز با انتقاد از بحران آلودگي هواي كرمانشاه بر اثر افزايش ريزگردها گفت: تاكنون اقدام عملي مناسب و مؤثري از سوي مسئولان ذي‌ربط براي مديريت اين پديده صورت نگرفته و هيچ مسئولي در اين زمينه پاسخگو نبوده است. همچنين غلامرضا شرفي، نماينده مردم آبادان در مجلس نيز با بحراني خواندن وضعيت هواي خوزستان به دليل افزايش ريزگردها تأكيد كرد: اين موضوع مي‌تواند ناشي از بي‌توجهي مسئولان يا در اولويت قرار ندادن اين مسئله باشد.
 تشديد اين ريزگرد‌ها در حالي صورت گرفته است كه بنابر اخبار منتشر شده رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست براي ارائه گزارش عملكرد خود طي نامه‌اي از رئيس مجلس وقت خواسته است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن