تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815542774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«ايستاده در غبار» و اكسير قهرمان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «ايستاده در غبار» و اكسير قهرمان
«ايستاده در غبار» شرح حال و زندگي يكي از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس يعني احمد متوسليان است كه تاكنون حرف‌ها و خاطرات بسياري از او نقل شده و اينك بر پرده سينما شاهد جان گرفتن اين خاطرات و زندگي مي‌باشيم.
نویسنده : محمد ديندار 
وراي تكنيك فيلم سينمايي «ايستاده در غبار» كه تاكنون نمونه‌اي براي آن مثال‌زده نشده و فيلم را بين مرز مستند و داستاني نگه داشته و خلسه‌اي خاص از اين جهت به تماشاگر مي‌بخشد، عامل اصلي و مهم ديگري كه باعث مقبوليت فيلم مي‌شود، وجود يك قهرمان با تمام وجوه انساني است؛ يعني انساني كه در عين شجاعت گاهي بدجوري هم عصباني مي‌شود و در عين تدبير، گاهي اشتباهاتي هم دارد كه بابت آنها عذرخواهي مي‌كند؛ قهرماني كه باعث حس همذات‌پنداري در مخاطبان شده و او را نه به عنوان يك ابرقهرمان دست‌نيافتني و فانتزي، بلكه به عنوان قهرماني از جنس مردم و قابل لمس باور مي‌كنند. وجود يك قهرمان تمام عيار براي فيلمي همچون «ايستاده در غبار» آن هم در سينمايي كه مدت‌هاست با قهرمانان خود قهر كرده، مانند اكسيري است كه به اين اثر روح و قدرت مي‌بخشد.  فيلم از كارگرداني، بازيگري، طراحي صحنه و موسيقي قابل تحسيني برخوردار است، با اين حال از بخشي از فرازهاي مهم زندگي احمد متوسليان كمي با عجله مي‌گذرد، مانند نقش اين فرمانده دلاور در جريان عمليات بيت‌المقدس كه نياز به پرداخت بيشتري به آن در طول فيلم احساس مي‌شود.

در هر حال «ايستاده در غبار» يك اتفاق بزرگ در سينماي ايران محسوب مي‌شود و افزون بر آن نشان مي‌دهد كه سينماي جهان كماكان اين قابليت را دارد كه سبك‌هايي نو را عرضه كند و تنها به سبك‌هاي تعريف شده و گاه كليشه‌اي بسنده نكند.  با تماشاي «ايستاده در غبار» معلوم مي‌شود كه تهيه‌كننده آن يعني حبيب والي‌نژاد براي شكل‌گيري اين اثر هيچ چيزي كم نگذاشته و هر آنچه را كه بايد براي بهتر شدن فيلم فراهم كرده  است، اين در حالي است كه تعداد قابل توجهي از فيلم‌هاي سينماي ايران در بخش‌هاي دولتي و خصوصي به‌خاطر بسته عمل كردن تهيه‌كنندگان دچار آسيب مي‌شوند. كلام آخر اينكه نمي‌شود شما علاقه‌مند و عاشق سينما و كشورتان باشيد و دلتان براي ديدن يك فيلم خوب تنگ شده باشد، اما «ايستاده در غبار» را نبينيد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن