تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819281634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت به ايران براي مشاهده واقعيت انديشه شيعه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دعوت به ايران براي مشاهده واقعيت انديشه شيعه
نمايش چهره‌اي افراطي و غيرمنطقي از تشيع در برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي، آيت‌الله مكارم شيرازي را به ارسال پيامي خطاب به مجلس العلماي كشور اندونزي وا داشته است.
نویسنده : سميرا سروش 


نمايش چهره‌اي افراطي و غيرمنطقي از تشيع در برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي، آيت‌الله مكارم شيرازي را به ارسال پيامي خطاب به مجلس العلماي كشور اندونزي وا داشته است. اين شبكه‌هاي ماهواره‌اي كه به مبلغ تشيع انگليسي شهرت دارند، سال‌ها است كه به مخدوش كردن تصوير اسلام مشغول هستند.

امروزه رسانه‌ها نقش مهمي در شناساندن مكاتب زنده و پوياي بشري به جهانيان دارند. حالا چندسالي از ظهور شبكه‌هاي ماهواره‌اي تفرقه‌افكن مي‌گذرد؛ شبكه‌هايي كه در راستاي ايجاد اختلافات مذهبي و تشديد تفرقه در جهان اسلام و تخريب وجهه تشيع فعاليت مي‌كنند و تقريباً دو سال پيش و با اقدامات اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) تعدادي از دفاتر آنها در چند استان كشور شناسايي و تعطيل شد. با اين حال هنوز كه هنوز است اين شبكه‌هاي ماهواره‌اي تفرقه‌افكن به طور كامل ريشه‌كن نشده‌اند و تصوير مخربي كه از تشيع به نمايش مي‌گذارند، نگرش مسلمانان اهل تسنن را نسبت به اهل شيعه تحت‌تأثير قرار مي‌دهد. فعاليت اين شبكه‌ها معمولاً جزو نگراني‌هاي علماي كشورمان است، از جمله آيت‌الله مكارم شيرازي كه به تازگي پيامي را خطاب به مجلس‌العلماي اندونزي ارسال كرده‌اند. ظاهراً معاون بين‌الملل حوزه‌هاي علميه در سفر به كشور اندونزي، پيام آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي را به مجلس العلماي اين كشور ابلاغ كرده است. حجت‌الاسلام محمدحسن زماني، معاون بين‌الملل حوزه‌هاي علميه در سفر به كشور اندونزي با تني چند از شخصيت‌هاي ديني و فرهنگي آن ديار ديدار و گفت‌و‌گو كرده است، اما مهم‌ترين برنامه معاون بين‌الملل حوزه به اندونزي، ابلاغ پيام آيت‌الله مكارم شيرازي از مراجع قم به مجلس العلماي اندونزي بوده است.

به گفته حجت‌الاسلام زماني، آيت‌الله مكارم شيرازي نامه‌اي محبت‌آميز به رئيس مجلس العلما نوشتند و ضمن تبيين مواضع اصيل مذهب تشيع و تبري از رفتارهاي تند و غيرمنطقي برخي كانال‌هاي ماهواره‌اي مدعيان تشيع، سيماي عقلاني و قرآني اهل بيت را توضيح دادند و در پايان ايشان و ديگر علماي اندونزي را براي سفر به ايران و مشاهده واقعيت انديشه تشيع و تعامل مثبت شيعه و اهل سنت در ايران دعوت كردند.

اين نگراني و دغدغه‌مندي آيت‌الله مكارم شيرازي نسبت به فعاليت‌هاي غيرمنطقي و تند برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي در حالي است كه چندي پيش رسانه‌ها از صدور مجوز فعاليت شبكه ماهواره‌اي ولايت زير نظر آيت‌الله مكارم شيرازي خبر دادند تا جايي كه به نظر مي‌رسد، اين شبكه جبران تأثيرات مخرب شبكه‌هاي ماهواره‌اي تفرقه‌افكن را مدنظر داشته باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن