تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798597080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلیل تمام قد هنرمندان از «ایستاده در غبار»/ مردم بهترین مبلغ برای فروش فیلم‌ها هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تجلیل تمام قد هنرمندان از «ایستاده در غبار»/ مردم بهترین مبلغ برای فروش فیلم‌ها هستند
مقوله جنگ و دفاع مقدس از ارزشمندترین اتفاقاتی است که سالها به عناوین مختلف سوژه‌های حوزه فرهنگ و هنر این مرز و بوم و دیگر حوزه‌ها قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقوله جنگ و دفاع مقدس از ارزشمندترین اتفاقاتی است که سالها به عناوین مختلف سوژه‌های حوزه فرهنگ و هنر این مرز و بوم و دیگر حوزه‌ها قرار گرفته و باعث افتخار ماست تا بتوانیم نام افراد و اتفاقاتی را زنده نگه داریم که برای آسایش و آرامش ما از جان مایه گذاشتند.


سینمای ایران سالهاست به عنوان جایگاه نشان دادن رشادت‌ها، گذشت‌های دفاع مقدس ما فعالیت داشته و در کل خروجی‌های خوبی را به معرض نمایش قرار داده است.


البته تمام فیلم های تولیدی در این بخش از کیفیت بالایی برخوردار نبودند که بحث و بررسی این موضوع جایگاه دیگری را طلب می کند اما در کل توانستند حق مطلب را ادا کنند. یکی از آثار سینمایی که به تازگی ساخته و اکران شد، فیلم «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمد حسین مهدویان جوان خوش فکر سینماست که توانست با به کار بردن فرم و محتوایی متفاوت در ساخت این فیلم، اثری متفاوت و به معنای واقعی را عرضه کند. به نحوی که نظرات و نقدهای مثبت فراوانی را از جانب اهالی خاص و عام به دنبال داشت.


در این گزارش به سراغ تعدادی از سینماگران رفتیم و نظرات آن ها را خواستار شدیم.


حبیب والی‌نژاد تهیه کننده سینما و فیلم «ایستاده در غبار» در گفتگو در خصوص حرف اصلی این فیلم گفت: تلاش و هدف من از ساخت این کار این بود که در ابتدا سعی کنم خودم مانند حاج احمد باشم و به این باور برسم که می‌توان به جامعه کمک کرد. از طرفی جامعه امروز نیاز دارد حاج احمدها را بیشتر بشناسد تا بتوان گره از بسیاری کارها باز کرد.


وی افزود: این فیلم به لحاظ فرم و محتوا می‌تواند نقطه عطفی را در سینمای دفاع مقدس ایران ایجاد کند. البته موضوعات بسیاری راجع به جنگ داریم که با سبک و ساختار مناسب می‌توانیم تاریخ انقلاب را نشان دهیم که همه اینها می‌توانند الگوهای خوبی برای جامعه باشد.


وی ادامه داد: «ایستاده در غبار»ها می‌توانند برداشتی از شخصیت‌های دفاع مقدس ما برای تاریخ و آینده در ایران و حتی خارج از مرزهای ما باشد.


والی‌نژاد در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما احساس کردیم فیلمی مردمی می‌سازیم، فیلمی که باید در دل مردم جا بگیرد. پس این نمونه آثار با این رویکرد نیاز به تبلیغات ماهواره‌ای ندارند؛ چون خود مردم بهترین مبلغ خواهند بود. در نتیجه فیلم راه خودش را به خوبی پیدا خواهد کرد.




الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص کیفیت فیلم «ایستاده در غبار» گفت: ساختار این فیلم بسیار خوب و روایت واقعی از جنگ است. از لحاظ فرم و محتوا می‌تواند تحولی در سینمای دفاع مقدس ما ایجاد کند.


وی افزود: راهی که مهدویان پیش گرفته، مسیری است که حاتمی‌کیاها از آن عبور کردند و چقدر قشنگ است جایگاه سینمای جنگ ما به خاطر حرمتی که دارد، حفظ  شود. امیدوارم  به دیگر چهره‌های جوان به همین اندازه احترام گذاشته شود و به آنها اعتماد کنند تا شاهد ساخت فیلم‌های خوبی از این دست باشیم.


این بازیگر عنوان کرد: هر کشوری نماینده و نمادی دارد. نماد دفاع مقدس کشور ما زبانزد دیگر کشورهااست. چنانچه به نام تک‌تک شهیدانی که کوچه‌هایمان را به نام آنها مزین کردیم، می‌توان فیلم ساخت؛ به علاوه جانبازان، خانواده‌ها و همسران آن‌ها که به نظرم قصه‌های احساسی مقاوم و قدرتمندی از دلشان بیرون می‌آید. همیشه سعی کردم پسرم ارسطو را به دیدن چنین فیلم‌هایی ببرم تا حماسه جنگ برای او نگه دارد.


بازیگر «آوای باران» اضافه کرد: ساخت فیلم‌هایی مانند «ایستاده در غبار» می‌تواند به جذب جوان‌ها به سمت سینماها و باورهایشان کمک کند. امیدوارم فیلم‌ها آنقدر از لحاظ فیلمنامه، تکنیکال و بازیگری در سطح بالایی ساخته شود تا بتوان شاهد جذب مخاطب و ساخت هر چه بیشتر این نمونه آثار باشیم.


چرخنده در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص هدف ماهواره‌ها از پخش تیزرهای فیلم‌های سینمایی ایرانی خاطرنشان کرد: به هر حال این حرکت قبیح است و بهترین چیزی که می‌توانم بگویم این است که می‌خواهند افتخارات ما را به نام خودشان بزنند.




بهروز افخمی کارگردان سینما در خصوص حضور فیلم‌هایی مانند «ایستاده در غبار» به عنوان نماینده ایران در جشنواره‌های خارجی گفت: حضور چنین فیلم‌هایی به برخورد سیاسی جشنواره‌ها بستگی دارد که معمولا جشنواره‌های اروپایی، سیاسی برخورد می‌کنند و ممکن است به خاطر این موضع‌گیری فیلم را نپذیرند و یا سعی بر مطرح نکردنش داشته باشند.


این کارگردان در مورد کیفیت «ایستاده در غبار» عنوان کرد: فیلم خوبی است و برای من که حتی سومین بار است آن را می‌بینیم، خسته‌کننده نیست. به لحاظ فرم و محتوا نیز قبلا در سریال «آخرین روزهای زمستان» این شیوه انجام شده بود و می‌توان گفت به پختگی رسیده. چنانچه برای مهدویان کار تازه‌ای نیست اما برای یک فیلم سینمایی تازگی دارد.


افخمی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص استقبال از این اثر خاطرنشان کرد: یکی از فیلم‌های جنگی جذاب است که فکر می‌کنم تماشاچی‌های فراوانی را به سمت خود بکشاند.












۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن