تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805124768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای علیرضا قربانی در کنسرتی عجیب!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: اجرای علیرضا قربانی در کنسرتی عجیب!
چند شبی می‌شود که علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی در تالار وحدت‌ مهمان آوازعلیرضا قربانی و شنونده‌ی آثاری به آهنگسازی مهیار علیزاده هستند. اجرایی که هنرمندان در آن تلاش کرده‌اند، کاری متفاوت نسبت به اجراهای متداول ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، علیرضا قربانی شامگاه 28 خردادماه، آخرین اجرای بهاری «دخت پری‌وار» را در تالار وحدت روی صحنه برد. این در حالی بود که این اجرا توسط رضا موسوی کارگردانی شده بود تا اجرای این هنرمند حال و هوای متفاوتی داشته باشد.

قربانی در این اجرا علاوه بر قطعات آلبوم «دخت پری‌وار» قطعاتی را نیز از آلبوم پرطرفدار «حریق خزان» اجرا کرد.

کنسرت، با قطعه‌‌ی «پرده‌نشین» آغاز شد و نحوه‌ی کارگردانی طوری بود که مخاطب نه خواننده و نه نوازندگان را روی صحنه نمی‌دید و صرفا افکت‌های تصویری رابط مخاطب و موسیقی زنده بودند.

قطعه‌ی «آخرین جرعه جام» نیز در حالی اجرا شد که فقط علیرضا قربانی از پس پرده‌ای آواز می‌خواند و باز هم نوازنده‌ای روی صحنه نبود. این در حالی است که بسیاری از مخاطبان به کنسرت می‌آیند تا با هنر نوازندگان مواجه شوند و بتوانند شیوه‌ی ساز زدن آن‌ها را روی صحنه ببیند؛ اما رضا موسوی با این نحوه‌ی کارگردانی در بخش زیادی از این کنسرت، مخاطب را از دیدن با نوازنده محروم کرد و بیشتر به‌دنبال جلب کردن توجه نسبت به خواننده بود.

این موضوع حتی در نورپردازی‌ها هم دیده می‌شد، به‌گونه‌ای که نوازنده باید در تاریکی ساز می‌زد و نورپردازی فقط متوجه خواننده بود. مثلا در یک قطعه‌ی ساز و آواز، سامان صمیمی در گوشه‌ای از صحنه کمانچه می‌زد، بدون این‌که مخاطب با ساز او ارتباط بصری برقرار کند و تمام نورپردازی‌ها در ساز و آواز روی چهره‌ی علیرضا قربانی متمرکز شده بود.

شیوه کارگردانی این کنسرت، مخاطب را به یاد برخورد صداوسیما با موسیقی می‌انداخت که با تمرکز بر خواننده، از نمایش دادن ساز اجتناب می‌کند. این نحوه‌ی اجرا باعث شده بود، حس تماشای یک اجرای زنده تا حد زیادی از مخاطب حاضر در سالن گرفته شود و این موضوع کمی عجیب به‌نظر می‌رسید.

با این حال، نحوه‌ی اجرای قربانی تفاوتی با سایر اجراهای زنده‌اش نداشت و قطعاتش را یکی پس از دیگری برای مخاطبان اجرا کرد.

او در بخشی از این کنسرت نیز گفت: زبانم قاصر است از این‌که مراتب خوشحالی و خوشبختی‌ام را ابراز کنم. فقط برای این روی صحنه صحبت می‌کنم تا شما بدانید افراد زیادی برای این اجرا زحمت کشیده‌اند تا ما بتوانیم کاری متفاوت به شما ارائه دهیم. من هم از همه‌ی این دوستان سپاسگزارم.

قربانی درباره‌ی اجراهایش در این چند شب در تالار وحدت اظهار کرد: ما در شب‌های ماه مبارک رمضان این اجرا را روی صحنه بردیم و شاید برخی از شما به‌خاطر این موضوع به سختی و زحمت افتاده باشید؛ اما دلیلش این بود که می‌خواستیم حداقل اجرای موسیقی جدی را در این ایام رواج دهیم.

این هنرمند در پایان صحبت‌هایش از همکاری دفتر موسیقی وزارت ارشاد و بنیاد رودکی هم قدردانی کرد.

بخش دوم کنسرت، با حضور یک پرفومر روی صحنه همراه بود؛ سروش کریمی هنگام اجرای قطعات موسیقی، حرکاتی نمایشی را روی صحنه اجرا کرد.

«ارغوان» آخرین قطعه‌ای بود که در میان تشویق‌های پیاپی مخاطبان اجرا شد و قربانی با تشویق مخاطبان، قطعه‌ی «مدار صفر درجه» را به‌عنوان بیز کنسرت اجرا کرد.

میثم مروستی، کنسرت‌مایستر اجرا بود و نیلوفر محبی (ویلن)، پریسا پیرزاده (ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، فرشید پاتینیان (کنترباس)، سایوری شفیعی (کلارینت)، حسام صدفی‌نژاد (ابوا)، میلاد عباسی (هورن)، امیر دارابی (پیانو)، آرین کشیشی (گیتارباس)، همایون نصیری (پرکاشن)، پیمان حاتمی (سازهای الکترونیک)، رکسانا صرافی، مهدیه صفدری و بهرخ شورورزی (همخوان) در این اجرا روی صحنه رفتند.


تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 18 June 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن