تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798375138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطره بازی به بهانه پخش مجدد یک سریال/ بازیگران «نبردی ديگر» از آن دوران گفتند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: خاطره بازی به بهانه پخش مجدد یک سریال/ بازیگران «نبردی ديگر» از آن دوران گفتند
سریالی خاطره انگیز که تنها پاداش آن لبخند و قطره اشک مادران شهدا و اسراء بود.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ بين ايران و عراق يكي از موضوعاتي است كه كمابيش در آثار گوناگون تلويزيوني و سينمايي در مقاطع محتلف زماني به آن پرداخته شده است،اما شيوه پرداخت به اين واقعه در برخي از كارها متفاوت تر از بقيه است و موجب ماندگاري آن كار شده؛ طوري كه حتي تكرار آن هم يادآور خاطرات خوبمان مي شود.

يكي از اين مجموعه ها كه در حال حاضر از شبكه آي فيلم باز پخش ميشود سريال «نبردي ديگر» است كه اولين بار در سال 73 پخش شد.

مجموعه‌اي كه در آن زندگي اسراي ايراني و رخداد هاي آن موقع در اردوگاهي در عراق به تصوير كشيده شده . اکبر سنگی، شاهد احمدلو و قاسم زارع  از هنرمنداني هستند كه با بازي در اين سريال اثري ماندگار را از خود به جای گذاشتند، كاري كه هركدام از اين افراد درباره اش همچنان حرف ها دارند.

ما هم به بهانه بازپخش اين سریال بر آن شديم تا خاطره بازي با برخي از بازيگران آن داشته باشيم، گفتگویی صميمي كه در ادامه ميخوانيد:
 
**اکبر سنگی: فکر می‌کردند من افسر اسیر عراقی هستم که این نقش را بازی میکنم
اکبر سنگی بازیگر نقش سرگرد مشعل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انتخاب خود برای این سریال گفت: انتخاب من به نظر آقای عبدالله باکیده بود. علی سبزواری دستیار کارگردان که در حال حاضر خود کارگردان شده است با من تماس گرفتند تا به دفتر کار آنها بروم بعد از مذاکرات اولیه و خواندن فیلمنامه قرار بود نقش دیگری را بازی کنم اما با صحبت هایی که داشتیم نقش سرگرد مشعل به من پیشنهاد شد. 

وی افزود: بعد از تست گریم و کارهای اولیه پیش تولید انجام شد. البته  حضور در سریال «نبردی دیگر» برای من بسیار انتخاب خوبی بود چراکه کار بسیار زیبایی بود و میتوانم بگویم بهترین کار من در عرصه بازیگری همین سریال بود. در آن سال‌ها سریال‌هایی همچون «سربداران»، «کوچک جنگلی»، «امام علی (ع)» و تئاتر انجام داده بودم اما مردم با این مجموعه من را شناختند. از طرفی کارگردان آقای عبدالله باکیده شناخت خوبی از جنگ، رزمنده و آزاده داشتند.

سنگی در خصوص استقبال مردم از این سریال اظهار داشت: بعد از پخش سریال عکس العمل‌های عجیب و غریبی داشتم. گروهی که با من آشنایی نداشتند فکر میکردند من نظامی هستم اما من سربازی نرفتم و معاف شدم یا اینکه میگفتند من یکی از افسران اسیر عراقی در ایران هستم که این نقش را بازی میکنم. با وجود اینکه سریال‌های زیادی بازی کرده بودم اما مردم شناختی از من نداشتند. خاطره جالب من از آن سال‌ها این است که مردم با دیدن سریال بیشتر من را نفرین می‌کردند و اکثر آنها زمان دیدن من حلالیت میخواستند.


خاطره بازی با پخش مجدد یک سریال



وی عنوان کرد: در حال حاضر که سریال مجدد بعد از بیست سال پخش می‌شود میتوانم بگویم این اتفاق چند بار افتاده است و برای ساخت مجموعه زحمات زیادی کشیده شد اما هیچ وقت نگاه ویژه‌ای به سریال نشد.

سنگی ادامه داد: ما در بیابان کار کردیم. در سرمای طاقت فرسا گرده آوج که حتی گازوئیلی که برای ژنراتور برق استفاده میکردیم، یخ میزد. به هر حال هر کسی کاری را انتخاب می‌کند، من هم به این کار افتخار میکنم. در اصل باید بگویم می‌دانستم چکار می‌کنم. امروز با پخش مجدد سریال خاطرات بیست سال پیش برایم مرور شد.
 
بازیگر سریال «کوچک جنگی» تصریح کرد: صحنه‌ای در شهرک سینمایی دفاع مقدس داشتیم. حتی زمانی که تانک سواران حمله می‌کردند و در همان صحنه صورت من میسوزد را به یاد دارم.  آقای باکیده یک چفیه به گردن داشت و با پای برهنه در گرمای تابستان جلوی تانک‌ها حرکت می‌کرد. «نبردی دیگر» سریالی نبود که روی صندلی کارگردانی بنشینی و کار کنی، ایشان زحمت بسیاری کشیدند.
 
سنگی خاطر نشان کرد: به هر حال پاداش زحمات بچه‌ها لبخند و قطره اشک‌های مادر شهدا و اسرا بود که نصیب آنها شد چرا که به بازیگران بعد این سریال پیشنهاد کار داده نشد چون دلیل آنها این بود که شما بازیگران سریال جنگی هستید.
 
**شاهد احمدلو:یونس نوجوانی که در اسارت به مرد تبدیل شد
شاهد احمدلو بازیگر نقش یونس رزمنده بسیجی سریال «نبردی دیگر» هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حضور خود در این سریال گفت: قبل از این سریال فیلم‌هایی برای آقای کیمیایی بازی کردم اما در این سریال برای اولین بار در مجموعه‌ای تلویزیونی به عنوان بازیگر حضور داشتم. 

وی ادامه داد: زمانی که فیلمنامه به من پیشنهاد شد علاقه به شخصیت، کارگردان و فیلم هایی که ساخته بودند از جمله فیلم «پوتین» باعث شد این نقش را قبول کنم. نقش خوبی به من پیشنهاد شده بود که در ستایش از حافظان رزمندگان و بسیجیان کشور ساخته شد وظیفه خود می دانستم که حداقل در قالب یک بسیجی و آزاده در ارتباط با طیف وسیعی از مخاطب این نقش را بپذیرم.
 
وی در خصوص نقش خود عنوان کرد: نقش رزمنده نوجوانی به نام یونس را بازی میکردم که در واقع دچار تردید و ترس است و شجاعت لازم برای بقا در میدان جنگ را ندارد و حالا این شخصیت اسیر عراقی‌ها می‌شود و در اردوگاه‌های عراقی زندگی می‌کند. همین اتفاق باعث تحول در وجود یونس می‌شود تا اینکه به شناخت و ایمان لازم برسد و باعث می‌شود این نوجوان به بلوغ برسد، مرد شود.


خاطره بازی با پخش مجدد یک سریال



کارگردان «خوب، بد، زشت» اظهار داشت: کارهای قبلی آقای باکیده و تجربه ایشان را در همذات پنداری با تماشاچی به ما کمک میکرد تا راه آسانی را طی کنیم. بازیگرانی که نقش اسرا و آزاده بازی را میکردند، تجربه جنگ را داشتند و خاطرات واقعی زمان اسیری را به ما تعریف میکردند تا هر چه بهتر به نقش نزدیک شویم. 

وی با اشاره به خاطرات زمان ساخت سریال بیان کرد: الان که مرور میکنم خاطرات بسیاری از سریال به یادم می‌آید. صحنه‌های شکنجه که ما آویزان شده بودیم به دلیل قرار گرفتن در فضای واقعی محیط و علاقه بازیگران و اصرار کارگردان همگی به صورت واقعی تصویربرداری شد. از طرفی بازیگران هم این مسئله را با عشق پذیرفتند.
 
وی ادامه داد: کمتر شاهد مسائل نمایشی بودیم و واقع گرایی این سریال برای مخاطب تاثیر بسیاری داشت چون با عشق ساخته شد. به اعتقادات ما نزدیک بود و ارتباط بسیار با مخاطب برقرار کرد چراکه نشان از موفقیت همه عوامل مجموعه بود. از آنجایی که اولین سریالی بود که در رابطه با دفاع مقدس ساخته شد؛ با استقبال همراه بود.
 
کارگردان «سه دونگ سه دونگ» در خصوص اتفاقات بعد از سریال اظهار داشت: یادم است آن زمان شخصیت اصلی داستان حاج رسول رستگاری اسمش همه جا بود. حتی برای وی لطیفه، ضرب المثل و مثال‌هایی که در حال حاضر در فضای مجازی بیشتر شده است، در آن سال‌ها برای سریال اتفاق افتاد، زمانی که ماهواره، نشریه و شبکه‌های تلویزیونی بیشتری وجود نداشت. حتی هنوز من را به اسم یونس حاج رستگاری یا «نبردی دیگر» می شناسند.

وی افزود: بعد از این سریال، بازیگری را دنبال کردم و تولید این سریال مصادف شد با اولین فیلم کوتاهی که من به نام «سیاهی لشکر» ساختم و در جشنواره سروش رتبه اول را دریافت کرد.
 
احمدلو خاطر نشان کرد: مهمترین نکته پایانی این است که این سریال یک مجموعه ارزشی است که آدم‌های ارزشی آن را ساختند. علاوه بر کارگردان، بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند در حال حاضر به گوشه تنهایی کشیده شده‌اند. باید قدر این ارزش‌ها را بدانیم و یادی کنیم از آدم‌هایی که این مجموعه را با عشق ساختند.
 
**قاسم زارع:گره‌های قصه با استقبال مردم مواجه شد 
قاسم زارع بازیگر نقش معاون افسر عراقی در گفتگو با خبرنگار ما به بهانه باز پخش سریال «نبردی دیگر» در خصوص این سریال گفت: سریال «نبردی دیگر» برای سال‌های خیلی دور است و قرار بود در لوکیشنی بین استان قزوین و همدان به نام آوج در تابستان تصویربرداری انجام شود اما به دلایلی کار تا زمستان ادامه پیدا کرد. 

وی ادامه داد: سختی‌های بسیاری داشتیم، حتی خود عبدالله باکیده به عنوان کارگردان سریال متحمل این سختی‌ها شد.

بازیگر «اخراجی‌ها» درباره استقبال مردم از این سریال عنوان کرد: به هر حال گره‌های قصه‌ای سریال، همچنین شخصیتی که عراقی‌ها به دنبال آن بودند، باعث شد تماشاچی داستان را دنبال کند و این سریال در آن سال‌ها با استقبال خوبی مواجه شد. 


خاطره بازی با پخش مجدد یک سریال



وی در خصوص نقش خود اظهار داشت: در نقش معاون یکی از افسران عراقی با حسین خانی بیک همبازی بودم. کاراکتری دوگانه که با ایرانی‌ها  ارتباط داشت و برایم از جذابیت خاصی برخوردار بود. این نقش جزو کارهای اول من است و در آن زمان تنها تجریه تئاتر داشتم وخ ود عبدالله باکیده همه ما را برای شناخت بهتر نقش راهنمایی می‌کرد. 

زارع خاطر نشان کرد: آن زمان دو شبکه بیشتر نداشتیم و شاهد سریال‌های کمتری بودیم اما این سریال با داستان پردازی خوب برای مردم جذاب بود و به موفقیت رسید.
 

گزارش از الهام قبادی







۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن