تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804417643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد پور احمد از قومیت زدایی در سینما - پایگاه خبری تحلیلی 55 آنلاین


واضح آرشیو وب فارسی:55 آنلاین: کیومرث پوراحمد، کارگردان شناخته شده سینما، در نشست ٢٤ خرداد مدرسه ملی سینما با عنوان «ملاحظات مفهومی بازنمایی اقوام در سینمای داستانی ایران: پژوهشی در نشانه شناسی فرهنگی» به بیان تجربیات خود در فیلم های سینمایی در رسیدن به لهجه درست اقوام ایرانی پرداخت.55آنلاین: کیومرث پوراحمد، کارگردان شناخته شده سینما، در نشست ٢٤ خرداد مدرسه ملی سینما با عنوان «ملاحظات مفهومی بازنمایی اقوام در سینمای داستانی ایران: پژوهشی در نشانه شناسی فرهنگی» به بیان تجربیات خود در فیلم های سینمایی در رسیدن به لهجه درست اقوام ایرانی پرداخت. این عضو دپارتمان کارگردانی مدرسه ملی سینما ضمن بیان خاطره ای درباره محل تولد خود در نجف آباد اصفهان گفت: «اهمیت لهجه از کودکی برای من شکل گرفت؛ زمانی که بزرگ شدم و راه خودم را در سینما شناختم، تمایل به ساختن آثاری با لهجه گوناگون پیدا کردم و چنانچه مطلع هستید، چندین پروژه با این رویکرد ساختم. نکته مهم به زمان ورود کارخانه ذوب آهن به اصفهان برمی گردد که با خود هزاران کارگر و تکنیسین وارد کرد که عینا شاهد کم رنگ ترشدن لهجه اصفهانی بودم. از طرفی ورود وسایل ارتباط جمعی مزید بر علت شد تا لهجه اصفهانی رقیق تر شود؛ به این دلیل سعی کردم لهجه اصفهانی را در آثارم بگنجانم تا ماندگار شود. البته من لهجه های مختلف زیادی را در فیلم هایم کار کرده ام». این کارگردان اذعان کرد با ساخت سریال «قصه های مجید» که برای اولین بار لهجه اصفهانی را در یک فضای جدی نمایشی وارد کرده، با اشاره به تغییرات فضای سینما در دهه های قبل تا امروز توضیح داد: «در دوران آقای بهشتی، فضای سینما کارگردان سالاری بود و ما تعیین می کردیم چه فیلم هایی ساخته شود. هر فیلم سازی براساس قومیت های مختلف آثاری را تولید می کرد و تنوعی از آثار می دیدیم. اما این موضوع به تدریج کم رنگ شد و سینما دست افرادی افتاد که از تنوع فیلم ها کاستند و افرادی مانند ناصر غلامرضایی، وحید موسائیان و... که درباره لُرها فیلم می ساختند، به مرور فید شدند. متأسفانه سینما به دست افرادی افتاد که هیچ چیزی برایشان مهم نیست. برای این افراد، قومیت، لهجه و پرداختن به قصه های متنوع و در کل فعالیت حرفه ای در سینما شوخی است و فقط یاد گرفته اند از ستاره ها برای فروش فیلم ها استفاده کنند و باعث شدند سینمای مستقل به تنگنا برخورد کند و حمایت نشود». دکتر روح الله حسینی، مدیر مدرسه ملی سینمای ایران، نیز عنوان کرد: «از استادان دانشگاه هنر، دانشگاه تهران و افراد آکادمیک در حوزه سینما که با مقوله پژوهش سینمایی در ارتباط هستند، تقاضا دارم به نفس همکاری سازمان سینمایی و دانشگاه تهران و مدرسه ملی سینمای ایران توجه و مدرسه را در امر پژوهش یاری کنند. مدرسه ملی سینما در کنار بخش آموزش که مناسبات و تحلیل های مخصوص خودش را می طلبد، مأموریت مهمی برای خود قائل است و آن هم بدل شدن به نقطه اتصال و وصل بین حوزه اندیشه و نظر با حوزه اجرا و عمل است». منبع: شرق


چهارشنبه ، ۲۶خرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: 55 آنلاین]
[مشاهده در: www.55online.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن