تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819221015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین دلیل لغو کنسرت‌های موسیقی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
مهمترین دلیل لغو کنسرت‌های موسیقی




دلایل بسیاری ممکن است موجب لغو کنسرت در آخرین ساعات باقی مانده به اجرای آن شوند. اعتراض های برخی مردم، ممنوع الکاری،عدم صدور مجوز از اداره اماکن، نوازندگی زنان، عدم تفکیک جنسیتی، ایجاد کمپین اعتراضی، عزای عمومی و فوت یکی از نمایندگان مجلس برخی از دلایلی هستند که مانع از اجرای کنسرت از سوی گروه های موسیقی شده اند.





روزنامه هفت صبح: دلایل بسیاری ممکن است موجب لغو کنسرت در آخرین ساعات باقی مانده به اجرای آن شوند. اعتراض های برخی مردم، ممنوع الکاری،عدم صدور مجوز از اداره اماکن، نوازندگی زنان، عدم تفکیک جنسیتی، ایجاد کمپین اعتراضی، عزای عمومی و فوت یکی از نمایندگان مجلس برخی از دلایلی هستند که مانع از اجرای کنسرت از سوی گروه های موسیقی شده اند.


مهمترین دلیل لغو کنسرت‌های موسیقی در دو سال اخیر چه بوده؟



– دستور دادستانی و برخورد اماکن بیشترین دلیل لغو کنسرت در دو سال اخیر است. به همین دلیل وزیر فرهنگ تا به حال چندین جلسه با وزیر کشور داشته و نامه نگاری‌هایی با رئیس قوه قضاییه انجام داده است تا شاید این مشکل یک بار برای همیشه رفع شود.

– در این میان حرف‌های وزیر ارشاد به نوعی مشخص کننده موضع رسمی این نهاد فرهنگی کشور است.علی جنتی در پاسخ به لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور گفت:« علت لغو کنسرت کلهر دخالتهایی است که دادستانی می کند و آنها با تشخیص خودشان اقداماتی را انجام می دهند. » جنتی در این باره گفت: البته قوه قضاییه اینگونه اقدامات را جزو حقوق خودشان می دانند.به طوری که حتی یک دادیار می تواند فردی را دستگیر، کاری را توقیف و جایی را مهر و موم کند و خودشان را مستقل از قوه مجریه می دانند.»

– جنتی ادامه داد:«لغو کنسرتهای موسیقی در استان خراسان رضوی بیشتر از نقاط دیگر نقاط کشور رخ می دهد.وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای کنسرتهای موسیقی در خراسان رضوی مجوز می دهد و حمایت هم می کند لذا از استانداران و فرمانداران تقاضا داریم حمایت کنند تا این کار به نحو مطلوب انجام شود.تلاش های وزیر ارشاد برای اصلاح قوانین تاکنون به نتیجه نرسیده و موجب شده لغو کنسرت ها همچنان در شهرهای مختلف ادامه داشته باشد.»

– در پایان بد نیست نگاهی به فهرست کنسرت‌هایی که با وجود دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعضا در آخرین ساعتها لغو شدند،بیاندازیم.بر اساس این فهرست از ابتدای سال ۹۳ تا به حال ۴۵ کنسرت در شهرهای مختلف کشور لغو شده اند که در میان شهرهای کشور، شهر مشهد در ممانعت از اجرای کنسرت پیشتاز است.







تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن