تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814805383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر کودک


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر کودک
شهرام کرمی با اشاره به تغییراتی که در بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان رخ می دهد از برپایی جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر کودک در ایران در روزهای برگزاری جشنواره خبر داد.

شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر و دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان درباره انتشار فراخوان و برنامه های این جشنواره به مهر گفت: فراخوان این دوره از جشنواره نسبت به دوره های گذشته تغییراتی کرده است. مهمترین تغییر این دوره از جشنواره زمان برگزاری آن است که به دلیل تقارن جشنواره با ایام محرم در آذرماه برگزار می شود. جشنواره کودک و نوجوان باید در فصل حضور دانش اموزان برگزار شود اما ما باید برای حفظ حرمت ماه محرم زمان جشنواره را تغییر می دادیم که بر همین اساس قرار شد جشنواره در ماه ربیع الاول و بعد از محرم و صفر برگزار شود.

وی افزود: همچنین تلاش کردیم با تشکیل چند جلسه و همفکری با هنرمندان و شرکت کنندگان در جشنواره، دوره های گدشته را مورد ارزیابی قرار داده و نکات مثبت و منفی را بررسی کنیم تا به ارتقای کیفیت جشنواره بیانجامد. همچنین در بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شاهد اضافه شدن دو بخش جدید و تغییراتی در بخش های دیگر خواهیم بود.

کرمی یادآور شد: قرار است امسال در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی به آثار چاپ شده چه ترجمه و چه آثار ایرانی هم توجه شود. این اقدام از این جهت صورت گرفت که معمولا به نمایشنامه ها و آثار چاپ شده در جشنواره های مختلف و حتی جایزه کتاب سال نیز توجه نمی شود اما از این پس قرار است این بخش برای همیشه به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اضافه شود. بر همین اساس از سال ۹۰ همه آثاری که ترجمه و یا نوشته شده اند، می توانند در این بخش حضور یابند که به ۲ اثر در هر بخش جایزه تعلق خواهد گرفت.

این کارگردان تئاتر درباره تغییرات دیگری که در این دوره جشنواره رخ داده است، بیان کرد: در طول چند سالی که از راه اندازی بخش مسابقه تئاتر خردسالان می گذرد شاهد تثبیت شدن این بخش در جشنواره بودیم که در این دوره بخش مسابقه تئاتر خردسالان با رویکردی جدید برگزار می شود به این شکل که مربیان همراه با خردسالان به ارزیابی آثار می پردازند.

وی اظهار کرد: همچنین امسال مصادف با ۱۰۰ سالگی تئاتر کودک و نوجوان در ایران است چون از سال های ۹۶ - ۱۲۹۵ بود که زنده یاد باغچه بان تئاتر کودک را در ایران پایه ریزی کرد به همین مناسبت امسال ما به پیشواز صدسالگی تئاتر کودک در ایران می رویم. همچنین در بخش جنبی جشنواره نیز برنامه هایی نظیر تجلیل از هنرمندان، برنامه های آموزشی، برگزاری سمینارها، چاپ آثار قدیمی و نشست های تخصصی را خواهیم داشت که این بخش مدیر مستقلی دارد.

کرمی در پایان صحبت هایش متذکر شد: بخش مسابقه عکس و پوستر نیز که به صورت دوسالانه برگزار می شود امسال بین المللی شده و فراخوان آن نیز به صورت بین المللی منتشر شده است.



تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - 11 June 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن