تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817821580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکاندن جیب مردم با ترفند تازه ای به نام سلول درمانی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تکاندن جیب مردم با ترفند تازه ای به نام سلول درمانی استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: تبلیغات فریبنده ای که معلوم نیست با مجوز کدام نهاد و یا مقام مسئولی بر در و دیوار شهر و نشریات و سایت های مختلف به صورت قارچ گونه سبز می شود، با ارائه روش های گوناگون و مدرن سعی در جذب بیماران دارد.

«پي آر پي» و سلول درماني يكي از روش هاي درماني است كه اين روزها در بسياري از فضاهاي مجازي تبليغ مي شود. روشي كه براساس اين تبليغات بسياري از دردها از پوست و مو گرفته تا قلب و درد مفاصل و خلاصه هر دردي كه فكر كني را يك شبه درمان مي كند. اين وضعيت به نحوي است كه براساس تبليغات فريبنده يادشده، فقط كافي است به يكي از اين مطب ها سر بزنيد تا پس از گرفتن نمونه خون شما، اقدام به تزريق سلول هاي بنيادي خون به شما كنند و بلافاصله با نتايج خوبي، دردهاي گذشته را فراموش كنيد.
اما به گفته متخصصان و پزشكان، اين يك دروغ بزرگ است و ما روشي با عنوان سلول درماني و تزريق سلول هاي بنيادي به اين سرعت آن هم در مطب نداريم و اين روش تنها در مراكز تحقيقاتي و فضاهاي استريل شده آن هم تنها در چند مركز دانشگاهي كشور به صورت محدود انجام مي گيرد و تمامي تبليغات و ادعاها در اين خصوص بي اساس و به نوعي كلاهبرداري است!
عضو كميته سلول درماني دانشگاه علوم پزشكي شيراز در اين خصوص به خبرنگار «خبرجنوب» مي گويد: متاسفانه بحث پزشكي مثل بسياري از مشاغل ديگر به تقاضا و فرهنگ مردم و ديد موجود در جامعه برمي گردد و تا هنگامي كه جامعه براي اين تبليغات فريبنده و نادرست هزينه مي پردازد، اين روند هم ادامه پيدا مي كند.
دكتر اميني مي افزايد: طبق اطلاعات موجود، بسياري از كارهاي مربوط به «پي آر پي» و سلول درماني كه در برخي مراكز خصوصي و يا مطب ها انجام مي شود مبناي دقيق علمي ندارد و يا حداقل در حد تبليغات موجود موثر نيست.
اين جراح عمومي و فوق تخصص جراحي لاپاراسكوپي و چاقي يادآور مي شود: البته علت رشد قارچ گونه اين مراكز را بايد علاوه بر استقبال مردم و فرهنگ غلط موجود در اين خصوص، در كميت و كيفيت آموزش پزشكي، تربيت بيش از حد نياز پزشك، درآمدهاي غيرمعقول در برخي از مشاغل غيرعلمي و فشارهاي عمومي و رسانه اي به پزشكان موثر براي جامعه جست وجو كرد.
رئيس بيمارستان مادر و كودك غدير مي گويد: روش سلول درماني در بسياري از مراكز جهان در حد مطالعات تحقيقي و يا كارآزمايي باليني محدود انجام مي شود. در شيراز هم در دانشگاه علوم پزشكي شيراز در برخي از رشته هاي خاص، توليد سلول هاي بالغ از سلول هاي بنيادي (جنيني) انجام مي شود كه چند كارآزمايي باليني نيز در اين زمينه ها صورت گرفته است.
عضو كميته سلول درماني دانشگاه علوم پزشكي شيراز مي افزايد: براي مثال تكثير بيش از 20 ميليون سلول غضروفي از سلول هاي بنيادين نيازمند 5 تا 6 هفته كار برروي سلول هاست تا توسط متخصصين مربوطه در درمان سائيدگي زانو استفاده شود. دكتر اميني مي گويد: توليد اين سلول ها نياز به فضاهاي كاملا استريل، دستگاه هاي پيشرفته و تخصص بسيار بالاي علمي دارد اما متاسفانه امروزه بعضي از پزشكان با گرفتن پلاسماي خون در مطب و تنها با صرف چند دقيقه، مدعي توليد «پي آر پي» هستند و آن را براي رفع چروك پوست به ويژه در صورت تزريق مي كنند كه با وجود بي تاثير بودن اين روش و عدم وجود دلايل قطعي علمي در اين خصوص، استقبال بسيار زيادي توسط مردم و به ويژه زنان از آن شده است.
وي يادآور مي شود: استقبال افراد از اين فعاليت هاي فريبنده باعث رونق اين گونه مراكز و فعاليت هاي غيرعلمي يادشده و رونق بازار بي تاثير و غيرعلمي آن شده است.
دكتر اميني عنوان مي كند: انجام اين روش هاي بي اثر به اسم «پي آر پي» و سلول درماني هرچند ممكن است عارضه مهم و جدي در بر نداشته باشد اما باعث اتلاف منابع مالي، ايجاد فرهنگ غلط اجتماعي، بي اعتمادي به جامعه پزشكي در درازمدت و تاثير بر گرايش پزشكان به رشته هاي كم هزينه و پردرآمد مي شود.
متخصص ژنتيك پزشكي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز هم در اين خصوص مي گويد: سلول درماني هنوز در مرحله كارآزمايي باليني است و به تدريج به عنوان يك روش استاندارد در حال ورود به سير درمان مي باشد و اين وضع در تمام دنيا به همين گونه است.
دكتر مهدي ديانت پور مي افزايد: در برخي مطب ها ديده مي شود كه در شرايط غيراستريل و غيراستاندارد، پلاسماي غني از پلاكت خون را تحت عنوان سلول بنيادي تزريق مي كنند در حالي كه اين امر هنوز به اثبات نرسيده و اين تزريق در شرايط غيراستريل و غيراستاندارد مي تواند مشكلاتي از قبيل التهاب و عفونت را براي فرد درپي داشته باشد.
وي مي گويد: اگر كسي قصد انجام سلول درماني را دارد بايد در مراكز معتبر دانشگاهي و توسط افراد متخصص و مجرب در فضاي استريل اين كار را انجام دهد.

کلید واژه ها: استان فارس -




شنبه 22 خرداد 1395 - 01:14:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن