تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814651741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‌مجلس تراز جمهوري اسلامي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ‌مجلس تراز جمهوري اسلامي ايران
«مجلس تراز انقلاب اسلامي» که «در رأس امور» بوده و به عنوان «عصاره فضائل ملت» شناخته مي‌شود چگونه مجلسي است...
نویسنده : سیدعبدالله متولیان 
«مجلس تراز انقلاب اسلامي» که «در رأس امور» بوده و به عنوان «عصاره فضائل ملت» شناخته مي‌شود چگونه مجلسي است و داراي چه ويژگي‌ها و مختصاتي است؟ يا به عبارت روشن‌تر چه ويژگي‌ها، مزيت‌ها و اقداماتي، مجلس شوراي اسلامي را به مجلسي در تراز جمهوري اسلامي ايران تبديل مي‌کند؟  تأمل در فرمايش‌هاي امامين انقلاب اسلامي به خوبي نشان مي‌دهد همانگونه که ماهيت و اصالت انقلاب اسلامي در گرو عدالت‌خواهي، ظلم‌ستيزي، حمايت از مظلومين و مستضعفان، مقابله با زياده‌خواهي شرق و غرب و... است، مجلس تراز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نيز بايد واجد ويژگي‌هاي ايجابي و سلبي، نظير انقلابي بودن، جهادي عمل کردن، تمرکز بر ارزش‌هاي حياتي اسلام و در صدر آنها تبعيت از ولايت مطلقه فقيه، عدالت‌خواهي، پرهيز جدي از جناح‌بندي‌هاي سياسي و تحزب‌گرايي، استکبارستيزي، شجاعت در برخورد با دشمنان نظام و اسلام، دوري و پرهيز جدي از آفات و رذائل اقتصادي سياسي، اجتماعي و فرهنگي باشد. مجلس تراز انقلاب اسلامي، علاوه بر تلاش براي نگه داشتن انقلاب اسلامي در مسير اصلي، بايد با تصويب قوانين و عملکرد انقلابي و جهادي، براي همه اجزا و ارکان نظام ريل‌گذاري و به عنوان بازوي نظام و ولايت فقيه، ايفاي نقش كند و تنها در اين صورت است که مجلس در جايگاه حقيقي خود و در حد و اندازه‌هاي مورد انتظار نظام ظهور کرده و با رفتار انقلابي و جهادي، عمل انقلابي و جهادي را از همه اجزا و ارکان نظام به عنوان خواسته واقعي مردم و نظام، مطالبه مي‌كند. مطابق آنچه گفته شد به اختصار و اجمال، به برخي از ويژگي‌هاي مجلس انقلابي و تراز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اشاره مي‌کنيم:

۱ - دميدن روح آرامش در کشور و پرهيز از مجادلات حزبي و مضر و حفظ جايگاه و هيبت مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت. بديهي است که صيانت از جايگاه مجلس مستلزم نظارت دقيق نمايندگان از خودشان است.

۲ - حامل و عامل گفتمان امامين انقلاب اسلامي: مجلس تراز انقلاب، بدون توجه به آرمان‌ها و گفتمان امامين انقلاب شكل نمي‌گيرد و اين گفتمان در «حرکت در راستاي اسلام ناب محمدي»، «اطمينان به وعده الهي و در نظر گرفتن محاسبات معنوي و الهي» و «باور به جهاني بودن نهضت اسلامي» خلاصه مي‌شود.

۳ - استکبارستيزي و تبديل مجلس به پايگاه مستحکم انقلاب اسلامي در برابر تهديدات فزاينده، متنوع و پيچيده شيطان اکبر و طاغوت اعظم و هم پيمانانش.

۴ - توجه ويژه و عملي به اولويت‌هاي کاري مجلس که حضرت امام خامنه‌اي بيان فرمودند و رفع دغدغه و نگراني مردم و رهبري با حل مشکلات اقتصادي به ويژه رکود و اشتغال از طريق رونق توليد داخلي.

5 - تلاش مضاعف و جهادي براي صيانت از دستاوردها و منابع عظيم کشور و خنثي‌سازي نقشه‌هاي دشمنان نظام مبني بر شکل‌گيري نقشه جديد غرب آسيا موسوم به «خاورميانه جديد».

6 - حضور و ظهور انقلابي مجلس براي حراست از فرهنگ ملي و ديني و توسعه و تثبيت «سبک زندگي ايراني اسلامي» و مقابله با شبيخون و ناتوي فرهنگي دشمن.

7 - تيزبيني و هوشياري نسبت به تلاش شيطان اکبر و طاغوت اعظم براي ايجاد بي‌ثباتي از راه تبديل گسل‌هاي قومي، عقيدتي و جناحي به زلزله.
بي‌ترديد مجلس دهم بايد حامل و عامل وحدت‌بخش جامعه و مردم باشد.

8 - ايستادگي انقلابي در برابر توطئه برنامه‌ريزي شده از سوي دشمن و عوامل و عناصر داخلي آنان که در پي تغيير ماهيت انقلاب اسلامي و تحريف حضرت امام خميني(ره) هستند.

مجلس دهم بايد مرزبندي شفاف و روشني با مخالفان و معاندان و دشمنان انقلاب و نظام ولايي در عرصه جنگ نرم داشته باشد.

9 - مجلس انقلابي بايد با شناخت دقيق و صحيح نيازهاي واقعي نظام در سطح داخلي و ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي و در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي، امنيتي، فرهنگي و برنامه‌ريزي براي رفع نيازها، بازوي کارآمد نظام و رهبري براي حل مسائل اساسي کشور باشد.

10 - عزم انقلابي و جهادي براي فاصله گرفتن از کانون‌هاي قدرت و ثروت و کوتاه کردن دست زالوهاي اقتصادي از مجلس و تأثيرگذاري آنان بر قول و فعل نمايندگان.

11 - داشتن بصيرت انقلابي و دشمن‌شناسي: مجلس تراز انقلاب اسلامي نه تنها بايد از بصيرت لازم براي تشخيص دوستان و دشمنان انقلاب در هر برهه‌اي برخوردار باشد، بلكه بايد موضع روشني هم در قبال آنها اتخاذ كند و از تمام ظرفيت‌هاي مجلس براي خنثي‌سازي فتنه‌هاي ريز و درشت و منزوي ساختن فتنه‌گران استفاده کند.

12 - و بالاخره به جرئت مي‌توان گفت که مهم‌ترين اولويت و وظيفه انقلابي مجلس دهم ريل‌گذاري صحيح کشور از طريق تهيه برنامه ششم مبتني بر اقتصاد مقاومتي و تقويت و حمايت از توليد داخلي و ترويج و تثبيت سبک زندگي ايراني اسلامي است.

بديهي است تنها در صورتي که مجلس در مسير «انقلابي بودن»، «انقلابي ماندن» و «انقلابي عمل کردن» باشد، خواهد توانست در تراز انقلاب اسلامي ظاهر شود و الهام‌بخش و نمونه مردم‌سالاري ديني در سطح منطقه و جهان باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن