تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821053559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصفهان در جایگاه ششم زمین خواری کشور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اصفهان در جایگاه ششم زمین خواری کشور
زمین خواری ، تصرف اراضی اعم ازدولتی و شخصی از سوی اشخاص یا مراجعی است که با استفاده از نفوذ و روابط خوددر دستگاه های مختلف اداری و یا با شناسایی خلا های قانونی و گاه نیز با جعل اسناد و مدارکی به سو استفاده های مالی و ملکی می پردازند. متاسفانه پدیده زمین خواری محدود به محله، شهر، روستا، استان یا بخش خاصی نیست و در سراسرکشور به اشکال مختلف پراکنده شده است. به نظر می رسد ارائه یک طرح همه جانبه برای مبارزه با این پدیده شوم و همکاری نهاد ها وسازمان های در گیر در این خصوص ضرورتی است که باید هرچه سریعتر به آن توجه شود
نویسنده : راضیه کشاورز 


زمین خواری پدیده ای است که همه بر سر مبارزه با آن اتفاق نظر دارند اما حقیقت این است در شرایطی که حتی تعریف مشخصی از این جرم ارائه نشده عزم عمومی مشخصی برای مبارزه با آن مشاهده نمی شود. رئیس کل دادگستری استان اصفهان از اهتمام جدي دستگاه قضايي این استان در مبارزه با زمين خواران خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۱۲۶ پرونده تصرفات غیر قانونی اراضی ملی در استان تشکیل شده که از این تعداد پرونده تا کنون ۸۹ پرونده مختومه شده است. احمدخسروي وفا با اعلام کاهش ۳۰۰ درصدی تعداد پرونده‌های زمین خواری در استان اصفهان ، مبارزه با زمين خواران و تصرف كنندگان املاك دولتي را در سرلوحه كارهاي دادگستري استان ذکر كرد. رييس كل دادگستري استان افزود: افرادي به قصدسودجويي و با شگردهاي غير قانوني اقدام به تصرف زمين هاي عمومي و دولتي شهر و اطراف اصفهان مي نمودند كه اين موضوع به لحاظ دارا بودن حساسيت هاي قانوني و شرعي مورد توجه قرار گرفت و دستور پيگيري و تعقيب مراحل قانوني صادر شد. وی در مورد پرونده قضايي جديد مربوط به متصرفين اراضي تربيت بدني در شمال اصفهان اعلام كرد: پس از اعلام گزارش تصرف زمين هاي فوق توسط عده اي، دادگستري اصفهان وارد عمل شده و در اولين اقدام با اخذ توضيحاتي از نماينده سازمان تربيت بدني استان به اين نتيجه رسيد كه وسعت زيادي از اراضي، مورد تصرف قرار گرفته است. خسروي وفا گفت: ارزش اراضی که بازگردانده شده، حدود 300 ميليارد تومان است. وي افزود: در يك اقدام ديگر فرد يا افرادي بدون داشتن مالكيت مشخصي از زمين هاي مذكور اقدام به فروش بيش از ميزان مالكيت خود به اشخاص غير مي نمودند كه خريداران با ارائه قولنامه خريداري شده از وي و ميزان سهم مشاع به اداره تربيت بدني مراجعه مي نموده اند و مسئولين مربوطه وقت بدون بررسي ميزان مالكيت حقيقي در قبال زمين مورد ادعا معوض در شهر بهارستان يا سيمرغ مي داده اند و بدين طريق بسياري از اموال دولتي تضييع شده است. خسروي وفا ادامه داد: با توجه به اين وضعيت و با ورود دادستاني شهرستان برخوار و دستور موكد به اداره كل ورزش جهت پيگيري حقوق دولت، با اعزام نماينده ويژه از وزارتخانه ورزش و جوانان، پيگيري اين موضوعات را در اولويت كاري دستگاه قضايي قرار داده ایم . اصفهان جزو شش استان این پدیده شوم در کشور بنا بر اعلام استاندار اصفهان، پدیده زمین خواری در اصفهان رو به رشد است به گونه ای که متأسفانه استان اصفهان ششمین استان کشور از نظر بیشترین زمین‌خواری و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری است. رسول زرگرپور در گفتگو با "جوان" ضمن اشاره به اینکه استان اصفهان بالاترین آمار زمین خواری را دارد و این موضوع می طلبد به طور جدی طرح مبارزه با زمین خواری را در استان اجرایی کنیم.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه توجه جدی به امر مبارزه با زمین‌خواری در استان از اولویت‌های استانداری است، تصریح کرد: تصمیمات جدی در راستای مبارزه با زمین‌خواری در استان گرفته شده است.
زرگرپور اظهار کرد: مبارزه با زمین‌خواری، تصرف غیر‌مجاز، تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر‌مجاز از مواردی است که هم مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشته و هم دولت به صورت جدی به آن وارد شده و خواستار ورود استان‌ها به این موضوع شده است. وی افزود: حدود 80 درصد از درخواست‌هایی که به هر دلیل برای تغییر کاربری ارایه شد و مجوز لازم را اخذ کرده‌اند، یا به دلیل افزایش یافتن ارزش افزوده و یا به دلایل دیگر از قبیل عدم اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی، اقدامی را برای تغییر کاربری انجام نداده‌اند. استاندار اصفهان بیان کرد: باید در زمینه تشخیص اینکه اراضی تغییر کاربری یافته ملی و یا داخل و خارج از حریم هستند و یا خیر، تفکیک لازم صورت گیرد. وی با بیان اینکه موارد مربوط به 10سال گذشته بررسی شده، تصریح کرد: گزارش‌های مربوط به واگذاری‌ها، تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیر‌مجاز در شهرها و خارج از شهرها پس از احصا و جمع‌بندی به کمیسیون مربوطه در تهران که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود، ارسال می‌شود. زرگرپور گفت: فرمانداری‌ها و یا مراکز صدور پروانه که تاکنون در این باره اقدام نکرده‌اند، باید هرچه سریع‌تر گزارشات خود را ارائه کنند. وی افزود: آنچه از گزارشات به دست آمده، مؤید این نکته بوده که در استان اصفهان در مجموع روند پرونده‌سازی، پیگیری و مقابله با زمین‌خواری نسبت به سایر استان‌های دیگر مطلوب‌تر بوده است. استاندار اصفهان اعلام کرد : در اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید، مبنی بر رعایت حق و عدالت در همه زمینه ها، با پدیده زمین خواری و رانت بصورت جدی برخورد خواهد شد. طبق دستور العمل معاون اول رییس جمهور برای مقابله و برخورد جدی با پدیده زمین خواری، بالاترین فرد اجرایی استان، مسئول برخورد جدی با این پدیده است.
وی، بر لزوم بررسی همه زمین ها و امتیازهای واگذار شده تاکید کرد و گفت: صیانت از منابع طبیعی در بخش های مختلف از سوی دادستان کل استان پیگیری می شود.
استاندار اصفهان از برخورد جدی استانداری اصفهان با زمین‌خواری به‌ویژه زمین‌خواران بخش دولتی و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: برخی از ساخت‌وسازها یا تغییر کاربری در بخشداری‌ها یا دهیاری‌ها دیده می‌شود که باید توسط فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها مورد نظارت و کنترل قرار گیرد.
وی با اشاره به ساختمان‌های چندین طبقه در حریم یا ساخت و سازهای خارج محدوده افزود: رعایت ضوابط و مقررات و اصلاح این ضوابط باید هر چه زودتر صورت گیرد تا مورد سودجویی قرار نگیرد.
استاندار اصفهان ادامه دارد: زمین‌خواری یکی از موضوعات مطرح شده مهم است و باید هر چه سریع‌تر وضعیت زمین‌خواران و تغییر کاربری‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز که در حد مطلوب نیست مشخص شود.
زرگرپور با اشاره به اینکه در حال بررسی زمین‌هایی که طی 30 سال گذشته به افراد واگذار شده است هستیم، گفت: بر همین اساس با همکاری فرمانداران تمام زمین‌های بدون استفاده را احصا می‌کنیم.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن