تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804437529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار کتاب‌های سرگذشت‌نامه، داستان و...


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵




1465103272503_1 - Copy.jpg

چند کتاب جدید شامل سرگذشت‌نامه و داستان به همراه کتاب‌هایی در زمینه‌های دیگر منتشر شد. به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، ترجمه کتاب‌های «داستان من» از مریلین مونرو، «تمام آنچه که هرگز به تو نگفتم» از سلست اینگ، «ما دروغگو بودیم» از ایمیلی لاک‌هارت، «بانوی پاریسی ما» از دانیال معین‌الدین، «عقل معاش» از جیمز دی گارتنی، ریچارد ال. استوپ، دوایت‌ آر. لی و تانی‌ اچ. فرارینی و «از صفر به یک» از پیتر تیل در نشر میلکان منتشر شده‌ است. همچنین کتاب‌های «دختری در قطار» از پائولا هاوکینز، «با اطمینان می‌دانم که...» از اپرا وینفری و «رهبری: درس‌هایی از زندگی و سال‌ها کار در منچستریونایتد» از الکس فرگوسن در این نشر تجدید چاپ شده است. *** کتاب سرگذشت‌نامه «داستان من» به قلم مریلین مونرو و ترجمه معصومه عسکری، در 181 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 25000 تومان در دسترس عموم قرار گرفته است. در پشت جلد کتاب آمده است: هالیوودی که من می‌شناختم، هالیوود بدشانسی بود و بدبختی. تقریبا هر کس را که می‌شناختم یا سوءتغذیه داشت یا به فکر خودکشی بود. مثل یک بیت شعر بود: «آب، آب، همه جا آب، امان از یک قطره در دهان ما». نام، نام، آوازه، اما یکی یک سلام هم به ما نمی‌کرد. غذای‌مان در پیشخوان قهوه‌خانه‌های ارزان بود و جای‌مان در اتاق‌های انتظار. ما زیباترین قبیله گدایانی بودیم که تازه شهری به خود دیده و تعدادمان هم کم نبود! برندگان ملکه زیبایی، دختران دانشگاهی زرق و برق‌دار، و دختران پری‌سیمایی که خانه‌دار بودند، از همه جا در این شهر گرد هم آمده بودند.



*** رمان «تمام آنچه که هرگز به تو نگفتم» به قلم سلست اینگ و ترجمه سمیه کرمی، در 223 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 18000 تومان به بازار کتاب عرضه شده است. نوشته پشت جلد کتاب: با چشم‌های بسته روی آب شناور می‌شود و می‌گذارد آب اندام لرزانش را دربرگیرد. نمی‌تواند بفهمد چطوری بوده، نه آن بار اول و نه بار آخر. می‌تواند حدس بزند، اما هرگز نخواهد فهمید چگونه بوده. لیدیا به چه چیز فکر می‌کرده؟ تمام چیزهایی که هرگز به او نگفت. مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. سال‌ها پس از امروز آن‌ها هنوز در حال کنار هم گذاشتن تکه‌های این معما خواهند بود و طرح‌ چهره لیدیا را در ذهن بازسازی خواهند کرد. هر بار مطمئن خواهند بود که این بار دیگر ماجرا را فهمیده‌اند، این بار دیگر بالاخره او را تمام و کمال درک کرده‌اند.



*** رمان «ما دروغگو بودیم» نوشته ایمیلی لاک‌هارت و ترجمه کاوان بشیری، در 202 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 17000 تومان منتشر شده است. در پشت جلد کتاب آمده است: دوستش داشتم. دوستش داشتم، تا جایی که می‌توانستم. اما حق با او بود. خوب و کامل او را نشناختم. هرگز آپارتمانش را نخواهم دید، دست‌پخت مادرش را نخواهم چشید، دوستان مدرسه‌اش را نخواهم دید. من هرگز روتختی تختخوابش یا پوسترهای روی دیوار اتاقش را نخواهم دید. من هرگز غذاخوری‌ای را که در آن صبح‌ها ساندویچ تخم مرغ می‌خورد یا گوشه‌ای را که در آن جا دوچرخه‌اش را دوقفله می‌کرد نخواهم شناخت. من حتا نمی‌دانم که ساندویچ تخم مرغ می‌خرید یا پوستر به دیوار می‌زد. من نمی‌دانم که دوچرخه یا روتختی داشت. من تنها گوشه‌ای را که در آن دوچرخه‌اش را دوقفله می‌کرد تصور می‌کنم، چون من هرگز با او به خانه‌اش نرفتم، هرگز زندگی‌اش را ندیدم، هرگز آن گتی را نشناختم که بیرون از جزیره بیچوود بود. اتاقش باید تا الان خالی شده باشد. دو سال می‌شود که مُرده است. ما می‌توانستیم باشیم. ما می‌توانستیم باشیم. من تو را از دست دادم، گت، چون مأیوسانه، مأیوسانه، عاشق بودم.



*** داستان «بانوی پاریسی ما» از دانیال معین‌الدین و ترجمه فریده اشرفی، در 221 صفحه، با شمارگان 500 نسخه و بهای 16000 تومان در دسترس عموم قرار گرفته است. نوشته پشت جلد کتاب: فکر کنین من تو خانواده‌ مرفه و ثروتمندی به دنیا اومدم. تو تمام زندگی خوشبخت بودم، کسب و کار موفقی دارم، هیچ مشکل و غم و غصه‌ای نداشته‌ام، من و همسرم راضی و خوشبخت هستیم و یه پسر خوب و فوق‌العاده داریم. اما گاهی حس می‌کنم تنها چیزی که من به دست نیاوردم، احساس آزادی کامل بود؛ همون کاری رو انجام بدم که دوست دارم، جایی برم که دوست دارم و طوری رفتار کنم که دوست دارم. به گمانم تا حالا فقط یک آمریکایی تونسته اینو احساس کنه. کمر شما زیر بار خانواده خم نمی‌شه. کمر شما زیر بار تاریخ خم نمی‌شه. الان اگر من فرار کنم و به قطب جنوب برم، یه روز یه تاجر پاکستانی سینه‌خیز وارد ایگلوی من می‌شه و می‌پرسه من پسرعموی ک.ک.هارونی هستم؟



*** کتاب «عقل معاش» نوشته جیمز دی. گارتنی، ریچارد ال. استوپ، دوایت‌ آر. لی و تانی‌ اچ. فرارینی با ترجمه محمد ماشین‌چیان و مهدی مرعشی، در 207 صفحه، با شمارگان 1000 و قیمت 16000 تومان به بازار کتاب عرضه شده است. در توضیح پشت جلد آمده است: کتاب اقتصادی جدی و پرمحتوا که برای مخاطب عمومی نوشته شده باشد در زبان فارسی بسیار کمیاب است. در گذشته بیش‌تر کتاب‌هایی که در حوزه اقتصادی برای مخاطبان عمومی نوشته می‌شدند، اغلب متعلق به جریان‌های چپ‌گرا و «مارکسیست» بودند. تنها در سال‌های پس از انقلاب اسلامی بود که برخی کتاب‌های متعلق به جریان‌های فکری طرفدار نظام بازار آزاد که به زبان غیرفنی و برای عامه نوشته شده بودند ترجمه و روانه بازار شدند. اما تعداد این دست‌ کتاب‌ها به نسبت آثار ضد نظام بازار بسیار کم بوده و هست. یکی از مهم‌ترین آن‌ها یعنی کتاب معروف «آزادی انتخاب» میلتون فریدمن در دهه 1360 منتشر شد، اما به دلیل فضای فکری حاکم بر آن زمان جامعه ایران، مورد توجه قرار نگرفت و تقریبا ناشناخته باقی ماند. تلاش‌هایی از این نوع در دهه‌های بعد هم کم و بیش ادامه یافت که یکی از آخری‌ها ترجمه کتاب «اقتصاد در یک درس» هنری هازلیت است. به رغم این تلاش‌ها جای اثری از نوع کتاب حاضر به دلایلی که توضیح آن جلوتر خواهد آمد به شدت خالی بود.



*** «از صفر به یک» (یادداشت‌هایی در مورد استارتاپ‌ها یا چگونه آینده را بسازیم» نوشته پیتر تیل و برگردان میلاد بشیری، در 174 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و به بهای 16000 تومان به بازار کتاب عرضه شده است. در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: هر لحظه در کسب و کار فقط یک بار اتفاق می‌افتد. بیل گیتس بعدی سیستم عامل نخواهد ساخت. لری پیچ یا سرجی برین‌های بعدی، موتور جست‌وجو درست نمی‌کنند و مارک زوکربرگ بعدی شبکه اجتماعی راه‌اندازی نخواهد کرد. اگر دارید از این افراد کپی‌برداری می‌کنید، چیزی از آن‌ها یاد نگرفته‌اید. صد البته، کپی‌برداری از یک نمونه، راحت‌تر از ساختن چیز جدیدی است. انجام دادن کاری که روش انجامش را می‌دانیم، دنیا را از یک به n می‌برد و چیزهای آشنای بیش‌تری را اضافه می‌کند. اما هر زمان که چیز جدیدی را می‌سازیم، از صفر به یک می‌رویم، عملِ خلق کردن، یگانه و منحصر به فرد است، درست مانند لحظه آفرینش، و نتیجه چیزی تازه و شگفت‌آور است.



*** بنا بر اعلام ناشر، چاپ هفتم رمان «دختری در قطار» نوشته پائولا هاوکینز و ترجمه محبوبه موسوی، در 319 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 18000 تومان عرضه شده است. در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «دختری در قطار» نه تنها رمان مهیج و پلیسی، بلکه تریلری روان‌شناختانه است، که موفق شد خیلی زود رکورد پرفروش‌ترین‌هایی چون هری‌پاتر را بشکند و همچنان در صدر باقی بماند. برخی این رمان را جلد دوم «دختر گمشده» می‌دانند. ماجرای همیشگی عشق و شکست، این بار با همراهی افکاری سرگردان، به داستانی معمایی منجر شده. «دختری در قطار» با روایتی مدرن، سراغ موضوعی کلاسیک می‌رود تا این بار، وحشت و خون را از میان درد و ترومای زنانه بیرون بکشد. ریچل که زنی دائم‌الخمر است برای خودش ارزشی قائل نیست؛ از نظر او زنان فقط از دو درجه قابل توجه‌اند: وضعیت ظاهری و نقش مادری‌شان. پس با این حساب، او که ظاهری معمولی دارد و نازاست، نمی‌تواند مورد توجه مردی واقع شود؛ موهبتی که احتمالا از نظر او، زن‌های دیگر قصه - آنا و مگان - از آن بهره‌مندند.



*** چاپ دوم کتاب سرگذشت‌نامه «با اطمینان می‌دانم که...» از اپرا وینفری و ترجمه یاسمن رضایی، در 128 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 12000 تومان منتشر شده است. در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «با اطمینان می‌دانم که...» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سالیان اخیر جهان، از زبان یکی از موثرترین و بانفوذترین زنان در دهه آغازین قرن بیست و یکم است. اپرا وینفری، در زمانه شک‌ها و تردید‌ها، از «معجزه» و «شفافیت» و «لذت» و «شکرگزاری» و «قدرت» می‌گوید. از کشف ریزترین لذت‌ها و ظرفیت‌ها و جذابیت‌های زندگی گرفته، تا مسیر کلی و دشوار شناخت خود. از کشف مسیر اختصاصی که هر کدام از ما برای درک کردن و ممکن ساختن آن، به دنیا آمده‌ایم؛ قصه بیرون کشیدن نقشه‌ گنج از دل سنگ. و همه این‌ها از زبان زنی که خود، سخت‌ترین دوران نوجوانی و جوانی را داشته است، اما حالا انسانی است که می‌تواند از بالا رفتن سنش کیف کند، چون می‌داند فرصتی برای رشد است: «چه خوب، که شصت‌ساله شده‌ام». همین است که طوری از اعجاز، از به ثمر رساندنِ هر لحظه از زندگی سخت می‌گوید، که باورش می‌کنید.



*** چاپ چهارم کتاب زندگی‌نامه «رهبری: درس‌هایی از زندگی و سال‌ها کار در منچستریونایتد» از الکس فرگوسن و ترجمه شایان سادات، در 319 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و بهای 24000 تومان منتشر شده است. پشت جلد کتاب نوشته شده است: این کتاب ماجرای زندگی مردی است که توانسته از دل سختی‌ها، افتخار بیرون بکشد. مردی که زندگی برایش به مفهوم کار است و کار نیز به معنای خلاقیت و این هر دو را چنان به هم پیوند زده که تبدیل به یکی از خلاق‌ترین و ماندگارترین مردان روزگار خود شده است. این کتاب فقط درباره فوتبال نیست؛ درباره مدیریت زندگی و کار است. مدیریت آرزوها و برنامه‌ریزی برای آن‌ها تا قله دستیابی. حکایت سرسختی مردی است که نظم بریتانیایی‌اش را با خلاقیت جوان‌گرایی درهم آمیخته تا به ما نشان دهد که هیچ کدام از این دو عنصر به تنهایی برای موفقیت کافی نیست و فقط با ترکیب دو عنصر نظم و خلاقیت می‌توان به راهی گام گذاشت تا همیشه در اوج باشی. این کتاب نه تنها کتاب راهنمایی برای اهالی فوتبال است بلکه برای هر خواننده‌ای که به خود و آرزوهایش ایمان دارد، خواندنی است؛ زندگی‌نامه‌ای که مدیریت را به ما می‌آموزد.



انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن