تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821219888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«حضور» را 26 سال پیش به پیشنهاد حاج احمد آقا ساختیم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «حضور» را 26 سال پیش به پیشنهاد حاج احمد آقا ساختیم
بهروز رضوي كه حدود 26 سال قبل نويسندگي و گويندگي مستندي با موضوع ارتحال امام(ره) را عهده‌دار بوده است، يادآور شد كه اين مستند با عنوان «حضور»، در آن زمان به پيشنهاد مرحوم حاج احمد خميني، فرزند امام(ره) ساخته شد.
بهروز رضوي كه حدود 26 سال قبل نويسندگي و گويندگي مستندي با موضوع ارتحال امام(ره) را عهده‌دار بوده است، يادآور شد كه اين مستند با عنوان «حضور»، در آن زمان به پيشنهاد مرحوم حاج احمد خميني، فرزند امام(ره) ساخته شد.
گوينده پيشكسوت از مستند «حضور» به عنوان رپورتاژي از وقايع ارتحال امام(ره) ياد كرد. او گفت: «از نوشتن اين مستند خيلي وقت گذشته است؛ نزديك به 26 سال. اين نوشته براي همان زماني است كه خود بيت امام(ره) و حاج سيد احمد آقا، دست‌اندركار تدارك اين مستند بودند. ايشان پيگير اين فيلم بودند كه آماده و پخش شود. حاج احمد آقا همان موقع نيز به بنده پيشنهاد كردند كه ساخت اين مستند را برعهده بگيرم، چراكه پيش از اين هم از اين جنس كارها ساخته بودم و ايشان كارهاي بنده را دوست داشتند و دنبال مي‌كردند.»
او در پاسخ به اينكه چه لحظاتي از آن ايام برايش تأثيرگذارتر بود كه در نوشته‌اش هم به آن پررنگ‌تر پرداخته است؟ گفت: «در آن ايام همه در اضطراب و نگراني بودند پس براي همراهي با حال مردم بايد كاري مي‌كرديم كه از دستمان برمي‌آمد. روزهايي كه در دوران نقاهت امام(ره) گذشت، اين ناراحتي و اندوه مردم خود به خود اوج گرفت، تا اينكه به جايي رسيد كه در تصاوير مستند مي‌بينيد. بنابراين در اجرا بايد به اين حس نزديك مي‌شدم چراكه قبل از اين دوران روزهاي نگران‌كننده‌اي در پيش روي مردم بود. يك سال از رحلت امام(ره) گذشته بود كه اين كار پيشنهاد شد و وزارت فرهنگ و ارشاد هم كار مونتاژ آن را برعهده گرفت.» او سپس درباره مستند «حضور» گفت: «ماجراهاي اين مستند را از زبان يك عكاس بيان كردم. او پرسوناژي است كه همه جا حضور دارد و در واقع مونولوگي است كه از طريق آن عكاس وقايع را بازگو مي‌كند. 10 ماه پس از رحلت امام(ره) اين كار در اختيار من قرار داده شد تا متن آن را بنويسم و گويندگي كنم.»
اين گوينده قديمي در پايان يادآور شد كه مستند «حضور» رپورتاژي از وقايع ارتحال امام(ره) بوده است و گفت: «بخش‌هايي از اين مستند به تشييع پيكر ايشان در مصلي اختصاص دارد. فيلمبردار مستند «حضور» علي عالمي و نويسنده و گوينده متن بهروز رضوي است و جمعه، 14‌خرداد ساعت 12 از شبكه مستند پخش شد. در اين مستند تصاويري از حضور مردم و اتفاقاتي كه در زمان رحلت حضرت امام خميني(ره) در 14‌خرداد سال 1368 به وقوع پيوسته، به نمايش درآمده است.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن