تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805747595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیتر: اصفهان میزبان سرمایه گذاران خارجی درعرصه فناوری های نوین شهری


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تیتر: اصفهان میزبان سرمایه گذاران خارجی درعرصه فناوری های نوین شهری استان‌ها > اصفهان - شهرداری اصفهان میزبان شرکتها و سرمایه گذاران خارجی برای حضور در عرصه فناوری های نوین مدیریت شهری است.

به گزارش خبرآنلایناین رو شهرداری اصفهان تصمیم گرفته به عنوان دروازه ورود فناوری های جدید که مشکلات شهری را حل و فصل می کنند عمل کرده و با برگزاری اولین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری از 27 تا 30 شهریور 95 زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی در شهرهای کشور و رفع مشکلات مدیریت شهری را فراهم کند.
این جشنواره و نمایشگاه قرار است پذیرای شرکتهای فعال در زمینه فناوری مدیریت شهری خارجی و سرمایه گذارانی باشد که به امید همکاری با 1300 شهرداری بزرگ و کوچک در کشور قدم به شهر گنبدهای نیلگون گذاشته اند.
اولین نشست مدیران ارشد شهرداری اصفهان با رایزنان اقتصادی سفارتخانه های مختلف برای معرفی این نمایشگاه و بررسی فرصتهای همکاری مشترک چهارشنبه گذشته در تهران برگزار شد.در این نشست بین المللی که رایزنان اقتصادی سفارتخانه های 14 کشور در تهران حضور داشتند، علاوه بر تشریح اهداف برگزاری این نمایشگاه، به صورت اجمالی، فرصت های سرمایه گذاری و همکاریهای آینده بین کشورهای خارجی و شهرداری اصفهان مورد بررسی قرار گرفت. مشاوران اقتصادی کشورهای مختلف، اصفهان را زیر ذره بین گرفته اند
حضور 14 رایزن اقتصادی از کشورهای چین، ژاپن، فنلاند، فرانسه، عمان، سوئیس، ایتالیا، ازبکستان، نروژ، آلمان، قزاقستان، هلند بهانه ای بود تا محمودمحمدی ، معاون برنامه ریزی شهرداری اصفهان ضمن خوشامدگویی به رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف هدف از برگزاری این نمایشگاه و جشنواره را معرفی توانمندی شرکتهای داخلی و خارجی در عرصه فناوری های نوین شهری و آشنایی سرمایه گذاران خارجی با فرصت های اقتصادی در کلانشهر اصفهان عنوان کرد و گفت: رویکرد جدید شهرداری اصفهان مبتنی بر این است که با توجه به نقش و جایگاه شهرداری اصفهان، دروازه ورود و مرکزی برای فناوریهای جدید مدیریت شهری در کشور باشد. لذا برگزاری این نمایشگاه را به عنوان رسالتی ملی و منطقه ای دنبال می کنیم و امیدواریم با همکاری دست اندرکاران داخلی و کشورهای صاحب تجربه در این عرصه، شهرداری اصفهان و سایر شهرداری کلانشهرها از فرصتهای پدید آمده و بستر جشنواره، در حوزه های محیط زیست، ارتباطات، مصرف انرژی و توسعه شهری استفاده کنند.
در ادامه این نشست دکتر نیلفروشان مشاور شهردار و ریس مرکزفناوریهای نوین شهرداری اصفهان با اشاره به این که شهرداری اصفهان با 13 کلانشهر بزرگ دنیا خواهرخوانده است و ارتباطات خوبی در زمینه تبادل تجربیات دارد، گفت: اصفهان شهر مرکزی و اولین کریدور علمی کشور جمهوری اسلامی ایران است. بیش از 100 مرکز دانشگاهی، آموزش عالی و تحقیقاتی در منطقه اصفهان استقرار دارند. بیش از 200 هزار دانشجو در دانشگاه های منطقه اصفهان تحصیل می کنند. اولین پارک علم و فناوری کشور 20 سال پیش در اصفهان تاسیس شد و شروع به کار کرد. همچنین اصفهان یکی از شهرهای مهم صنعتی و تجاری کشور است و در این استان نیز بیش از 100 شهرداری به مردم خدمت رسانی می کنند.همه این شهرداریها و سایر شهرداریهای کشور در دوره جدید در زمینه استفاده از فناوریهای نوین شهری جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان فعالیت می کنند.
رئیس اجرایی اولین جشنواره فناوری های نوین شهری ضمن تشکر از وزارت امور خارجه که امکان برگزاری این جلسه را با رایزنان اقتصادی سفارتخانه های مستقر در تهران فراهم کرد؛ به دلیل حضور رایزنان اقتصادی سفارت کشورهای خارجی در ایران اشاره کرده و گفت: دلیل گردهمایی امروز، هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره فناوری های نوین، است و با توجه به استعدادهای مدیریت شهری و فعالیت 1300 شهرداری در کشور، زمینه سازی مناسبی برای فعالیت های بین المللی شهرداری های کشور را فراهم می کند.
حضور معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، سازمان محیط زیست، وزارت راه و سازمان نظام مهندسی در جشنواره
نیلفروشان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان سعی کرده سازمانهایی که مبادلات علمی و تجاری زیادی در فناوری های نوین شهری را دارند در این جشنواره دخیل کند گفت: سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمانهای حاضر در این نمایشگاه هستند.
او با اشاره به اینکه در شورای سیاستگذاری این جشنواره چهره هایی مانند دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور حضور دارند، گفت: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، دومین شهر علمی ایران، با داشتن 32 هزار دانشجوی دکترا و فوق لیسانس، نزدیک به 180 دانشگاه، 8 هزار کارخانه در این استان، 80 منطقه صنعتی در استان، 1800 شرکت تجاری، بازرگانی عضو اتاق بازرگانی، حدود 120 هزار فروشگاه در 100 طبقه و رده شغلی، به عنوان شهری خلاق از سوی یونسکو در سال 2015 شناخته شد و سال آینده نیز پایتخت گردشگری جهان اسلام خواهد بود.
مشاور شهردار اصفهان با معرفی بخشهای مختلف این جشنواره گفت: در این جشنواره و نمایشگاه بخشهای مختلفی از جمله کنفرانسهای علمی، کارگاه های تجاری، نمایشگاه های متمرکز، نمایشگاه های شهری و متحرک، رونمایی از دستاوردهای جدید فناوریهای نوین شهری، مورد توجه بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار خواهد گرفت. همچنین از شهرداران 13 شهر خواهرخوانده اصفهان برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است. از سوی دیگر شهرداران 14 کلانشهر دنیا که در فناوری نوین نقش آفرینی می کنند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. گردهمایی شهرداران سراسر کشور برای آشنایی با فناوری های روز
نیلفروشان در ادامه سخنان خود با اشاره به دعوت از مدیران 1300 شهرداری سراسر کشور برای بازدید از این جشنواره و نمایشگاه گفت: احساس می کنیم در این جشنواره بستر خوبی برای عرضه فناوریهای نوین در زمینه مدیریت شهری به وجود بیاید که بتوانند شهرداریهای ما را متحول کنند.
او با اشاره به اینکه در ایران، شرکتهای دانش بنیان نقش موثری در تولید و عرضه فناوری های روز دارند، گفت: شرکتهای زیادی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و همچنین شهردار اصفهان، این شهر را به عنوان شهری دانش محور در سال 1395 معرفی کرده است، لذا انتظار داریم فعالیت شهرداری اصفهان در زمینه هوای سالم، گردشگری سالم، نرم افزارها،IT و موتورهای برقی، گسترش یابد و امکان معرفی آخرین دستاوردها و فناوریها در این عرصه به وجود بیاید. چهره های علمی جهان در راه اصفهان
نیلفروشان به حضور چهره های علمی جهانی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در بین دعوت شدگان به این جشنواره، استادان دانشگاه های مطرح جهان، مدیران و پژوهشگران شرکتهای مهم فعال در فناوریهای نوین مدیریت شهری، شهرداران کلانشهر ایران و سایر شهرها که سالانه میلیون ها دلار در زمینه فناوریهای نوین خرید لوازم مورد نیاز مردم را انجام می دهند به همراه، شهرداران شهرهای خواهرخوانده اصفهان و شهرداران کلانشهرهای فعال جهان در زمینه فناوریهای مدیریت شهری حضور خواهند داشت.
وی در ادامه سخنانش به تشریح فضای گشایش اقتصادی و مراودات ایران با جهان در فضای پس از اجرای برجام پرداخت و گفت: در ماه های اخیر تفاهم نامه های زیادی بین ایران و کشورهای مختلف به امضا رسیده. از سوی دیگر شهرهای بزرگ و کوچک کشور نیز حرکتی سریع را برای حل مشکلات خود از جمله رفع آلودگی هوا دنبال کرده اند، به این جهت برنامه ریزی برای استفاده شهرهای کشور از فناوریهای نوین معرفی شده در این نمایشگاه انجام شده. از جمله اینکه در این نمایشگاه آخرین دستاوردها در زمینه دوچرخه های برقی، موتورسیکلتها و خودروهای هیبریدی و سایر فناوریهای نوین برای داشتن شهرهایی پاک معرفی می شود. مجید کرباسچی دبیر اجرایی برگزاری جشنواره نیز سخنران دیگر این نشست بود. وی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر پس از امضای توافقنامه برجام، هیات های تجاری زیادی از کشورهای خارجی به ایران و اصفهان آمده و با شهرداری این کلانشهر مذاکراتی داشته اند، گفت: از رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف درخواست کرده ایم درباره برگزاری این جشنواره با شهرداری اصفهان همکاری کنند.
او در ادامه توضیح داد: این رویداد، برگزاری یک نمایشگاه ساده نیست. این نمایشگاه برای این برگزار می شود که همه شهرداران ایران از نتایج آن استفاده ببرند. لذا اولین زمینه همکاری، دعوت از شرکتهای دانش بنیان و دارای فناوری کشورهای خارجی است که این جشنواره می تواند، بازار خوبی برای همکاری های آنها با شهرداری ایران و شرکتهای ایرانی باشد.
کرباسچی با اشاره به اینکه دومین زمینه همکاری رایزنهای اقتصادی سفارتخانه ها با شهرداری اصفهان برقراری ارتباط با انجمنهای علمی، صنفی، اتحادیه های تجاری مرتبط با موضوع در کشورهای متبوع رایزنان اقتصادی سفارتخانه های حاضر در این نشست است، گفت: یکی دیگر از بخشهای جشنواره نیز کنفرانسهای علمی است و لذا از چهره های علمی کشورهای مختلف دعوت می شود به عنوان سخنران و هیات علمی در این کنفرانسها شرکت کنند. شهرهای پاک را معرفی کنید
دبیر اجرایی اولین جشنواره فناوری های مدرن شهری در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه برخی از شهرهای دنیا در زمینه استفاده از فناوری های روز به عنوان "شهرهای پاک" خوانده می شوند از مرتبطین سفارتخانه ها خواست شهرداران این شهرها را برای دعوت رسمی از سوی شهرداری اصفهان جهت حضور در این جشنواره معرفی کنند.
او در بخش دیگری از سخنان خواستار ارتباط با رسانه های رسمی کشورهای خارجی به عنوان حامیان مطبوعاتی این جشنواره شد و گفت: امیدواریم بتوانیم پوشش خبری بهتری به شهروندان کشورهای حاضر در این نمایشگاه داده شود.
کرباسچی به تسهیلاتی که شهرداری اصفهان برای حضور شرکتهای خارجی و سرمایه گذاران در این جشنواره و نمایشگاه ارائه می کند اشاره کرد و گفت: برای کسانی که در این جشنواره حضور دارند، امکاناتی در نظر گرفته می شود. از جمله این امکانات، تسهیلات گمرکی است. همچنین برگزاری سمینارهای تجاری برای شهرداران ایرانی و کارگاه های علمی توسط مدیران شرکتهای دانش بنیان خارجی برای مدیران شرکتهای دانش بنیان ایرانی و فضای خوب و مناسب برای نمایش امکانات جدید شهری در این رویداد نظر گرفته شده است. در ادامه این نشست رایزنان اقتصادی سفارتخانه های کشورهای فنلاند، هلند، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، آفریقای جنوبی، عمان و قزاقستان به بیان دیدگاه ها و پرسشهای خود پرداختند.  

کلید واژه ها: استان اصفهان -




یکشنبه 9 خرداد 1395 - 12:59:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن