تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804645087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان عکس: عینکی که مشهور شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱



«این فقط یک «عینک» است،‌ نه بخشی از یک نمایش هنری» ؛ توضیحی که مسوولان برگزاری یک نمایشگاه هنری بعد از برداشتن عینکی که یک نفر آن را روی زمین رها کرده بود ارائه کردند؛ جمله‌ای که خیلی‌ها به آن انتقاد کردند و آن بدترین بخش داستان عینکی که در یک لحظه به یک اثر هنری تبدیل شد بوده، است. چند نوجوان که هفته قبل از یک نمایشگاه هنری در موزه‌ای در اسپانیا بازدید می‌کردند،‌ تصمیم گرفتند با بازدیدکننده‌ها و برگزارکننده‌های نمایشگاه شوخی کنند،‌ آن‌ها یک عینک دور مشکی معمولی را روی زمین گذاشتند تا ببینند واکنش مردم چه خواهد بود. همان‌طورکه پیش‌بینی می‌شد خیلی‌ها فکر کردند که عینک روی زمین هم یکی از آثار به نمایش گذاشته‌شده در موزه است و در نتیجه، تعداد زیادی دوربین به سمت عینک روی زمین، نشانه رفت.

عینکی که در یک نمایشگاه هنری توجه‌ها را به خودش جلب کرد

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................



................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ کمی بعد، یک حساب توییتری با هشتگ همان نمایشگاه، افشا کرد که این تنها یک شوخی بوده است؛ مسوولان موزه هم عینک را از روی زمین برداشتند و به نظر می‌آید که این شوخی که دو سه روزی رسانه‌های جهان را پر کرده بود، کم‌کم فراموش می‌شود؛‌ اما چرا باید یک عینک معمولی روی زمین یک گالری،‌ با یک اثر هنری اشتباه گرفته شود؟ بعد از جنگ جهانی اول در اروپا جنبش‌های آوانگارد هنری زیادی شکل گرفت که سردمدار یکی از آن‌ها «مارسل دوشان» مجسمه‌ساز و هنرمند فرانسوی بود که مساله « انتخاب هنرمند» را مطرح و این استدلال را ارائه کرد که « اثر هنری در واقع چیزی نیست به جز آن چیزهایی که هنرمند بر آن‌ها نام اثر هنری می‌گذارد.» به این ترتیب او نمایشگاه‌هایی ترتیب داد که در آن‌ها،‌ یک پنکه،‌ یک جابطری‌،‌ یک آب‌ریزگاه و چیزهای دیگری از زندگی روزمره به عنوان اثر هنری به نام او ارائه می‌شد.

از مجموعه حاضر و آماده‌های مارسل دوشان - چرخ دوچرخه

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

از مجموعه حاضر و آماده‌های مارسل دوشان - آب‌ریزگاه

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

از مجموعه حاضر و آماده‌های مارسل دوشان - جابطری

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ این نگاه به هنر و اثر هنری هنوز هم طرفدارهای زیادی دارد؛ از هنرمند آمریکایی «اندی وارهول» که تصاویر جعبه‌های سوپ آماده را به نمایشگاه‌ها آورد تا هنر مند معاصر « تیلادا سوینتون» که در یک رویداد هنری در یک جعبه شیشه‌ای خوابید و این خواب را به عنوان اثر هنری خودش عرضه کرد.

قوطی سوپ اثر اندی وارهول

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

قوطی سوپ اثر اندی وارهول

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ این ایده که « انتخاب هنرمند هر چه باشد‌،‌ یک اثر هنری محسوب می‌شود» در آغاز بسیار رادیکال و ضدجریان‌های غالب هنری تلقی و از آن به عنوان انقلابی علیه هنر آکادمیک یاد می‌شد،‌ اما امروز که کارهای «حاضر و آماده» مارسل دوشان و « هنر پاپ» اندی وارهول و بسیاری دیگر جای خودش را در تاریخ هنر باز کرده و در کلاس‌های هنر تدریس می‌شود،‌ چیزی زیادی از شمایل انقلابی این رفتارها هم باقی نمانده است؛ در واقع جریان اصلی هنر توانسته این انقلاب‌ها را هم در خودش هضم کند؛ بنابراین آن‌قدرها عجیب نیست اگر یک عینک روی کف‌پوش یک موزه،‌ به اندازه یک اثر هنری جلب نظر کند؛ هر چه باشد این عینک در یک موزه به نمایش در آمده است! ایسنا - فاطمه کریمخان انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن