تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802534179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معتقد به عقیده مهدویت هرگز مأیوس و سرخورده نمی شود/ عید نیمه شعبان عید نگاه به آینده است - پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی آناج


واضح آرشیو وب فارسی:آناج: معتقد به عقیده مهدویت هرگز مأیوس و سرخورده و مانند اینها نمی شود. می گوید ممکن است من درک نکنم اما خواهد شد؛ ممکن است من خزی و خذلان ظالمان را نبینم، اما خزی و خذلان ظالمان حتمی است.به گزارش آناج به نقل از فارس، در آستانه فرارسیدن 15 شعبان ا لمعظم سال روز میلاد حضرت بقیةالله الاعظم (ارواحنا فداه) پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR بیانات رهبر انقلاب اسلامی در تاریخ 1394/3/12 درباره عید ولادت حضرت امام زمان(عج) را برای اولین بار منتشر کرد. [*] پُر کردن عالم از نعمت عدل و داد، فضیلتی در انحصار مهدی موعود شب میلاد امید تاریخ، شب میلاد مهدی موعود، شب ولادت آن کسی که مصداق وعده ی لایتخلّف الهی است، شب میلاد آن کسی که درباره ی او سخنی گفته شده است که درباره ی هیچ یک از پیغمبران و اولیای الهی و ائمه گفته نشده است و آن این است که «یَملَأُ اللَّهُ بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کما مُلِئَت ظُلماً وَ جَوراً» (1) درباره ی هیچ پیغمبری چنین چیزی گفته نشده؛ حتی درباره ی پیغمبر آخرالزمان. آن دست توانایی که می تواند همه ی سطح عالم را از نعمت و عدل و داد برخوردار بکند، دست توانای اوست. خداوند این فضیلت بزرگ را برای او قرار داده است؛ نه برای دیگر اولیا، نه برای دیگر انبیا، نه برای دیگر برجستگان عالم و مقربان مقام حق، فقط او است که این تعبیر درباره ی او آمده است. امشب شب ولادت این بزرگوار است. خب، عید بزرگی است. [*] دو محصول «نگاه متوجّه به آینده» در عید میلاد مهدی موعود: [*] 1- امید اعیاد موالید ائمّه و موالید نبیّ اکرم و عید مبعث پیغمبر و بقیّه ی اعیادی که ما داریم، یک فرق اساسی و جوهری با این عید دارد؛ در آن اعیاد، همه ی نگاه به گذشته است؛ در این عید، همه ی نگاه به آینده است. در اعیاد موالید ائمه یا عید بعثت، از حادثه ای که در گذشته اتفاق افتاده است و البته اثرات آن مثل رودخانه ی فیّاضی جریان در تاریخ دارد، تجلیل می کنیم؛ از گذشته تجلیل می کنیم؛ به گذشته متوجه می شویم، اگرچه آن گذشته در زندگی کنونی ما و در آینده ی ما هم اثر دارد؛ اما در این عید، همه ی نگاه به آینده است؛ یعنی چه نگاه به آینده است؟ یعنی دو چیز را این نگاه با خود دارد: یکی امید، یکی تلاش. وقتی نگاه (متوجه) به آینده شد، اولین چیزی که محصول این نگاه است، امید است. دلهای افسرده در نهایت گرفتاری و تنگنا، یک روزنه ی روشن و درخشانی به یک دنیای نورانی و بهشت آسا در مقابل چشمشان می بینند و به آینده امید دارند؛ می دانند قضیه این جوری نخواهد ماند. حتّی آن وقتی که همه ی دنیا از ظلم و جور پر شده باشد، یعنی همه جا را ظلم و جور فرا گرفته باشد، این روزنه ی امید نه فقط بسته نمی شود بلکه حتی گشاده تر می شود؛ چون وعده کردند. حالا در یک دعا «بَعدَ ما مُلِئَت ظُلماً وَ جَوراً» (2) است؛ فرق چندانی با هم ندارند. هرچه ظلم بیشتر بشود، این امید زنده تر می شود؛ لذا معتقد به این امید، معتقد به عقیده مهدویت هرگز مأیوس و سرخورده و مانند اینها نمی شود. می گوید ممکن است من درک نکنم اما خواهد شد؛ ممکن است من خزی (3) و خذلان (4) ظالمان را نبینم، اما خزی و خذلان ظالمان حتمی است. این، امید است؛ این اولین چیزی است که از این اعتقاد منشأ می گیرد و در دل انسان ریشه می دواند، و طبعا تأثیرش را در زندگی می گذارد. [*] 2- تلاش دومی، تلاش (است)؛ تلاش. هر آینده ی قطعی متوقف به تلاش است. شما پای یک کوهی که قابل عبور است ایستادی، آیا رسیدن به آنجا ممکن است؟ بله. آیا رسیدن به آنجا قطعی است؟ بله؛ حتما کسانی به آنجا خواهند رسید؛ اما رسیدن به آنجا متوقف بر یک شرط است و آن، تلاش (است)؛ (باید) راه بیفتی، (اگر) بنشینی اینجا، نگاه کنی، تحسین کنی، خوشحالی کنی، کف بزنی برای کسانی که می روند، نخواهی رسید؛ تلاش لازم است. این دومین شرط است. البته در همه ی کارهای بزرگ تلاش لازم است. چشم که به آینده بود، لازمه ی قطعی این نگاه به آینده، ایجاد تکلیف تلاش و فعالیت و مجاهدت است. ما که معتقدیم به آن روز، باید تلاش کنیم تا آن روز تحقق پیدا کند، و تلاش ما می تواند انشاءالله آن را نزدیک بکند. این هم نکته ی دوّم در این حادثه ی بزرگ است. (نیمه شعبان) عیدی است برای مردم، ان شاءالله مایه ی شادی باشد. ان شاءالله ادعیه ی زاکیه ی آن بزرگوار، دعای غیر مردود آن بزرگوار شامل حال شما، شامل حال ملت ایران، شامل حال همه ی مسلمانان، شامل حال مظلومان فعلی عالم بشود؛ و ان شاءالله که از برکات دعای آن بزرگوار استفاده کنیم.


یکشنبه ، ۲خرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آناج]
[مشاهده در: www.anaj.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن