تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799188880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض مجدد هنرمندان به شرایط بد اطراف تئاتر شهر و پاسخ مدیر مرکز هنرهای نمایشی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اعتراض مجدد هنرمندان به شرایط بد اطراف تئاتر شهر و پاسخ مدیر مرکز هنرهای نمایشی
مجموعه تئاترشهر به عنوان حرفه ای ترین فضای تئاتری چند سالی است به دلیل نداشتن حریم وضعیت نابسامانی دارد.


به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجموعه تئاتر شهر به عنوان حرفه ای ترین مجموعه تئاتری ایران به حساب می آید وهمچنین در فهرست ثبت ملی میراث فرهنگی است اما چند سالی است که به دلیل نداشتن حریم مشخصی ،شاهد حضور افراد غیر فرهنگی و نقش بستن یادگاری و دیوار نوشته های غیر اخلاقی بر بدنه خود است
 
این بنای تاریخی که در لیست میراث فرهنگی کشور ثبت شده  طی سالهای گذشته بارها با اتفاقات ناخوشایندی روبرو بوده  این اتفاقات گاه به صورت حفاری در ضلع های شمالی و جنوبی تئاتر شهر نمایان است  گاه هم برخی افراد در اطراف این مجموعه آتش روشن میکنند یا  صندلی های محوطه را برای خوابیدن خود انتخاب می کنند.
 
 موضوع دیگر در محوطه این مجموعه آن است که  ساعتهایی از روز که هنرمندان و تماشاگران تئاتر قصد حضور در مجموعه را دارند٬ ضلع جنوبی و اطراف مجموعه تئاتر شهر با حضور افراد غير فرهنگی و رفتارهایی که از خود بروز میدهند تبدیل به فضایی نامناسب برای هنر دوستان و مخاطبان و خانوادههای مراجعه کننده به تئاتر شهر شده است.

این مشکلات سالهاست از طرف هنرمندان و خبرنگاران بازگو می شود اما  اهمیتی داده نمی شود و حتی وضعیت اطراف این مجموعه بدتر از قبل شده همین مسائل باز هم دلیلی شد تا با هنرمندان عرصه تئاتر در این باره گفتگو کنیم .

دیگر جرات نمیکنم در محوطه تئاتر شهر بایستم  
خیرالله تقیانی پور کارگردان و نویسنده در خصوص وضعیت پیش آمده در محوطه تئاتر شهر به خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت : چنانچه وضعیت به همین صورت پیش برود تا چند وقت دیگر من جرات نمیکنم در محوطه تئاتر شهر بایستم و با کسی صحبت کنم چراکه آدمهایی را در آنجا میبینم که ارتباطی به هنر ندارند.

وی ادامه داد : بخشی از مشکلات دیگر این منطقه به خصوص اطراف تئاتر شهر به مسئولان  بر میگردد و درواقع وقتی اتفاقی در آنجا رخ میدهد هیچ  مامور یا نگهبانی نیست که جلوی این اتفاقات را بگیرد.

تقیانی پور افزود :به نظر من باید تعاملی بین مسئولان انتظامی و شهرداری و تئاتر شهر صورت بگیرد تا وضعیت اطراف تئاتر شهر کمی سامان یابد و این مشکلات در تئاتر شهر به دلیل کم کاری مسئولان است.

حضور افراد غیر مرتبط اطراف تئاتر شهر را نا امن کرده  
در ادامه مسعود دلخواه که این روزها نمایش "بیگانه" را در تئاتر شهر به روی صحنه میبرد از وضعیت اطراف این مجموعه گلایه داشت و گفت : بارها شده در زمان تمرین خانم های گروه را تا نزدیکی آژانسی همراهی کردم به دلیل اینکه اطراف این مجموعه با حضور برخی افراد غیر هنری نامن شده است .

وی بیان کرد :متاسفانه اطراف ساختمان استوانه ای تئاتر شهر را را افراد غیر هنری احاطه کرده و حتی شب ها صندلی های این مجموعه پر شده از کسانی که جای خواب ندارند بهرحال آنجا یک فضای فرهنگی است شرایط امروزش در شان این مجموعه نیست .

دلخواه با تاکید بر مشخص شدن حریمی در اطراف این مجموعه گفت : به نظر من باید نگهبان و حراستی در اطراف این مجموعه باشند تا حریم تئاتر شهر به عنوان مکانی حرفه ای  برای تئاتر کشورمان حفظ شود .
 
در ادامه حمید رضا نعیمی کارگردان و نویسنده با اشاره به وضعیت موجود تئاتر شهر اظهار داشت: سالهاست که گفته شده تئاتر شهر جزو میراث فرهنگی است وباید مراقبت شود اما هیچ وقت مورد توجه نبوده حتی زمانی که کنار مجموعه را خالی کردند و باعث ریزش سقف تالار قشقایی شد.

وی تصریح کرد: این فضای هنری تعریف هنری دارد و آن منطقه تنها فضای فرهنگی و هنری ما در ایران است که باید حفظ شود. مذاکرات با شهرداری و شورای شهر برای ساماندهی اطراف تئاتر شهر همچنان ادامه دارد.
 
مهدی شفیعی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی در خصوص وضعیت اطراف تئاتر شهر گفت : مطالبات دیرین جامعه تئاتر و مدیریت این حوزه ساماندهی پیرامون تئاتر شهر بوده البته حریم این مجموعه در اختیار شهرداری است که اقداماتی هم در حد نور پردازی این مجموعه انجام دادند . البته طرحی تحت عنوان گذر فرهنگی از تالار وحدت تا تئاتر شهر در دستور کار شورای شهر نیز بود ه و تا حدودی هم نهایی شده بود اما به مرحله عملیاتی نرسید .

وی ادامه داد : مذاکرات با شهرداری و شورای شهر برای ساماندهی محوطه تئاتر شهر همچنان ادامه دارد و امیدواریم اتفاقات خوبی در این راستا رخ بدهد چراکه اعضای شورا نگاه فرهنگی به آن منطقه دارند.
 
نکته قابل توجه این است که  سازمان میراث فرهنگی که مجموعه تئاتر شهر را به عنوان میراث فرهنگی و ملی کشور به ثبت رسانده تاکنون اهمیتی به نمای مجموعه تئاتر شهر نمی‌دهد و فرسودگی و اقدامات افراد غیر فرهنگی به عنوان عواملی مخرب نمای این بنای هنری را به نابودی می‌کشانند.







۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن