تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821261699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فراهاني:بومي شدن توليدات استاني منوط به رشد هنر قوميت‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فراهاني:بومي شدن توليدات استاني منوط به رشد هنر قوميت‌هاست
بهزاد فراهاني بومي شدن فعاليت مراكز استاني صدا و سيما را منوط به تلطيف شدن نگاه به هنر در سياست‌هاي كلان فرهنگي و زمينه‌سازي براي رشد هنر قوميت‌هاي مختلف در داخل كشور دانست.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون در اين باره گفت: اين خلاء در سياست‌هاي كلان فرهنگي كشور هنوز وجود دارد و نبود فعاليت‌هاي صد درصد بومي را نبايد مربوط به جزئيات دانست، بلكه در بخش سياستگذاري بايد به آن توجه كرد.

فراهاني ادامه داد: نگاه مجلس به بودجه هنر، رسميت يافتن حرفه‌ها و امنيت شغلي، بيمه هنرمندان و تامين مسكن آنها همه و همه در اين زمينه‌ها موثر است كه اگر فراهم شوند قطعاً در فعاليت مراكز تاثيرگذار خواهد بود و ما شاهد آثار فوق العاده‌اي در مراكز خواهيم بود.

وي با اشاره به تأثير مثبت برگزاري جشنواره توليدات مراكز استان بر روند توسعه برنامه‌هاي نمايشي استان‌ها گفت: اين روند مي‌تواند ياري‌دهنده كل عرصه نمايش در صدا و سيما باشد و از اين منظر من كاملاً از جشنواره استقبال مي‌كنم. افزون بر اين جوانان زحمتكش و فعال در شهرستان‌ها مي‌توانند فعاليت كنند و از اين نگاه من جشنواره را دوست دارم.

عضو هيئت داوري كميسيون صدا جشنواره شانزدهم استان‌ها افزود: امروز پروسه نمايشنامه‌نويسي در ايران شكل خوبي به خود گرفته و بچه‌هاي شهرستان نيز واقعاً ‌در اين زمينه عاشقانه كار مي‌كنند. چرا كه هنوز محدوديت‌هاي موجود در تهران گريبان آنها را نگرفته و از همين رو كارهاي خوب در آثارشان موجود است.

وي خاطرنشان ساخت: در دوران جديد راديو با حضور مديران جديد اميدواريم بار ديگر به جاودانگي دوران دهه 40 برسد كه من زمينه‌ها و طلايه‌هاي اين اميدواري را مي‌بينم. درباره مسئله شهرستان‌ها اما به نظر من تا زماني كه استان‌ها استقلال كمي و كيفي در بخش توليد نداشته باشند و فعاليت‌شان توسعه‌يافته نباشد چندان اميدي به جاودانگي نيست.

فراهاني با اشاره به اهميت گفتار، لهجه و زبان در توليد برنامه‌هاي راديويي گفت: پديده زبان در درام‌پردازي نقش موثر دارد و اين نقش است كه فعاليت در زمينه آموزش عالي و نيز آموزش‌هاي درون تحقيقي و چالشي را مي‌طلبد و اين آموزش‌ها متخصصان فوق‌العاده خوب مي‌خواهد.

وي افزود: در زمينه آموزشي به نظر من برگزاري كارگاههاي چند روزه در جشنواره تاثير چنداني نخواهد داشت. كارگاه براي تاثيرگذاري بايد دو تا سه ماه ادامه داشته باشد تا بتوان روي صدا، بيان، عضلات، بدن، شناخت و ... كار كرد و اين آموزش‌هاي مقطعي بيشتر حالت شوخي دارد و تاثيرگذاري بلندمدت نخواهد داشت.

فراهاني در پايان تأكيد كرد: به نظر شخص من جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني استان‌ها محل بروز استعدادها، رخ‌نمايي برخي پديده‌هاي خفته و كشف‌نشده، دست‌يازي به خلاقيت‌ها و ... است و نبايد نقش تاثيرگذاري ريشه‌اي و آموزشي براي آن قائل شد. اين تاثيرگذاري‌ها منوط به سياستگذاري كلان در سيستم فرهنگي است.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن