تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803010141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماهانا نریمانی، خوشبختی ناکام مانده‌ای را روایت می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ماهانا نریمانی، خوشبختی ناکام مانده‌ای را روایت می‌کند
مهاجرت دغدغه من و خیلی‌های دیگر بود؛ به این خاطر متن «زمین صفر» را نوشتم.

ماهانا نریمانی، خوشبختی ناکام مانده‌ای را روایت می‌کند
ماهانا نریمانی نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «زمین صفر» پیرامون این نمایش و جرقه اولیه ایده کار به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یک روزی خبری را شنیدم در این باره که پناهنده‌ای عراقی برای اولین‌بار به بالکن خانه کشوری که در آن پناهنده شده بود، می‌آید تا برف را تماشا کند ولی مورد شلیک گلوله قرار می‌گیرد.


وی اضافه کرد: در نظر من این خبر خیلی دراماتیک بود که چقدر عجیب است آن شخص به دنبال خوشبختی جای دیگری عزیمت کرده است و برفی را دیده که تا به حال در زندگی‌اش ندیده بوده و همانگونه که در حال لذت بردن است به هر دلیلی که مهم نیست، کشته شده است.


نریمانی پیرو صحبت‌های پیشین خود ادامه داد: این داستان تا جایی ذهن مرا به خود درگیر کرد که دیگر نمی‌توانستم آن را از ذهنم بیرون کنم. در نتیجه دست به قلم شدم و متن را برای جشنواره مونولیو آماده کردم.  به این صورت که این شخص از لحظه تیر خوردنش تا زمان به زمین افتادنش،  زندگی‌اش را می‌بیند و روایت می‌کند.


این بازگر تئاتر در رابطه با تغییرات ایجاد شده در اثرش بیان کرد: علت اینکه من به سمت موضوع مهاجرت رفتم و فارغ از اینکه مهاجرت دغدغه من و همچنین مسئله روز است ولی من بسیار به این موضوع فکر می‌کردم که برای این آدم و همسرش که در آن لحظه در خانه بوده چه اتفاق‌هایی افتاده. بنابراین شروع به نوشتن شرح اتفاقات از زبان همسرش کردم که دنیایی کاملا متفاوت شد.


وی افزود: بعد از شرکت در جشنواره مونولیو و پشت سر گذاشتن اجرا،  این کار مستقل دو اپیزودی را (که هر اپیزود یک مونولوگ را در بر می‌گیرد) برای جشنواره تئاتر باران آماده کردیم.


کارگردان نمایش «زمین صفر» در رابطه با علت اینکه متن خودش را هم کارگردانی و در آن بازی نیز می‌کند گفت: راستش من در وهله اول ایده‌ای داشتم که می‌خواستم آن را کارگردانی کنم اما چون به چند نفر از دوستانم که نویسنده بودند. ذهنیاتم را گفتم اما آنها علی رغم اینکه دست به قلمشان خوب بود، نتوانستند آنچه که در ذهن من است، روی کاغذ بیاورند. در نهایت مجبور شدم که خودم شروع به نوشتن کنم.


وی ادامه داد: راجع به کارگردانی هم که گفتم قصد اولیه‌ام بوده اما درباره بازی کردن در نقش دختر، به خاطر کمبود وقت برای تمرین و آماده‌سازی نقش مجبور شدم که خودم بازی را عهده دار بشوم اما از آنجایی که بر روی متن اشراف کامل داشتم و این شخصیت را به گونه‌ای نوشته بودم که خودم را به جای آن تجسم می‌کردم، دیدم خیلی هم بد نمی شود که خودم این کاراکتر را بازی کنم.


نریمانی در بخش پایانی صحبت‌هایش به استقبال مردم اشاره کرد و گفت: باید بگویم که افتتاحیه خوبی داشتیم و عواید یکی از روزهای اجرا هم به کودکان مبتلا به ایدز رسید. من به عنوان کارگردان از تک تک اجراهایی که داشتیم تا به امروز راضی بوده‌ام؛ به خاطر اینکه تمام مخاطبانی که از سالن خارج می‌شوند، حالشان خوب بوده است و من هیچ بازخورد منفی پیرامون اجرا نگرفته‌ام با اینکه تعداد تماشاگرانمان واقعا محدود بود اما همه راضی بودند و این برایم به مراتب مهم‌تر است تا اینکه سالن 200  نفره‌ای پر از تماشاگر داشته باشیم و همه ناراضی از کار بیرون بروند. 


لازم به ذکر است که نمایش «زمین صفر» از 20 اردیبهشت تا 5 خرداد در تماشاخانه مشایخی به روی صحنه خواهد بود.









۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن