تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815625359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حالت‌های مختلف مغز در هنگام دروغگویی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: حالت‌های مختلف مغز در هنگام دروغگویی
مغز انسان یکی از پر کارترین اعضای بدن است که در حالت‌های مختلف امواج متفاوتی ایجاد می‌کند که یکی از این حالات هنگام دروغ‌گویی است.
آفتاب : ابراهیمی مقدم روانپزشک گفت: مغز انسان یکی از پر کار ترین اعضای بدن است که در هنگام خواب حرکت فعالیت مغز بیشتر است و در اصطلاح روم REM مغز حرکت بیشتری دارد بیشترین میزان خواب در این حالت پیش می‌آید و در زمان مرگ، کما و مرگ مغزی REM از کار می‌افتد. 


مقدم اظهار کرد: امواج مغزی در حالت‌های مختلف پالسهای مختلفی دارد و در حالت استراحت این امواج بلندتر و از ارتفاع بیشتری برخوردارند. معمولا در برخی از موارد این قاعده زیر سوال می‌رود که در هنگام استراحت فکری چه اتفاقی می‌افتد. 


وی ادامه داد: امواج آلفا در حالت استراحت فکری به وجود می‌آید که این امواج دارای منحنی‌های بلند با فرکانس کم را نشان می‌دهد. محرک فکری مثل یک سوال از فرد پرسیده می‌شود و منحنی های آلفا متوقف شده و منحنی بتا راه‌اندازی می‌شود که به این امر آلفابلاکینگ یا انسداد آلفا گفته می‌شود. 


به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: منحنی بتا کوتاه تر و درهنگام تعارض، ناکامی و مواردی از این دست منحی‌های عجیب و قریبی ثبت شده و از این قاعده پیروی نمی‌کنند. 


مقدم ابراز داشت:در هنگام دروغ گویی ثبت این منحنی‌ها افزایش پیدا کرده و دستگاه‌های دروغ سنج می‌توانند حالت مغز را به طور مشخص بیان کنند البته دروغگوهای ماهر از ترفندهای مختلفی برای فرار از این دستگاه استفاده می‌کنند. 






تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن