تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798400948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف «مديريت يکپارچه شهری» چيست؟/طرحی سرنوشت ساز در انتظار تایید و ابلاغ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هدف «مديريت يکپارچه شهری» چيست؟/طرحی سرنوشت ساز در انتظار تایید و ابلاغ
مدیریت یکپارچه یکی از ضروریات کلانشهرهایی همچون تهران به شمار می رود که تحقق آن بخش قابل توجهی از مشکلات فعلی این شهر پرجمعیت و پهناور را مرتفع خواهد کرد.

هدف «مديريت يکپارچه شهری» چيست؟/طرحی سرنوشت ساز در انتظار تایید و ابلاغ
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،بروکراسی پیچیده اداری ایران یکی از معضلات جدی کشور به شمار می رود که به موجب آن بخش قابل توجهی از زمان،هزینه و انرژی سیستم های اداری و مردم به عنوان ارباب رجوع یا مراجعه کنندگان به نهادها و ارگان های شهری و مدیریتی از بین می رود.

فقدان مدیریت واحد باعث بروز مدیرتی چندگانه ای شده که بعضا روند اداره امور را بسیار سنگین و طاقت فرسا می کند و از سوی دیگر ظهور و بروز برخی ناهماهنگی های مدیریتی نیز مزید بر علت شده تا امروزه مدیریت یکپارچه به عنوان اصلی ضروری و حائز اهمیت مورد توجه قرار گیرد،تا جایی که نخستین و ارشدترین چهره اجرایی کشور همچون رئیس جمهور بر لزوم آن تاکید داشته و چندی پیش در این خصوص قول مساعد داد تا لایحه مدیریت شهری که باعث حذف موازی کاری و بروکراسی اداری در برخی از ادارت می شود را به مجلس ارائه کند،لایحه ای که می تواند به مثابه پایانی بر سردرگمی شهروندان در سازوکارهای اداری قلمداد شود.

*اقتدار شهری،تحت پوشش مدیریت شهری

مصطفی بهزاد فر،استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری در شهرهای کشور معتقد است: منظور از مدیریت یکپارچه به این معنا نیست که تمام امور در ید اختیار مدیریت شهری قرار گیرد،بلکه منظور نظر از این امر برخورداری شهرداری از قدرت تامه است تا بر اساس آن بتواند در حوزه های مختلف شهری اظهار نظر کنند،در واقع امر،یک شهردار مقتدر شهر را نه از باب اداری بلکه به لحاظ مدیریت شهری اداره می کند.

بهزاد فر،عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت می افزاید: در تمامی شهر های بزرگ دنیا اختیار شهرداران متناسب با اختیار رئیس جمهور است و این امر در کلان شهرها بسیار پررنگ تر به نظر می رسد،در واقع امر،شهردار رئیس آن شهر است و کلیه تصمیمات اجرایی یک شهر را شهردار می گیرد.

*هدف از شکل گیری مدیریت یکپارچه

مدیریت یکپارچه از ضروریاتی است که در پیگیری و اداره امور شهری بسیار تاثیر گذار به نظر می رسد و در واقع در چارچوب مذکور تمامی نهادها موظف هستند در چارچوب یک ساماندهی اصولی و مدون به سامانه مدیریتی شهری پاسخگو باشند و از سوی دیگر به تحرک شورای اسلامی شهر و  روستا نیز چابکی وقوام هر چه بیشتری بخشیده می شود.

محمدتقی رهنمایی نیز معتقد است تحقق مدیریت یکپارچه امری اجتناب ناپذیر است زیرا مناطق 22 گانه تهران با الزامات و ضروریات متعدد و متنوعی مواجه هستند که لزوم اعمال چنین اصلی را (مدیریت یکپارچه) بیش از پیش تقویت می کند.

در واقع امر،مدیریت یکپارچه به مدیریت خودسرانه و تک رو و تک محور گفته نمی شود،بلکه در این مدیریت، کلیه دستگاه های و نهادهای فعال در سطح شهر باید همیار و همسو با مدیریت شهری گام بردارند و در نهایت مدیریت شهری با اتکای به هم اندیشی و دریافت نظرات مختلف نسبت به اتخاذ تدابیری هوشمندانه اقدام می کند.

برخی کارشناسان معتقدند نیازهای شهری تهران در حوزه های گوناگون اعم از راهنمایی و رانندگی، انتظامی، شهری رفاهی، آب، برق، گاز، پست و... ایجاب می کند که در عین هم افزایی فزاینده اما مدیریتی یکپارچه و واحد نیز محقق شود.

شاید برای بسیاری از افراد جامعه در گذشته تجربه شده باشد که بعد از آسفالت یک معبر،اداره گاز نسبت به حفر آن اقدام کند یا اداره برق،آب و...هر کدام به نوعی برای اجرای طرح های خود به انجام عملیات عمرانی در شهر مبادرت ورزند،به واقع شهرداری در پروژه ای هزینه می کند تا ساخته شود اما بر مبنای طرح اداره آب،باید اجرای پروژه مرتبط با مجموعه آبفا عملیاتی شود،طرحی که در صورت هماهنگی از پیش تعیین شده شهرداری یا ادارات خدمات رسان اینچنینی،از صرف هزینه مجدد جلوگیری می شود و به تبع روند اجرای امور نیزتسریع و تسهیل خواهد شد.




۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن