تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799112131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر عامل بنیادفارابی: حمایت از سینما تاتیک‌های متفاوتی را طلب می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مدیر عامل بنیادفارابی: حمایت از سینما تاتیک‌های متفاوتی را طلب می‌کند


علیرضا تابش با بیان اینکه مسئله «حمایت از سینما» در بحث‌های اقتصادی و فرهنگی، موضوعی مبنایی است، تاکید کرد: این مهم متناسب با تحولات، ضرورت‌ها و شرایط روز، تاکتیک‌های متفاوتی را طلب می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علیرضا تابش رئیس بنیاد سینمایی فارابی در خصوص بررسی اعمال مقوله اقتصاد مقاومتی در تولید آثار سینمایی و رویکرد بنیاد فارابی در سال جاری گفت: در زمینه تبیین و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در حوزه سینما مهمترین گام، اجرایی کردن طرح و برنامه‌های جاری در بنیاد سینمایی فارابی است.

وی بیان کرد؛ بنیاد سینمایی فارابی براساس سیاست‌ها سازمان سینمایی از سال گذشته اقداماتی با هدف پایدار کردن توان اقتصادی فعالان بخش پشتیبانی فنی سینما در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه برای تقویت سینما در کشور باید به دنبال تقویت زیرساخت‌های سینما باشیم گفت: باور ما این است که تحقق چنین برنامه های با هدف «پایدار کردن اقتصاد بخش خصوصی سینما» در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
تابش افزود: بخش اقتصاد و صنعت سینما برای ادامه فعالیت و تداوم بقای خود باید توجیه اقتصادی داشته باشد و از این رو کمک به پایداری فعالیت‌ها در بخش خصوصی، دغدغه جدی بنیاد در سال جاری است.

مدیرعامل بنیاد فارابی ادامه داد: حذف تصدی‌گری‌های بخش دولتی، ایجاد بسترهای لازم برای توسعه فعالیت بخش خصوصی و افزایش ظرفیت‌های عملیاتی بخش خصوصی توام با ارتقای سطح فناوری صنعت سینما یکی از این اقدامات است.
تابش ضمن اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر میزان وابستگی سینما در حوزه پشتیبانی فنی به نهادهای حمایتیِ دولت کمتر شده و ارزیابی‌ها و مطالعات مُبین این نکته است اظهار داشت: در شرایط کنونی تنوع و گستردگی فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ایِ بخش خصوصی از یک سطح و ظرفیت قابل قبول در کشورمان برخوردار است. به باور ما دوره فعالیت، دخالت و حضور مستقیم دولت در حوزه پشتیبانی فنی سینما به پایان رسیده و بنیاد سینمایی فارابی در سال جاری به تأسی از سیاست‌های کلان سازمان سینمایی به سمتی حرکت می کند که شائبه رقابت با بخش خصوصی در آن حذف شود. البته اجرای این سیاست و برنامه نافی تنظیم و اعمال برنامه‌های حمایتی در این بخش نخواهد بود.

مدیر عامل بنیادفارابی بیان کرد: مسئله «حمایت از سینما» در بحث‌های اقتصادی و فرهنگی، موضوعی مبنایی است که متناسب با تحولات، ضرورت‌ها و شرایط روز، تاکتیک‌های متفاوتی را طلب می‌کند. برنامه‌های ما باید به سمتی طراحی شود که بخش خصوصی انگیزه و رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری و حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: بنیاد سینمایی فارابی ضمن توجه به اولویت‌های فرهنگی و مأموریت‌های پیش‌بینی شده و با توجه به عدم مداخله‌ بخش خصوصی سینما در زمینه سرمایه‌گذاری کلان در تولید فکر و اندیشه که معمولاً در قالب نگارش فیلمنامه و پژوهش‌های سینمایی متحقق می‌شود، درصدد است تا با تکیه بر ادبیات غنی ایرانی و دینی و با تکیه بر اندیشه‌ نویسندگان و هنرمندان خلاق ایرانی، و یا اقتباس از آثار برجسته‌ جهانی، اقدامات گسترده‌تری را در خصوص «کارآفرینی» بهینه آغاز کند.
تابش گفت: حمایت از طرح‌های پیشنهادی در حوزه کار آفرینی و خودباوری و یا پشتیبانی از رویدادهای فرهنگی در قالب جشنواره‌های موضوعی جایگاه ویژه‌ای را در چارچوب فعالیت‌های بنیاد به خود اختصاص داده است.

تابش عنوان کرد: در حوزه سینمای بین الملل رویکرد اقتصاد مقاومتی به شیوه‌های مختلف قابل پیگیری و اجراست چنانچه بخشی از آن از جمله فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای بازاریابی اینترنتی با هدف سرعت در عمل و کاهش هزینه‌های مرسولات بین‌المللی،  متعادل سازی هزینه‌های حق نمایش آثار خارجی، حضور مهمانان بین‌المللی در جشنواره‌های داخلی، شناسایی و دعوت از افراد و شرکت‌‌هایی که علاقه مند به  تقبل پرداخت همه یا بخشی از هزینه‌های خود جهت حضور در رویدادهای سینمایی هستند، در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان اظهار داشت: هم افزایی و هماهنگی‌های لازم میان سازمان سینمایی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درخصوص عدم موازی کاری در فعالیت‌های بین‌المللی  به خصوص در زمینه خرید فیلم‌های خارجی ضرورت دارد چراکه طبعاً منجر به خرید حقوق فیلم‌ها با قیمت مناسب‌تر خواهد شد و صرفه جویی در مصرف منابع ارزی را به همراه خواهد داشت.


دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن