تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798619765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه برخی به امام زمان درحد کمیته امداد است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نگاه برخی به امام زمان درحد کمیته امداد است
نگاه برخی به امام زمان درحد کمیته امداد است برخی از مردم نگاه و رویکردشان به امام زمان (عج) تنها در حد کمیته امداد است و تصور می کنند تنها کاری که حضرت(عج) انجام می دهد رفع گرفتاری و مشکلات آنهاست، حال آنکه آینده جهان در گرو مهدویت است .


به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت در حاشیه آیین تجلیل از خادمان جشن های مردمی نیمه شعبان، با بیان اینکه مسائل اعتقادی و فرهنگی به دلیل ماهیتی که دارند، با آسیب هایی همراه هستند، تصریح کرد: مقوله مهدویت نیز بواسطه جذابیت و جایگاهی که در بین مردم دارد، دارای یک سنخ آسیب هایی است که هر کدام از آنها تهدید جدی را متوجه آن می کند. 
 
 وی در تبیین و برشمردن برخی از این آسیب ها، گفت: وقت تعیین کردن برای ظهور حضرت حجت (عج) از مهمترین آسیب های مهدویت به شمار می رود.
 
 حجت الاسلام کلباسی همچنین ادعای داشتن ارتباط و تماس خاص با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را نیز از جمله آسیب های مبتلابه مهدویت برشمرد و اظهار کرد: از بارزترین آسیب های مهدویت ادعای همسری، فرزندی و یا نیابت خاص داشتن از جانب آن حضرت (عج) است.
 
 مدیر مرکز مهدویت همچنین ادعای دیدن امام عصر (عج) در حالت خواب و رویا را نیز از دیگر آسیب های مهدویت دانست و افزود: برخی از این طریق به دنبال سوء استفاده و تخریب افکار عمومی مردم هستند.
 
 حجت الاسلام کلباسی با تاکید بر ضرورت آگاهی و شناخت جامعه نسبت به مهدویت، نداشتن معرفت را منشاء اصلی همه انحرافات و آسیب های آن دانست و بیان کرد: برخی از مردم نگاه و رویکردشان به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) تنها در حد کمیته امداد است و تصور می کنند تنها کاری که حضرت ولیعصر (عج) انجام می دهند رفع کردن گرفتاری و مشکلات آنهاست، در شرایطی که آینده جهان در گرو مهدویت است.
 
 وی همچنین با اشاره به طرز فکر و تصور بسیار محدودی که مردم در مورد مقوله انتظار فرج دارند، گفت: برخی از مردم بدون اینکه هیچ گونه احساس مسئولیتی در برابر مشکلات داشته باشند، با رفع کردن همه تکالیف و مسئولیت ها از خود می گویند که امام زمان(عج) می آیند و امور را سامان دهی می کنند.
 
 مدیر مرکز تخصصی مهدویت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع جشن های نیمه شعبان از نظر نمادسازی برای مهدویت از اهمیت فراوانی برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما به آن اندازه ای که به عزاداری ها اهمیت داده می شود، به ترویج این مساله توجه نشده است.
 
حجت الاسلام کلباسی با تاکید بر اینکه آیین های عزاداری و سوگواری در جای خود بسیار ضروری و مغتنم است، ابراز کرد: سرمایه گذاری هایی که برای مراسم های سوگواری می شود، باید در مورد آیین های جشن و سرور بویژه در ایام نیمه شعبان نیز انجام شود.
 
 وی تاکید کرد: هر چند برگزاری مجالس سوگواری و جشن برای اهل بیت علیهم السلام از نظر ماهوی فرقی با یکدیگر ندارند و هر مراسم مذهبی که برگزار می شود هدف اصلی آن آشنایی با انبیاء و اولیا و همچنین پیام های آنهاست، اما باید یک توازنی را بین این آیین ها برقرار کنیم.
 
 حجت الاسلام کلباسی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ برگزاری مجالس جشن و سرور در ایام نیمه شعبان تصریح کرد: به طور حتم تجلیل از خادمان و کسانی که در این جشن ها حضور فعال دارند، نقش مهمی در تشویق و ترغیب آحاد مردم برای حضور در این آیین ها دارد.
 
مدیر مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه این مجموعه در راستای ترویج این فرهنگ امسال و در آستانه نیمه شعبان اقدام به برگزاری آیین تجلیل از خادمان جشن های مردمی نیمه شعبان کرده است، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از فرصتی که بواسطه ارائه راهکارها و نظرها در چنین همایش هایی به وجود می آید، تدابیر لازم برای تقویت جنبه مردمی جشن های نیمه شعبان اتخاذ شود.
 









95/2/25 - 18:11 - 2016-5-14 18:11:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن