تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820820696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولیت حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران دارفانی را وداع گفت


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: آیت‌الله سیدنورالدین طاهری شیرازی تولیت حوزه علمیه حجت بن الحسن (ع) و امام جماعت مسجد حجت بن الحسن (ع) خیابان سهروردی که از اساتید بنام اخلاق و از شاگردان مبرز آیت الله العظمی بروجردی بود.

به گزارش تراز ،آیت الله سید نورالدین طاهری شیرازی بامداد امروز ـ شنبه 25 اردیبهشت ماه ـ براثر سکته مغزی در بیمارستان نیکان تهران، دار فانی را وداع گفت.

پیکر آیت الله طاهری شیرازی از مقابل مسجد حجت بن الحسن(عج) واقع در خیابان سهروردی شمالی تهران تشییع و پس از انتقال به مشهد تشییع و در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) دفن خواهد شد.

آیت‌الله سید نور‌الدین طاهری شیرازی فرزند مرحوم آیت‌الله سید محمد جعفر و نوه مرحوم آیت‌الله سید محمد طاهر مجاهد از بزرگان و علمای شیراز بود. سید نور‌الدین متولد ۱۷ تیرماه سال ۱۳۰۲ شمسی در سن دو سالگی همراه پدر، مادر و برادرش به نجف اشرف رفت که در همان زمان مادر خود را از دست می‌دهد از این رو پدرش او را به همراه برادرش به شیراز می‌فرستد و خود نیز به محض تمام شدن تحصیلاتش به شیراز می‌آید.

سید نورالدین هنوز به سن ۶ سالگی نرسیده بود که او را برای آموزش قرآن به مکتب خانه می‌فرستند. همچنین وی برای تحصیل علم به دبستان نمازی شیراز رفت و از کلاس اول تا کلاس ششم را در آن مدرسه درس خواند و بعد برای فراگیری دوره دبیرستان به مدرسه‌ای به نام سلطانی رفت که در ابتدا خانه مشیر‌الملک از وزرای سابق و بعدها برای دانش‌آموزان وقف شد. کلاس هفتم و هشتم و نهم را به پایان رساند. در آن زمان غیر از دانشگاه، یک دانشسرای مقدماتی نیز وجود داشت که مدت تحصیل در آن، بیش از دو سال نبود. سید نورالدین در این دوره نیز شرکت کرد و حدودا ۱۶ سال داشت که درس طلبگی را در شیراز شروع می‌کند و همراه پسرخاله‌اش آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، زیر نظر آیت‌الله محمدعلی موحد به گذراندن دروس حوزوی مشغول می‌شود.

سید نور‌الدین طاهری شیرازی در سال ۱۳۲۳ وارد حوزه علمیه قم شد و برای خواندن «کفایه‌ الاصول» درس آیت‌الله مرعشی نجفی را برگزید و همچنین درس رسائل را زیر نظر مرحوم استاد محقق داماد از اساتید طراز اول حوزه علمیه قم گذراند و در سال ۱۳۲۴ که آیت‌الله بروجردی از بروجرد به قم آمد در کلاس درس ایشان حضور یافت و ۱۶ سال توفیق شاگردی بزرگترین مرجع تقلید وقت را به دست آورد.


منبع: ابنا











زمانبندی انتشار: 25 ارديبهشت 1395 - 13:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن