تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815568692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلمب و اخطار به مراكز دولتي متخلف در حوزه ساخت و ساز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پلمب و اخطار به مراكز دولتي متخلف در حوزه ساخت و ساز
ساختمان برخي مراكز دولتي به دليل تخلفات با رأي كميسيون ماده 100 شهرداري تهران پلمب شدند يا اخطار نهايي دريافت كردند. اين در حالي است كه مجريان قانون ملزم به اجراي قانون هستند.


همواره اعضاي شوراي شهر و مسئولان شهرداري تهران در نشست‌هاي خبر‌ي خود از بدهكار بودن دولت در بخش‌هاي مختلف شهري به شهرداري گله و عنوان مي‌كنند كه دولت به هيچ وجه حاضر به پرداخت بدهي‌هاي خود ناشي از تخلفات نيست. بر اين اساس رئيس اداره اجراي احكام شهردار منطقه 6 گفت: به دليل تغيير كاربري غيرمجاز وزارت صنايع با حكم كميسيون ماده 100 شب گذشته در مقابل ساختمان اين وزارتخانه بلوك‌هاي سيماني گذاشته شد.

شهريار عطري با اشاره به تخلفات آشكار سازمان‌هاي دولتي در تغيير كاربري، ساخت و سازهاي غيرمجاز و پرداخت نكردن عوارض شهري را از مهم‌ترين مشكلات شهرداري منطقه 6 عنوان كرد و افزود: پرونده‌هاي زيادي در خصوص عدم پرداخت عوارض ساخت و ساز، تخلفات در اين حوزه به ويژه تغيير كاربري‌هاي غير اصولي سازمان‌هاي دولتي وجود دارد كه رسيدگي به‌اين تخلفات بر عهده شهرداري منطقه است.

تخلف وزارت شهرسازي مبني بر تغيير كاربري و كسر پاركينگ و بدهي 80 ميليارد توماني و تخلف سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان تهران نيز مبني بر تغيير كاربري ساختمان مسكوني به اداري از جمله تخلفاتي است كه شهرداري براي احقاق حقوق شهروندان به اجراي قانون متوسل شده است . در اين زمينه شهريار عطري با اشاره به اينكه چگونه قانون براي شهروندان بايد لازم‌الاجرا باشد اما وقتي پاي سازمان‌هاي دولتي به ميان مي‌آيد، اجراي قوانين با كندي روبه‌رو شده و حتي ادارات حقوقي اين سازمان‌ها توجهي به اخطارهاي شهرداري مبني بر تخلف محرز در ساخت و ساز غير مجاز ندارند، گفت: جلسات متعددي نيز از سوي امور نهادهاي شهرداري تهران براي رفع اين مشكل صورت گرفته و همچنان اين وزارتخانه به عدم اجراي رأي كميسيون ماده 100 اصرار داشت.
 
وي با بيان اينكه وزارت راه و شهرسازي كه خود را متولي نظارت بر ساخت و ساز در كشور و شهر تهران مي‌داند و بعضاً تراكم فروشي و رواج ساخت و سازهاي غيرمجاز در شهر تهران را ناشي از سوء مديريت شهرداري تهران مي‌داند، خود تخلف بسيار بزرگي انجام داده است، گفت:  در واقع مشكل اينجاست كه گويا دولت و مسئولان دولتي اجراي قوانين را وظيفه خود نمي‌دانند.

 در آخرين لحظات تنظيم خبر اعلام شد كه وزارت صنعت ساختمان «شهيد حسين‌اللهي» در خيابان نجات‌اللهي تهران را كه توسط شهرداري پلمب شده و در جلوي در آن بلوك‌هاي سيماني بزرگي براي جلوگيري از رفت‌وآمد گذاشته شده بود، به‌صورت دستي و از طريق ديلم رفع پلمب كرده است. بر اساس گزارش خبر‌گزاري تسنيم، مسئولان وزارت صنعت درباره دليل پلمب اين ساختمان كه گفته مي‌شود به‌خاطر بدهي به شهرداري است، پاسخ عجيبي مي‌دهند. يكي از مسئولان اين وزارتخانه درباره ميزان بدهي وزارت صنعت به شهرداري به تسنيم مي‌گويد: «بعيد مي‌دانم كه چنين چيزي وجود داشته باشد.»





تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن